کد خبر : 6006
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 13:07
-

مجلس ترحیم مرحوم سیدعباس آل سیدعرب در شهرستان دشت آزادگان برگزار شد +عکس

مجلس ترحیم مرحوم سیدعباس آل سیدعرب در شهرستان دشت  آزادگان برگزار شد +عکس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان، روز شنبه سیزدهم مهر ماه سال جاری جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطر بزرگمرد صلح و سازش عشایر عرب خوزستان مرحوم سیدعباس آل سیدعرب که به شه اصلاح ذات البین معروف بود مجلس ترحیمی با حضورعشایرعرب ،شیوخ، سادات،روحانیون،در مسجد ابوالفضل عباس واقع در کوی فرهنگیان شهر سوسنگرد برگزار

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان، روز شنبه سیزدهم مهر ماه سال جاری جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطر بزرگمرد صلح و سازش عشایر عرب خوزستان مرحوم سیدعباس آل سیدعرب که به شه اصلاح ذات البین معروف بود مجلس ترحیمی با حضورعشایرعرب ،شیوخ، سادات،روحانیون،در مسجد ابوالفضل عباس واقع در کوی فرهنگیان شهر سوسنگرد برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیات قرآن مجید شروع،سپس یکی از شاعران شهرستان اشعاری در مدح و ثنای سرور سالار شهیدان سرودند.

علی دغاغله یکی از فعالین اجتماعی و خبرنگار شهرستان، با قرائت مقاله ایی در زمینه سیدعباس آل سیدعرب به بیان مدیریت این مرحوم در زمان اجرای همایش جهاد عشایر عرب روی آوردند.

پس از آن سردار و جانباز سرافراز جنگ تحمیلی حاج یونس شریفی مطالبی ارائه دادند.

در این مطالب حاج یونس شریفی با توجه به جایگاه سادات و خاندان سیدعرب و منزلت آنان در منطقه دشت آزادگان و هویزه گفتند: مرحوم سیدعباس مختص منطقه خاصی نبود او محبوبیت خاصی داشت که جزء اولین نفراتی بودند که مواکب مستقر در مرز چذابه را تاسیس کردند تا خدمت رسانی به زائرین کنگره بزرگ اربعین را رقم زند.

سردار شریفی افزود: متاسفانه سیدعباس در حادثه تصادف در راه برگشت از چذابه و بازدید از مواکب جان خود را از دست داد و این حادثه تصادف در مسیر بستان لکه ننگی بر پیشانی مسئولین استانی و شهرستانی خواهد بود که با انتصابات خود،افراد بی لیاقت و بی کفایت را منصوب می‌کنند در حالیکه مسیر سوسنگرد تا بستان تنها۳۰ کلیومتر فاصله نداشت و محل تردد زائرین اربعین حسینی است ولی چندین سال است که هنوز بصورت استاندارد ساخته نشده است.

حاج موسی کروشات عضو شورای بستان با قرائت پیام تسلیت سیدعمارحکیم رئیس مجلس اعلای کشور عراق گفت فوت سیدعباس آل سیدعرب مردم شهرستان هویزه و سوسنگرد و بستان را داغدار کرد.

سید محمد آل مهدی یکی از خطبای برجسته شهرستان با بیان ویژگی های شخصیتی مرحوم سیدعباس ذکر مصیبت حضرت حسین را یاداوری کردند و گفتند در مصیبت ها بیان واقعه کربلا موجب تسلی می‌شود.

در پایان مراسم از تمامی سادات،علما،شیوخ، فرهنگیان،بازاریان، ناحیه مقاومت سپاه،هئیت ها،شورای شهردار و مسئوولین جهت حضور تقدیر وتشکر شد.

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت سیدعباس آل سیدعرب ازسوی ستاد همایش جهادعشایر عرب دشت آزادگان و هویزه برگزار شد.

داوودعبیداوی/شبکه خبری خوزستان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.