کد خبر : 5193
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 8:12
-

برگزاری سالگرد شهید «فرجی‌زنگنه» در باغملک + تصاویر

برگزاری سالگرد شهید «فرجی‌زنگنه» در باغملک + تصاویر

برگزاری سالگرد شهید «فرجی‌زنگنه» در باغملک + تصاویر سالگرد سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در شهر باغملک خوزستان برگزار شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه

برگزاری سالگرد شهید «فرجی‌زنگنه» در باغملک + تصاویر
سالگرد سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در شهر باغملک خوزستان برگزار شد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز با حضور مردم شهرهای مختلف استان خوزستان در باغملک برگزار شد.

در این برنامه معنوی که جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، جانبازان، بسیجیان، سبزپوشان سپاه پاسداران، فرماندهان و نیروهای انتظامی و اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین طه توکلی نماینده ولی‌فقیه در لشکر ۷ ولیعصر(عج) خوزستان سخنرانی کرد.

خانواده سرباز شهید مهران زرافشان از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز نیز در آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه شرکت کردند.

همچنین خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و یکی از شهدای محوری شهرستان باغملک نیز در این برنامه حضور یافتند.

جمعی از خانواده معظم شهدای باغملک از جمله خانواده شهید منوچهر زنگنه، خانواده شهید علی لجم‌اورک شیرپور، خانواده شهید مسلم خرم‌روز، خانواده سردار شهید صحنعلی تاراس، خانواده شهید جعفر رحیمی، خانواده شهید غلامعلی شریفی و خانواده شهید حجت‌الله رحیمی نیز با حضور در آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه یادش را گرامی داشتند.

همچنین خانواده شهید فرزاد زنگنه از شهیدان گروه تفحص پیکر شهدا که در روز دوشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ در کردستان عراق بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور تروریست‌های داعش به شهادت رسید نیز با حضور در آئین نخستین سالگرد شهادت سردار شهید امید فرجی‌زنگنه به این شهید والامقام ادای احترام کردند.

خانواده شهید مجتبی زکوی‌زاده نخستین شهید مدافع حرم شهرستان باغملک نیز در کنار دیگر خانواده معظم شهدا در سالگرد شهید امید فرجی‌زنگنه شرکت کردند.
سردار شهید امید فرجی‌زنگنه فرزند نعمت‌الله است که در روز یکم شهریورماه سال ۱۳۵۴ در یک خانواده کشاورز در شهر باغملک استان خوزستان دیده به جهان گشود.

وی در بین خانواده پر جمعیت خود به عنوان دومین فررند در خیابان شهید خسرو یوسفی باغملک به دنیا آمد که سه برادر و پنج خواهر دارد.

شهید فرجی‌زنگنه در دوران کودکی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی خود را با موفقیت در دبستان هجرت باغملک پشت سر نهاد. وی دوران راهنمایی را نیز در مدرسه راهنمایی امیرکبیر باغملک گذراند و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در دبیرستان آیت‌الله طالقانی ادامه داد.

پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه آزاد واحد شوشتر پذیرفته شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دریافت کرد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی در دوران جوانی یعنی در سال ۱۳۸۱ به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در این نهاد انقلابی مشغول خدمت شد.

این دلیرمرد سه سال بعد از ورود به سپاه پاسداران با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل آن دو پسر به نام پارسا ۱۱ ساله و پوریا ۸ ساله است.

شهید فرجی‌زنگنه در سال ۱۳۹۵ دوباره به دانشگاه آزاد شوشتر رفت و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی به پایان رساند و قرار بود که در روز ۱۱ مهرماه سال ۱۳۹۷ از پایان نامه خود با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دفاع کند.

این دلیرمرد بختیاری در صبح روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز حضور داشت و به همراه ۲۲ نفر دیگر توسط تروریست‌های بزدل و فریب خورده به شهادت رسید که پیکر پاکش به همراه دیگر شهدا، با حضور گسترده و کم نظیر مردم استان خوزستان، استان خراسان رضوی، استان لرستان، استان اصفهان و چند استان دیگر در اهواز تشییع شد.

پس از آن پیکر سردار شهید فرجی‌زنگنه به شهر هفتگل انتقال یافت و با حضور پرشور مردم و خانواده های معظم شهدا به همراه سرباز شهید علی سلمانوند و سرباز شهید امید نریمیسایی تشییع شد.
مردم باغملک نیز در یک آئین باشکوه حضور یافتند و پیکر پاک شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید امید نریمیسایی و شهید علی سلمانوند را دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.

پس از تشییع پیکر شهید فرجی‌زنگنه به گلزار شهدای باغملک منتقل شد و در کنار دیگر شهیدان این شهر آرام گرفت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.