کد خبر : 6722
تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1398 - 18:41
-

قدم به قدم اربعین کربلا به قلم ایوب عسکری وکیل پایه یک دادگستری

قدم به قدم اربعین کربلا به قلم ایوب عسکری وکیل پایه یک دادگستری

قدم به قدم اربعین کربلا به قلم ایوب عسکری وکیل پایه یک دادگستری امسال توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین را داشتم چند نکته به ذهنم رسید جهت اطلاع دوستان عرض کنم: فرارسیدن چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان را به تمام ملت ایران تسلیت میگویم زیارت اربعین از اعمال مهم و ویژه در میان

ایوب عسکری

قدم به قدم اربعین کربلا
به قلم ایوب عسکری وکیل پایه یک دادگستری
امسال توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین را داشتم
چند نکته به ذهنم رسید جهت اطلاع دوستان عرض کنم:
فرارسیدن چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان را به تمام ملت ایران تسلیت میگویم
زیارت اربعین از اعمال مهم و ویژه در میان شیعیان است که هر ساله زائران بیشماری برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) به صورت پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند. این سنت از قدیم الایام درمیان شیعیان مرسوم بوده است و علمای شیعه نیز همواره به این امر اهتمام ویژه ورزیده‌اند.

نه اینکه فقط پاها باشند که بروند به سوی کربلا. نه فقط جسم که حرکت کند. قلب‌ها نیز سرگشته است. قلب‌ها هم به سمت کربلا مایل شده است. قدم‌قدم راه می‌رود و در هر قدم با یادآوری مصیبت‌های وارد بر امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام ضجه می‌زند. قلب‌های سرگشته که پیش از آن هر یک به سویی بود، اینک به سوی امام حسین می‌رود. دوستان و خانواده را رها کرده و آمده است تا خادم تو باشد. پیاده می‌آید تا ببیند امامش را. تا درک کند مصائب وارد شده بر اهل بیت را. چشم‌ها در مسیر پیاده‌روی حرکت می‌کنند. اشک‌ها بر گونه‌های تفتیده جاری شده و نه آب چشم که تکه‌های قلب است که سرازیر می‌شود. ناله‌ها صدای عشق می‌دهند و زمزمه دعا سوز دل در فراغ محبوب است. نه فقط ناله و اشک و قدم و قلب؛ تک‌تک ذرات وجود متبلور می‌شود. همه آنقدر صاف و شفاف حرکت می‌کنند که گویی هم‌آهنگی آنها در ازل مقدر شده بود.

*علیرغم تلاش های دشمنان اسلام در جهت ایجاد ناامنی و جلوه دادن رعب وحشت از ناامن بودن مسیرهای راهپیمایی عظیم اربعین با ناامن کردن بغداد و ایجاد جنجال های ساختگی ولی باز مسلمانان جهان علی الخصوص مردم مسلمان ایران اسلامی با حضور پرشور و باشعور خود نه تنها درسی به دشمنان اسلام داده اند بلکه بیش از پیش با حضور خود و خانواده هایشان عزاداری و راهپیمایی اربعین حسینی را شکوهی دیگر بخشیدند که همه اذعان دارند که حضور مردم سال به سال گسترده تر خواهد شد و نشان دادند که حتی ناامن کردن عراق و جنجال های ساختگی هیچ خللی در تصمیم و ارادت قلبی شان به آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ندارد..*

مراسم امسال در نوع خود از نظر تعداد جمعیت شرکت کننده در جهان اگر بی نظیر نیست ولی میتوان گفت کم نظیر هست،نمونه ای کم نظیر هست که دین و مذهب مایه وحدت و همدلی در میان مسلمانان شده است..

*اخلاص و ارادت واقعی شیعیان عراقی را در پذیرایی بی نظیر که هر چی داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و بدون خستگی و با عشق و محبت تمام از زوار پذیرایی و میزبانی می کردند.*

واما با توجه به جمعیت زیاد به نظر می رسید نیاز به تشکیلات قوی و بزرگ برای مدیریت و برقراری نظم و امنیت داشت ولی بدون داشتن چنین تشکیلاتی زوار بدون اجبار و فشار بیرونی و صرفا با مدیریت خود ساخته بدون ایجاد مشکل خاصی امورات خود را انجام میدادند. پس میتوان گفت در بعضی امورات داخلی با مقررات زدایی و حذف تشکیلات غیر ضروری به مدیرت بهتر امور پرداخت.
نمونه های آن تشکیلات خود جوش در بحث جمع آوری زباله های اطراف مسیر توسط این نهادهای مردمی و یا اسکان و پذیرایی اینهمه حجم عظیم میلیونی زوار بدون دخالت مستقیم دولت ..
ولی آنچه بیشتربه چشم می آمد ضعف مشهود دستگاههای اجرایی عراق در بحث جمع آوری و مدیریت پسماند در شهرهای عراقی علی الخصوص خود کربلای معلی بوده ست که حجم عظیم پسماندهای مسیر راهپیمایی میتواند مشکلات زیست محیطی را برای ساکنین و زوار ایجاد کند..

نکته جالب تر اینکه در اربعین حسینی امسال حضور با شکوه مسلمانان دو کشور هندوستان و پاکستان از مرز شلمچه بود که توجه همگان را به خود جلب کرده بود و اینجاست که باید گفت:
*این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست*
ایوب عسکــــرے

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.