کد خبر : 814
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 18:30
-

مشکلات پساسیل در اهواز سنگین‌تر از زمان وقوع سیلاب است

مشکلات پساسیل در اهواز سنگین‌تر از زمان وقوع سیلاب است

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور اظهار داشت: پس از سیلابی که در ماه گذشته وارد مناطق عین۲، سیاحی، مندلی، گلدشت و گلبهار شد  متاسفانه با فروکش شدن اما سیلاب در همان مناطق محصور ماند و به علت احداث سیل بندهای متعدد در مناطق یاد شده مسیر خروجی فاضلاب این مناطق به شکل ثقلی بود بسته شد و سبب برگشت داده شدن فاضلاب به سمت سکونتگاه‌ها شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: بحران مناطق اهواز تمام نشده و تازه به اوضاع بدتر بعد از بحران برگشتیم.

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور اظهار داشت: پس از سیلابی که در ماه گذشته وارد مناطق عین۲، سیاحی، مندلی، گلدشت و گلبهار شد  متاسفانه با فروکش شدن اما سیلاب در همان مناطق محصور ماند و به علت احداث سیل بندهای متعدد در مناطق یاد شده مسیر خروجی فاضلاب این مناطق به شکل ثقلی بود بسته شد و سبب برگشت داده شدن فاضلاب به سمت سکونتگاه‌ها شد.

وی افزود: فاضلاب برگشت داده شده می‌تواند زمینه شیوع بیماری‌های خطرناکی را در مناطق یاد شده ایجاد کند و این مناطق برای زیست حشرات و جانوران خطرناکی از جمله مار مستعد کرده چه بسا برخی از ساکنان این قبیل جانوران را مشاهده و اقدام به کشتن آن‌ها کردند.

حجم مشکلات بعد سیلاب در مناطق آسیب دیده بالا است

عضو شورای شهر اهواز درباره اقدامات انجام شده در منطقه گلدشت گفت: به کمک نیروهای مردمی و بنیاد علوی بعضی از سیل‌بندهایی که شکسته شده بودند تا حد امکان به سمت کانال سلمان هدایت، دو پمپ توسط شهرداری در این منطقه گلدشت نصب شد و جاده ارتباطاتی برای مناطقی که بعد از سیلاب دسترسی آن‌ها قطع شده بود احداث شد.

وی از ادامه‌دار بودن خدمات توسط نیروهای مردمی و شهرداری خبر داد و افزود: متاسفانه حجم فاضلاب این منطقه نیازمند ماشین‌آلات بیشتری است که پیگیر هستیم تا از طریق شهرداری و آب و فاضلاب این مشکل را برطرف کنیم.

موسی‌پور درباره دیدار با نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مشترکی به اتفاق اعضای شورا با نمایندگان مجلس گذاشته شد اما تاکنون خروجی از آن جلسه مشاهده نشده و این در حالی است که وضعیت فعلی وضعیت خوبی نیست.

مناطق حاشیه کلانشهر اهواز نیازمند رسیدگی قابل توجهی هستند

وی گفت: مناطق حاشیه کلانشهر اهواز نیازمند رسیدگی قابل توجهی هستند و بدترین حرف برای مردم گرفتار در بحران‌های پساسیل این است که بگوییم سیلاب تمام شده است در حالی که بحران مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اهواز و خود کلانشهر اهواز تمام نشده و ما تازه به اوضاع بدتر بعد از بحران برگشتیم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح‌کرد: معضل فاضلاب تنها مختص به مناطق حاشیه کلانشهر اهواز نیست بلکه سایر مناطق کلانشهر اهواز نیز از این مشکل رنج می‌برند به طوری که از منطقه فرهنگیان تا منطقه گلستان دچار پس‌زدگی فاضلاب و شاهد ریزش‌های متعدد در سیستم فاضلاب هستیم.

 وی با بیان اینکه سیلاب سبب ایجاد چاله‌های عمیق در مسیر تردد مردم شده است، گفت: سیلاب شهر کلانشهر اهواز را شبیه یک شهر جنگ زده کرده است و این مسئله نیازمند یک اصلاح اساسی است که قطعا از توان شهرداری و متولی اصلی یعنی سازمان آب و فاضلاب کلانشهر اهواز خارج بوده و نیازمند یک عزم ملی است.

حرکت کند بازسازی مناطق کلانشهر اهواز بحران را تشدید می‌کند

موسی‌پور گفت: درست است که سیل فروکش کرده اما این گونه نیست که کمک به مردم و بازسازی زیرساخت‌های شهری نیز تمام شده است در حالی که مسئولان بدانند همچنان  مشکلات حاصل از سیلاب در اغلب مناطق وجود دارد و اگر بازسازی و ترمیم شهر بخواهد با این سرعت حرکت کند بدون شک دچار بحران‌های شدید‌تری به ویژه در حوزه فاضلاب و بیماری‌های عفونی در پاییز و زمستان خواهیم شد.

وی تصریح‌کرد:  باید برای مشکلات پیش آمده برای مناطق آسیب دیده در کلانشهر اهواز فکری اساسی صورت بگیرد و با عزمی ملی به این مشکلات خاتمه داد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر وقت گلایه‌گذاری نیست اما به طوری کلی در زمینه وضعیت شرکت فاضلاب ابتدا آب و فاضلاب مسئول است سپس شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی اما در مشکل فعلی که وجود دارد این است که حل آن از توان استان خارج و نیازمند هزینه‌های میلیاردی است.

میزان خسارت وارده از سیلاب به اهواز قابل اندازه‌گیری نیست

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به شهر اهواز گفت: میزان کلی خسارت وارد شده به کلانشهر اهواز اصلا مشخص نیست و فقط آنچه که در حد معابر، پارک‌ها و تجهیزاتی قابل دیدن مورد ارزیابی قرار گرفته نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان است و این رقم غیر از شبکه فاضلابی است که بخش عمده‌ای از آن دچار ریزش شده است.

موسی‌پور تصریح‌کرد: هر چند شهرداری در اقدامی با قراردادهایی متعدد و حدود ۵۰ میلیارد تومان قصد داشت تابستان امسال را یک تابستان آسفالتی داشته باشد و کلیه معابر و خیابان‌هایی که میازمند روکش آسفالت هستند جبران شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی از خیابان‌ها و معابری که آسفالت شده بودند در وقوع سیلاب حفاری‌ شدند که سبب شد کار ما بدون نتیجه بماند و دچار مشکل شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.