کد خبر : 5324
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 8:58
-

کارت سلامت برای خادمان مواکب اندیمشک صادر می‌شود

کارت سلامت برای خادمان مواکب اندیمشک صادر می‌شود

کارت سلامت برای خادمان مواکب اندیمشک صادر می‌شود مسئول عتبات عالیات شهرستان اندیمشک با اشاره به اهمیت سلامت زائران گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت زائرین خادمان مواکب در اندیمشک کارت سلامت می‌گیرند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حسن دهقان پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت که با

کارت سلامت برای خادمان مواکب اندیمشک صادر می‌شود
مسئول عتبات عالیات شهرستان اندیمشک با اشاره به اهمیت سلامت زائران گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت زائرین خادمان مواکب در اندیمشک کارت سلامت می‌گیرند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حسن دهقان پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت که با محوریت اربعین برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی و امدادی با راه اندازی پست‌های امدادی و سیار در مسیر زوار و موکب مرکزی مراکز درمانی هم آمادگی لازم را جهت حوادث احتمالی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زوار توسط مواکب و ضرورت بهداشت در محل‌های اسکان و طبخ غذا و محل های خدمات دهی مواکب تاکید کرد: لازم است کارشناسان بهداشت و محیط آمادگی لازم را جهت بازرسی ونظارت بربهداشت و کنترل مواد‌غذایی و نمونه برداری از آب مصرفی مواکب و همچنین معاینات و صدور کارت سلامت جهت خادمین مواکب با هماهنگی ستاد اربعین اقدام شود.

وی افزود: در زمان حضور مردم در تجمع‌های انبوه نگرانی اصلی ما سرویس‌های بهداشتی و وضع عرضه مواد غذایی بوده که خوشبختانه با حضور فعال بهداشت و درمان این مشکل ما در شهرستان حل شده است.
کرم صرفه‌جو معاون فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت مباحث شورای سلامت و با نزدیک شدن به مراسم با شکوه اربعین حسینی و آغاز سال تحصیلی مدارس خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی،تصریح کرد: دستگاههای اجرایی ضمن تعامل و همکاری متقابل با شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید در راستای انجام وظایف محوله و پیگیری مصوبات حوزه سلامت اهتمام ویژه داشته باشند.

عبدالرحمن روحانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان اندیمشک نیز بیان کرد:با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی که هر سال با شکوه تر از سال های قبل و با حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) برگزار می شود و سهم بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از متولیان عمده حفظ سلامت در همایش‌های بزرگ و مردمی برکسی پوشیده نیست از این رو حضور پررنگ کادر بهداشتی و درمانی در بخش‌های مختلف برنامه اربعین به ویژه نظارت بر سلامت مواد غذایی و آبی که در اختیار زائرین قرار می‌گیرد از موارد بسیار پر اهمیت است.

روحانی تاکید کرد: از سوی دیگر استقرار مواکب در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی به دلیل احداث در شرایط خارج از شهرها می‌تواند مخاطرات بهداشتی را از جهت انتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا سبب شود که این امر تلاش، دقت و دلسوزی همکاران بهداشت را در پیگیری شرایط زیست محیطی مواکب می‌طلبد.

وی افزود: همچنین در کنترل افراد وارد شده به مرزها و ورودی‌های شهرها کارشناسان پیشگیری از بیماری‌ها، پزشکان و سایر همکاران وظیفه کنترل افراد، نمونه برداری انسانی از بیماران اسهالی و یا مشکوک به سایر بیماری‌ها انجام می‌شود و سپس هماهنگی جهت ارجاع به مراجع بالاتر انجام می‌گردد که بحمدالله مرکز بهداشت اندیمشک با برنامه‌ریزی انجام شده در این خصوص و نیز طرح موضوع در جلسات برون بخشی و ایجاد حساسیت لازم و تشریح و بیان اهمیت موضوع برای دیگر ارگان‌ها و همچنین تشکیل نشست با موکب داران در همین مرکز مقدمات انجام و ارائه راه‌های صحیح و کنترل موارد فوق را فراهم نموده است.

در ادامه این جلسه عنافچه رئیس مرکز بهداشت اندیمشک با اشاره به آغاز سال تحصیلی، رسیدگی به وضعیت بوفه مدارس و توجه به عرضه‌ ‌مواد غذایی یکی از اولویت‌های اصلی خود دانست و بر دانش توانمند‌سازی دانش آموزان، پرسنل، اولیاء ومربیان درزمینه مفاهیم ارتقای سلامت نوجوانان و جوانان و ساختار مدارس مروج سلامت تاکید کرد.

وی شرایط بهداشتی پایگاه تغذیه سالم را در سه بعد مواد خوراکی، فضای فیزیکی و فرد متصدی بوفه را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: انواع مواد خوراکی بسته بندی شده که در پایگاه های تغذیه سالم مدارس (بوفه) عرضه می شود باید دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت، نشان استاندارد، نام و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضا، مشخصات ترکیبات تشکیل دهنده ،پوشش سالم و تمیز باشد.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک یادآور شد: عرضه انواع پفک، انواع یخمک، نوشابه‌های گازدار، آدامس، سوسیس، کالباس، سالاد الویه، چیپس، انواع آلو و آلوچه، فلافل، بستنی یخی و آب میوه‌هایی که از آب و قند و اسانس میوه تهیه شده است در بوفه مدارس غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه متصدیان بوفه و فروشنده موادغذایی موظف هستند دوره ویژه بهداشت عمومی گذرانده باشند و گواهی‌نامه معتبر دریافت کنند و گفت: این افراد باید کارت سلامت معتبر در محل کار خود داشته باشند و هنگام مراجعه به بازرسان بهداشت ارائه کنند.

انتهای پیام/ز/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.