کد خبر : 5521
تاریخ انتشار : جمعه 5 مهر 1398 - 18:16
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم است/ امروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است،امید به آینده راه علاج مشکلات است

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم است/ امروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است،امید به آینده راه علاج مشکلات است

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۵ مهر ۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم است/ امروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است،امید به آینده راه علاج مشکلات است امام جمعه شهرک

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۵ مهر ۹۸
حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم است/ امروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است،امید به آینده راه علاج مشکلات است

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: مروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است،امید به آینده راه علاج مشکلات است.بدون تردید موتور پیشران کشور و جامعه که شجره امید را تناور خواهد ساخت نیروی جوانی است.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی،سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم است. باید به یاد بیاوریم چه جوان هایی در این راه از جان خود گذشتند، هفته دفاع مقدس هفته ای است که ارزش های اسلامی باید نمایان شود.خوش بختانه نام و یاد شهدای شهرک طالقانی در حال احصاء و احیاست،شهرک طالقانی در زمانیکه جمعیت آن زیر هزار نفر بود ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرد که این مایه مباهات و یکی از افتخارات استان خوزستان و بندرماهشهر و خصوصا شهرک طالقانی است که در آن زمان فرزندان خود را تقدیم این آب و خاک کردند، جوانانی که از جان و جوانی خود گذشتند و خود را فدای این انقلاب کردند.

وی افزود: مردم شهرک طالقانی در ایام انقلاب اسلامی باز هم ایستادگی کردند و در آن زمان نامه ای خطاب به امام راحل فرستادند که در آن با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی،مشکلات شهرک طالقانی را به گوش ایشان رساندند و جواب امام به دستخط خود ایشان به مردم ارسال شد این بود که: پس از استقرار حکومت اسلامی مسوولین انقلابی روی کار خواهند آمد تا مشکلات شهرک طالقانی را به حداقل برسانند، درست است از آن زمان تا کنون تغییراتی ایجاد شده است، اما سالهای متمادی شهرک طالقانی از نبود آب ، برق و گاز رنج میبرد و به نقطه ای رسید که برای ما مطلوب نیست و ضروری است که به نیازهای این منطقه توجه جدی شود.

هاشمی ادامه داد: نام و یاد شهدا مقدس است، نباید ساده از این سرمایه گرانقدر بگذریم، بسیاری از خانواده شهدا در فقر و نداری بسر میبرند، آنها فرزندان خود را برای مقام و پول فدا نکردند و هیچکدام از این رانت استفاده نکرده اند. برای ما ننگ است که خانواده شهدایمان در این وضعیت بسر میبرند، درست است برای خدا رفتند اما اگر همین شهدا نبودند، پشت میز نشینان این پست و مقام گیرشان نمی آمد،پست و مقام امروزشان محصول مجاهدت های شهدای شهرستان بندرماهشهر است.

وی متذکر شد: هنوز هستند افرادی که حاضر نیستند از صندلی که سالهاست جا خوش کرده اند،دل بکنند، ما شهید دادیم که ارزش ها حفظ شود اما افرادی هستند که از این مقام ها و ارزش ها سواستفاده می کنند. متاسفانه برخی ارزش و احترامی برای شهدای گرانقدر قائل نیستند، ارزشهای اسلامی باید دیده شود برخی از مسوولین متاسفانه به اسم اسلام و بسیج دست به کارهایی نادرست میزنند که پسندیده نیست و از جایگاه و مقام سوء استفاده می کنند.بیت المال برای برخی حیاط خلوت شده است که تمام فامیل خود را در یک مکان بکار گرفته است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس؛ عنوان کرد: توکل‌ برخداوند متعال یکی از درس های ماندگار مدرسه معرفت و بصیرت ِدفاع مقدس است، دوران جنگ هشت ساله،اوج سختی ها و غربتها وکمبودها و توطئه های داخلی و خارجی بود.اما توکل امام راحل بر خداوند متعال شگفت انگیز بود،روحیه اعتماد به خدا و توکل بر او ،برای امروز ما بسیار نیاز است.نباید در برابر مشکلات دچار دستپاچگی واستیصال شویم،بلکه با اعتماد به فضل و وعده خدا،فکر کنیم سخن بگوییم و عمل کنیم.

هاشمی ایستادگی و مقاومت را یکی دیگر از شاخصه های دوران طلایی دفاع مقدس برشمرد و گفت: دشمن تمام توان و تلاش خود را بر این موضوع گذاشت که کشور انقلابی و نوپای ما از شعار “ما می توانیم”عقب نشینی کند، اما پیوند امام و امت او را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.
وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی که کشور انقلابی ما پرچمدار جبهه مقاومت جهانی است ،دشمن درصدد است با تغییر باورها و ادراک و فهم مسئولان و مردم در محاسبات آنان تاثیر گذاشته و ما را به تغییر رفتار در مواجهه با استکبار وادار کند و “ما می توانیم”را کم رنگ جلوه دهد.دشمن میخواهد مشکلات را بن بست نمایی کند و توجه ما را از ظرفیتهای درونی جامعه و کشور منحرف کند،در حالی که با عنایت به ظرفیت های عظیم کنونی ،تمام مشکلات با تلاش و تدبیر قابل رفع و کاهش است.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: تکیه بر نیروی جوان یکی از ویژگی های شاخص مدرسه دفاع مقدس است، تکیه و اعتماد بر جوانان و حضور آنان در مناصب فرماندهی میدان و ستاد بود.این نیرو بود که جنگ را پیش برد و به مقاومت ملت تداوم و اقتدار بخشید.

وی یادآور شد: امروز که دشمن درصدد بن بست نمایی و ناامیدسازی مردم و مسئولان است.امید به آینده راه علاج مشکلات است.بدون تردید موتور پیشران کشور و جامعه که شجره امید را تناور خواهد ساخت نیروی جوانی است.باید از جوانان در مدیریت های رده بالا و بخصوص میانی استفاده کرد والبته از تجربه پیشکسوتان بهره مند شد.

سیدسلمان هاشمی بیان داشت: شرایط کنونی، شرایط بی نظیر اقتدارداخلی ، منطقه ای و جهانی ایران است.ما امروز از چهل گذشته و حتی ده سال گذشته قوی تر هستیم و آمریکا در مقیاس خود ضعیفتر و زمین گیرترشده است.تقویت فشار حداکثری بر ایران توسط آمریکا و هم پیمانانش برای این است که در شرایطی که ایران انقلابی افقهای جدیدی از گفتمان مقاومت را پیش روی جهان گشوده است از آرمانهای خود کوتاه بیاید.

وی اذعان داشت: در قضیه برجام،ما به تعهدات خود کاملا عمل کردیم.این آمریکا بود که بدعهدی کرد و از آن خارج شد ،لذا مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی معنا ندارد،اروپاهم تفاوت اصولی با آمریکا ندارد.با چهره میانجی گرانه وارد می شود اما حقیقت این است که او خود طرف دشمنی با ما است.اروپایی ها در این سالها مثل آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و فقط وعده های پوچ داده اند،راه تعامل ایران با همه کشورها – جز رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا- از جمله اروپا باز است.اما ما به اروپا نیز هرگز اعتماد نخواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها،تاکید کرد: مبارزه‌ِ با فساد را بایستی به‌طور جدّی دنبال کنیم؛ مبارزه‌ی با فساد اول پیشگیری است، بعد درمان، باید زمینه‌های فساد را از بین ببریم، بعد از آن هم اگر فسادی بوجود آمد درمان کنیم. همه‌ی قوای کشور در این زمینه احساس مسئولیت کنند، مخصوص قوه‌ی قضائیه نیست، قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه هم مسئولند.دستگاه قضا باید به جد در بحث زمین خواری کلان که سال های سال است در شهرستان بندر ماهشهر به راه افتاده و با نفوذ و لابی گری که داشتند خوردند و بردند و فروختند، وارد شده و راه تنفس را بر آنها ببندد.

سید سلمان هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان تاکید کرد: همه وظیفه داریم نامهای نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد؛ این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد، از شهرداری بندر ماهشهر خواستاریم برای تکریم نام های نورانی شهدا، خیابانهای شهرک طالقانی را به نام شهدای شهرک مزین کند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی؛گفت: پس از گذشتن سه روز از آغاز سال تحصیلی جدید باید اداره‌کل آموزش و پرورش استان فکری به حال کلاس‌های خالی خود در مدارس کند،از روز شنبه تمامی کلاس‌های مدارس شهرستان بندر ماهشهر خصوصا شهرک طالقانی باید دارای معلم باشند و نباید هیچ کلاسی بدون معلم بماند.

وی یادآور شد: برق یکی از مدارس شهرک طالقانی دچار مشکل شده است، دانش آموزان سه روز در این هوای شرجی بدون برق و وسایل سرمایشی به کلاس درس می روند،انتظار میرود مسوولین مربوطه نسبت به حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی در ادامه گفت: در کلیه مراکز آموزشی این شهرستان که نمازخانه وجود دارد باید نماز جماعت در تمام مدارس از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم اقامه شود. طبق سند راهبردی توسعه، نیم ساعت از زمان برنامه درسی دانش آموزان به نمازاختصاص داردکه در این رابطه باید مسوولین آموزش و پرورش با همکاری حوزه علمیه نماز جماعت را در مدارس اقامه کنند.مربیان مدارس رشد و تقویت تربیت اسلامی دانش آموزان را اولویت آموزشی خود قرار دهند،چگونه درس خواندن امروز یک هنر است و این هنر باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، به جای آن که با زور به‌ دانش‌آموزان بگوییم درس بخوانید آموزش و پرورش به روش درس آموزی که امروز رشته مستقل در دنیا است توجه کند. آموزش و پرورش باید بر روی موضوع چگونه درس خواندن سرمایه‌گذاری کند.

  • امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: از حضور کلیه مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرک طالقانی و مسوولین در مراسم رونمایی از دفاتر مزین به نام و تصاویر شهدای شهرک طالقانی تقدیر و تشکر نمود.
    خبرنگار استان خوزستان :سیده نگین دیده بان (نگین السادات)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.