کد خبر : 24966
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 4:57
-

از هویزه تا کرمان در دریای بی کران مهر حاج قاسم

از هویزه تا کرمان در دریای بی کران مهر حاج قاسم

گرامیداشت یاد شهدای هویزه تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که آن‌ها را فراموش نکنیم چیزی که شهید نثار می‌کند گران‌ترین دارایی انسان در زندگی است به گزارش شبکه خبری خوزستان، شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و

گرامیداشت یاد شهدای هویزه تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که آن‌ها را فراموش نکنیم چیزی که شهید نثار می‌کند گران‌ترین دارایی انسان در زندگی است

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند پس باید همیشه بیاد داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازیم، همه را مدیون خون سرخ شما هستیم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشتو بدا به حال ما، اگر یاد شما را در زندگیمان قاب نگیریم .

سالروز گرامیداشت شهدای هویزه بهانه‌ای شده تا همگام با جوانان هلال احمری در سفری نیم روزه به یادمان مظلوم شهدای هویزه رد خون بر پیکره خوزستان را به تماشا نشسته و معرفت را زیر آسمان این شهر استنشاق کنیم و دو زانوی مقابل فرزندان این مرز و بوم که با انبوهی از عشق پای در این مسیر نهاده بودند همراه شویم.

حیف است ! جای قدردانی از شهدا میان برنامه های جوانان خالی باشد

علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم و میان حلقه جوانان خوزستانی که هر کدام از شهری بودند با اشاره به اینکه نوجوانان یکی از اصلی ترین قهرمانان دوران دفاع مقدس هستند که با سن و سال کمشان حماسه ها آفریدند اظهار داشت : از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه خوزستان معطر است به شهدا و سراسر خاک آن قدمگاه بهترین جوانان دوران است.

وی با بیان اینکه نسل امروز ما باید قدردان شهدا باشند افزود : جوانان ما باید وحدت واقعی و خالصانه را در سنگرهایی جستجو کنند که دنیا شاهد آن بود پس بنابراین برگزاری یادواره‌ شهدا سبب می‌شود نسل جوان علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری بردارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به سیره عملی شهید سلیمانی و حضور اعضا جوان در این مراسم بیان کرد: شهید در بدو تولد آغشته به شهادت است و توسط حضرت حق بر لوح زرین نگاشته شده است. و جوانان اگر دنبال داشتن الگوی زندگی سالم و سالم زیستن و همچنین توسعه فرهنگ شهادت هستند باید از زندگی شهدا درس بگیرند و پیمان خود را با آنان محکم تر کنند.

رقیه حاجی پور با بیان این که در این سفر نیم روزه بیشتر اعضا شعب در سراسر استان حضور دارند اظهار گفت: از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه خوزستان معطر است به شهدا و سراسر خاک آن قدمگاه بهترین جوانان دوران است.

معاون امور جوانان خوزستان ضمن گریز به ۱۶ دی و گرامیداشت یاد شهدای هویزه عنوان کرد: سراسر زندگی شهدا را اگر مطالعه کنیم تماما ردی از رفتار حاج قاسم در عصر حاضر بود که این عزیزان در زندگی روزمره خود داشتند.

وی با اشاره به این که مراسم با حضور شورای معاونین استان و جمعی از دبیران فعال شعب برگزار شد ادامه: لفظ شهید فی نفسه بر گردن ما حق دارد چه بسا که بر ذمه ما است که از این حق نگه‌داری و در امانتداری بهترین باشیم

حضور شهدا می تواند الهام بخش جوانان ما باشد!

امروز همه در برابر خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس مسئول هستیم و اگر می خواهیم این مسئولیت را به درستی انجام دهیم باید راه امام و شهدا را اول به خوبی بشناسیم و دوم آن را ادامه دهیم و به دیگران هم نشان دهیم شهدا نه تنها برای غم و اندوه نیستند بلکه حضورشان هم میتواند الهام بخش جوانان باشد ، ما باید با ارائه و تبین برنامه و ایجاد ظرفیت هایی برای فعالیت جوانان راه و رسم آنها را نهادینه کنیم چرا که شهدا محدود به تاریخ و موزه ها نیستند، باید میان نسل امروز باشند.

نمی دانم باور می کنی دعوت شده ای یا نه؟

رویا هیکی زاده اهل اندیمشک است و روایات حضور خود را در این ضیافیت این گونه تفسیر می‌کند: چندسالی می‌شود که عضو هلال احمر شدم همیشه حس خوب یکرنگی و همدلی بین بچه ها مانع از این می‌شد که نخواهم فعالیت کنم بلکه شور شوق کمک به دیگران و مراقبت از اونها بینهایت بین بچه های هلال احمری موج میزند، انگار همه توی مسابقه شرکت کردن و میخواهند اول شوند ، گاهی هم بود که حسابی دمغ میشدن مثل وقتهایی که بنای اردوهای راهیان نور بود و یکسری باور نمی‌کردند که دعوت شده‌اند یا آن‌هایی که از غافله رفتن جا می‌ماندن یک گوشه مینشستن و در فکر این بودند چیکار کنند که جبران نرفتن شده اینکه به شهدا سر بزنن یا مزارشان را گلباران کنند!

مسعود نظری دانشجوی اهوازی می‌گوید:مگر می‌شود زندگی شهدا را خواند و شیفته‌شان نشد ؟ این حرف من تنها نیست حرف مشترک بسیاری از جوانان است که شهیدشان را پیدا کرده‌اند و وقتی پای حرف‌هایش نشسته‌اند، تازه فهمیده‌اند چه انسان دوست‌داشتنی و بزرگی را نشناخته بودند و فهمیدند دوستی با کسی مثل آنها چه نعمت بزرگی است

رفاقت جوانان با شهدا مسیری تازه برای رسیدن به زندگی عالی!

شهدای دفاع مقدس همچنان با گذشت سال‌ها از رفتن و شهادتشان، الگوهایی بی‌نظیر برای نشان دادن مسیر درست زندگی هستند هر شهید یک چراغ مسیر تازه برای رسیدن به زندگی عالی است، سخت نیست، فقط باید در عمق زندگی شهدا ریز شد یا هر کسی شهیدش را پیدا کند، رفاقتش را آغاز کند و پای درس‌هایش بنشیند. حرف برای گفتن بسیار است و وارد شدن به زندگی هر شهید رنگ و بوی خودش را دارد.

هیچ کس از دوستی با شهدا ضرر نکرده ، شهدا در رفاقتشان سنگ‌تمام می‌گذارند و تنها کافی است یک قدم به سویشان برداریم تا هزار قدم برایمان بردارند. دوستی با انسان‌هایی که پاک زندگی کرده‌اند و تنها هدفشان رضای خالق و مخلوقش بوده، سعادتمندی برایمان به دنبال خواهد داشت. پس با شهدا غریبی نکنیم

ما تا همیشه بدهکاریم !

۱۶ دی و گرامیداشت یاد شهدای هویزه تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که آن‌ها را فراموش نکنیم چیزی که شهید نثار می‌کند گران‌ترین دارایی انسان در زندگی است و این بزرگترین هدف و کامل‌ترین هدف است که هر انسان و مجاهدی برای رسیدن به خدا نیاز دارد. همه ما مدیون و بدهکار خانواده‌های شهدا هستیم و نمی‌دانیم چطور این بدهکاری را ادا کنیم؛ فقط میتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم و با شناخت از شهداء و شرکت در یادواره شهداء آنان را در زندگی خود الگو قرار دهیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.