کد خبر : 27042
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 18:40
-

از تهدید و ارعاب تا شکایت از خبرنگاران به دادسرا؟

استاندار خوزستان به موضوع کنترل و سانسور رسانه ها در مسجدسلیمان ورود کند

استاندار خوزستان به موضوع کنترل و سانسور رسانه ها در مسجدسلیمان ورود کند
واکنش استاندار خوزستان به اتفاقات ماههای اخیر در مسجدسلیمان و تهدید خبرنگاران و شکایت از آنان به دادسرا چه خواهد داد؟

شبکه خبری خوزستان// طی ماههای اخیر در مسجدسلیمان شاهد برخی رفتارهای نامناسب با اصحاب رسانه اعم از تهدید آن ها و شکایت به دادسرا موجب شده تا میزان نارضایتی از عملکرد برخی مسئولین شهرستان نسبت به اهالی رسانه افزایش یابد. این در حالی است که در سال های اخیر برخورد نامناسب مسئولین با خبرنگاران با واکنش های مختلفی همراه بوده و حتی تا برکناری فرماندار نیز پیش رفته است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، طی ماههای اخیر تهدید برخی اصحاب رسانه از سوی مسئولین در مسجدسلیمان کشاندن آنان به دادسرا موجب شده تا میزان نارضایتی از برخورد مسئولین با خبرنگاران افزایش یابد. این در حالی است که شکایت فرماندار مسجدسلیمان از برخی خبرنگاران و حضور در دادسرا طی ماههای اخیر انجام گرفت و برخی از آنان نیز تهدید شده اند که در صورت انتقاد و بیان مشکلات موجود در شهرستان بایستی در دادسرا پاسخگو باشند.

این در حالی است که ماده ۳ و ۴ قانون مطبوعات اشاره دارد که ” مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و ‌به اطلاع عموم برسانند. هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل‌نشریات مبادرت کند.”

با این حال طی سال های اخیر برخورد نامناسب برخی مسئولین با خبرنگاران پیامدهای متفاوتی برای آنان داشته است. تا جایی که فرماندار سابق گلپایگان در پی تهدید یک خبرنگار توسط استاندار اصفهان برکنار شده بود. از طرفی سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان طی ماههای اخیر تقریباً اکثریت اتفاقات استان را رصد نموده و مدیران کم کار را نیز مورد مواخذه قرار داده است. وی همچنین نشان داده است که عملکرد مدیران بایستی با رضایتمندی مردم همراه باشد. از این رو بایستی دید استاندار خوزستان نسبت به اتفاقات ماههای اخیر در مسجدسلیمان و تهدید خبرنگاران و شکایت از آنان به دادسرا چه واکنشی نشان خواهد داد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل