کد خبر : 6127
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 8:13
-

خیمه‌گاه خدمت مردم به زائران اربعین از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا معلی برپا شد

خیمه‌گاه خدمت مردم به زائران اربعین از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا معلی برپا شد

خیمه‌گاه خدمت مردم به زائران اربعین از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا معلی برپا شد خیمه‌گاه مردم ولایتمدار بندر امام خمینی(ره) برای خدمت به زائران اربعین حسینی، از اسکان زائران در شهر تا موکب شباب فاطمیه مرز شلمچه، موکب قمر بنی‌هاشم ۵ کیلومتری کربلای معلی و موکب امام رضا(ع) بین‌الحرمین آماده خدمت رسانی است. به

خیمه‌گاه خدمت مردم به زائران اربعین از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا معلی برپا شد
خیمه‌گاه مردم ولایتمدار بندر امام خمینی(ره) برای خدمت به زائران اربعین حسینی، از اسکان زائران در شهر تا موکب شباب فاطمیه مرز شلمچه، موکب قمر بنی‌هاشم ۵ کیلومتری کربلای معلی و موکب امام رضا(ع) بین‌الحرمین آماده خدمت رسانی است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید “شهادت امام حسین علیه‌السلام یک داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید (و هرگز از بین نخواهد رفت.)” عشق حسینی سالانه سیل خروشان مومنان را به سوی خود می‌کشاند و آنها برای خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

مردم ولایتمدار بندر امام خمینی(ره) نیز همزمان با سیل مومنان سراسر کشور که به سمت کربلا در حرکت هستند، با راه‌اندازی ستاد مردمی اسکان زائران اربعین کار اسکان ۳۰۰۰ نفر از عشاق حسین را بر عهده گرفته‌اند.

مردم بندر امام خمینی(ره) ۳ موکب خدمت را از مرز شلمچه تا کربلای معلی برپا کردند، موکب شباب فاطمیه در عمود ۳۰۰ مرز شلمچه خدمت به زائران اربعین را شروع کرده و موکب قمربنی هاشم در عمود ۱۳۱۳ کربلا و موکب امام رضا علیه‌السلام در بین‌الحرمین کربلای معلی، کار خدمت‌رسانی را بر عهده دارند.
موکب شباب فاطمیه در مرز شلمچه در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین است
منصور عیدانی مسئول اجرایی موکب شباب فاطمیه بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: موکب شباب فاطمیه به مدت ۸ سال کار خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام را از اول ماه صفر تا اربعین حسینی بر عهده دارد.
وی افزود: موکب شباب فاطمیه در عمود شماره ۳۰۰ شلمچه پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده به زائران حسینی را انجام می‌دهد.

موکب قمر بنی هاشم در ۵ کیلومتری کربلای معلی اسکان ۱۰۰۰ نفر را بر عهده دارد

محمد بشارتی مدیر اجرایی موکب قمر بنی هاشم بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: موکب قمربنی‌هاشم بندر امام خمینی(ره) از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای بار پنجم در ۵ کیلومتری کربلا عمود ۱۳۱۳ مسیر پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا مستقر می‌شود.
وی درباره امکانات موکب قمربنی‌هاشم بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: از امکانات موکب قمربنی‌هاشم می‌توان به سرویس بهداشتی، حمام، نانوایی، آشپزخانه مجهز، مخزن آب‌بهداشتی ۳۰هزار لیتری، تعمیرات کفش، اسکان زائران اعم از خواهران و برادران و خدمات پزشکی کامل نظیر ویزیت، دارو روزانه برای حدود ۱۰۰۰ نفر که توسط پزشکان و پرستاران از بندر امام خمینی(ره)، اشاره کرد.
مدیر اجرایی موکب قمربنی‌هاشم بندرامام خمینی(ره) افزود: روزانه ۴۰۰۰ پرس وعده غذایی صبحانه، نهار، شام و میان‌وعده بین عزاداران حسینی در موکب قمربنی‌هاشم و مسیر اربعین توزیع و علاوه بر آن حدود ۱۰۰۰ نفر از خواهران و برادران را به‌صورت مجزا در موکب اسکان می‌دهد.

موکب امام رضا(ع) در بین‌الحرمین کربلا اسکان ۴۷۰ نفر را بر عهده دارد
قربان درویشی مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: موکب امام رضا(ع) توسط مردم بندر امام خمینی(ره) از سال ۹۷ برای خدمت و رفاه به زائران شهر در کربلای معلی نزدیک بین‌الحرمین راه‌اندازی و به نام شهر بندر امام خمینی(ره) در عتبات عالیات ثبت شد.
وی افزود: موکب امام رضا علیه‌السلام در کربلای معلا، محله بوبیات، کنار نهر حسینیه، مقابل بشرهالعاشور قرار دارد.
درویشی در ادامه با بیان اینکه همکاری صمیمی برای هم‌افزایی بیشتر بین موکب امام رضا(ع) و موکب قمر بنی هاشم بندر‌امام‌خمینی(ره) برقرار است، تصریح کرد: ساختمان ۴طبقه با ظرفیت اسکان روزانه ۴۸۰ نفر برای بانوان و آقایان با امکانات سرویس بهداشتی مجهز و ۳ وعده غذا، آماده خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام است.

بندر امام خمینی(ره) آماده اسکان ۳۰۰۰ نفری زائران اربعین حسینی است
داوود مجدم مسئول ستاد مردمی اسکان زائران اربعین بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای ناشی از خستگی زائران در مسیر رفت و برگشت به کربلا این ستاد شروع به فعالیت کرده است اظهار داشت: با همت حسینیه‌ها و مساجد سطح شهر ستاد مردمی اسکان زائران اربعین شبانه به ۳۰۰۰ نفر خدمت اسکان، سرویس بهداشتی مجهز و تغذیه را انجام می‌دهد.
وی افزود: ستاد مردمی اسکان زائران اربعین با محوریت هیئت رزمندگان اسلام بندرامام خمینی(ره) از ۱۰ روز مانده به اربعین در مدت ۲۰ روز کار خدمت‌رسانی به زائران را شروع می‌کند.
مجدم با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) محل عبور زائران استان‌های جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان است بیان کرد:‌ تعمیر خودرو رایگان و خدمت پزشکی رایگان را با همکاری درمانگاه ۴۰۰ واحد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) علاوه بر اسکان به زائران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه می‌‌شود.
مسئول ستاد مردمی اسکان زائران اربعین بندر امام خمینی(ره) به بیان نقاط فاقد خدمت اشاره کرد و بیان داشت: مسیر آبادان به بندر امام خمینی(ره) جزء نقاط فاقد امکانات است و مشکلات زیادی به خاطر خستگی ناشی از سفر برای زائران ایجاد کرده که نیاز به توجه دارد.
وی افزود: استان‌های در مسیر عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام به خصوص زائران استان سیستان و بلوچستان ضرورت دارد جهت جلوگیری از حوادث جاده‌ای ناشی از خستگی، اسکان زائران را انجام و ادامه بدهند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.