کد خبر : 5717
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 8:48
-

ضعف در زیرساخت‌ها عامل تزلزل استان خوزستان در برابر بحران‌ها است

ضعف در زیرساخت‌ها عامل تزلزل استان خوزستان در برابر بحران‌ها است

ضعف در زیرساخت‌ها عامل تزلزل استان خوزستان در برابر بحران‌ها است مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: استان خوزستان به دلیل مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌ها دارد با وقوع هر بحران دچار تزلزل می‌شود که نمونه آن معضل فاضلاب است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق

ضعف در زیرساخت‌ها عامل تزلزل استان خوزستان در برابر بحران‌ها است
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: استان خوزستان به دلیل مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌ها دارد با وقوع هر بحران دچار تزلزل می‌شود که نمونه آن معضل فاضلاب است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده بابیان این‌که استان خوزستان از بهمن ۹۷درگیر سیل شد اظهار داشت: ۵۸میلیارد مترمکعب آورد آب در بازه زمانی کم مشکل زیادی به وجود آورد.

وی افزود: استان خوزستان به دلیل مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌ها دارد با وقوع هر بحران دچار تزلزل می‌شود که نمونه آن معضل فاضلاب است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بابیان این‌که با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبارات خوبی برای استان تصویب شد گفت: علاوه بر بحران سیل بحران زلزله مسجدسلیمان اتفاق افتاد که مسئولین هم‌زمان پیگیر هر دو موضوع هستند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: برای مدیریت بحران سیل به دستور استاندار دو کمیته خیرین و گروه‌های جهادی و کمیته مستندساز تشکیل شدند که مدیریت آن‌ها بر عهده معاونین استاندار بود و به‌خوبی پیگیری شد.

سیلاب استان خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت بود

امید حاجتی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان نیز در این جلسه گفت: سیلاب استان خوزستان به دلیل این‌که آورد آب استانهای بالادست به این سمت روانه شد با سیلاب استانهای دیگر تفاوت داشت.

وی بابیان این‌که بیشترین خسارات مربوط به خسارات مردمی بود افزود: برآورد اولیه خسارات ناشی از سیل حدود ۱۶هزار میلیارد تومان بود که البته تمام این مقدار راستی آزمایی نشد.

حاجتی ادامه داد: بعد از خسارات مردمی بیشترین خسارات به دستگاه‌های دولتی به تربیت بنیاد مسکن، راهداری و آب و فاضلاب وارد شد.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان با اشاره به این‌که میزان اعتبارات ابلاغ‌شده به استان درمجموع ۱هزار و ۶۵۹میلیارد تومان بود تصریح کرد:۹۲۶میلیارد تومان خسارت مردمی، ۷۰۰میلیارد تومان خسارت زیرساختی و درنهایت ۶۱میلیارد تومان به‌منظور مدیریت و تقویت سیل بندها ابلاغ شد.

وی بابیان این‌که تاکنون اعتباری برای خسارات صنایع و اصناف داده نشده اظهار داشت: به کشت و صنعت‌های خوزستان در این سیل خسارات زیادی وارد شد اما اعتباری برای جبران خسارت آن‌ها داده نشد.

انتهای پیام/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.