کد خبر : 51
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 11:03
-

خوزستان| سگ‌های ولگرد در هندیجان ساماندهی شوند

خوزستان| سگ‌های ولگرد در هندیجان ساماندهی شوند

معاون فرماندار هندیجان گفت: انتظار داریم بحث سگ‌های ولگرد ضمن ساماندهی اقدامات اساسی طبق ضوابط صورت بگیرد این بحث‌ها تکراری شده و در هر جلسه شورای سلامت مطرح می‌شود. بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و رئیس جلسه در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی ارتقا سطح بهداشتی شهرستان است

معاون فرماندار هندیجان گفت: انتظار داریم بحث سگ‌های ولگرد ضمن ساماندهی اقدامات اساسی طبق ضوابط صورت بگیرد این بحث‌ها تکراری شده و در هر جلسه شورای سلامت مطرح می‌شود.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و رئیس جلسه در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی ارتقا سطح بهداشتی شهرستان است که امیدواریم در سال ۱۳۹۸ این مهم با همکاری و فعالیت سایر دستگاه‌های خدماتی و عمومی محقق شود.

وی افزود: بحث سگ‌های ولگرد یک بحث تکراری شده و هنوز به ‌صورت کامل و لازم مرتفع نشده و لازم است شهرداری‌های هندیجان و زهره اقدامات اساسی در این خصوص انجام دهند البته نیاز به هماهنگی‌های بیشتری میان سایر قوا است که یک کمیته جداگانه تشکیل تا هماهنگی بهتر و منسجم‌تری صورت گیرد.

معاون فرماندار هندیجان بیان کرد: در مورد پسماند و جایگاه دفن زباله نیز هنوز کار مهمی صورت نگرفته و این بحث‌ها نیز تکراری شده امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات این بخش حل شود ما از این مسائل گله‌مند هستیم. انتظار داریم مصوبات شورای سلامت به نحو احسن عملیاتی شود.

وی گفت: شهرداری باید همه نقاط حساس و آسیب ‌پذیر را برای رفع مشکلات و بیماری‌های واگیردار لایروبی و آهک پاشی کند. هنگامی‌ که شهرداری اقدام به آهک پاشی می‌کند باید از کارشناسان بهداشت و درمان نیز دعوت کرده تا در محل حضور داشته باشند.

ذبیح‌الله سعیدی بخشدار چم خلف عیسی در این جلسه اظهار داشت: مصوباتی که ضمانت اجرایی ندارند وقت تلف کردن هستند. تأسیسات آب‌ رسانی روستاهای حوزه ما عملاً هیچ‌گونه فایده و سودی ندارند. اداره آب و فاضلاب روستایی هندیجان تازه پیمانکار انتخاب کرده تا تأسیسات فرسوده را اصلاح کند، این موارد فقط هدر دادن بودجه بیت‌المال و کشور است.

تأسیسات آب‌رسانی روستاهای هندیجان فرسوده هستند

وی افزود: سگ‌های ولگرد برای ما معضل شده ۲۰ مصوبه تاکنون گذرانده شده و به هیچ‌ کدام عمل نشده و همچنان سگ‌های ولگرد آزادانه رها شده‌اند. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام می‌کنند که ما ترس داریم در خصوص سگ‌های ولگرد کاری انجام بدهیم.

بخشدار چم خلف عیسی بیان کرد: خبرهایی وجود دارد که سگ‌های ولگرد شهرهای اطراف هندیجان را به حوزه هندیجان آورده و رهاسازی می‌کنند، چگونه است که ما زاد و ولدهای سگ‌ها را مشاهده نمی‌کنیم اما روزانه شاهد ورود سگ‌های بزرگ و هیکل دار به منطقه خود هستیم.

وی گفت: عملاً زاد ولدهای سگ‌های ولگرد در منطقه روستاها و بخش زهره کمتر دیده می‌شود اما معلوم نیست این‌ همه سگ چگونه در هندیجان وجود دارد. شاهد هستیم  یک مرتبه سگ‌های بزرگی در شهر وجود دارند.

خبرهایی مبنی بر رهاسازی سگ‌های ولگرد در حوزه هندیجان وجود دارد

محمدجواد ابوعلی نماینده شهرداری در جلسه و مسئول واحد خدمات شهری شهرداری هندیجان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌ها اخیر ما روزانه در حال لایروبی جداول و روزانه ۱۴ تُن لجن جمع ‌آوری و جداول را پاک‌ سازی می‌کنیم.

وی افزود: در خصوص جمع ‌آوری زباله شبانه ۳۴ تُن و روزها ۱۲ تُن زباله را از منازل، سطح شهر وادارات جمع‌ آوری می‌کنیم. با توجه به محدودیت ماشین‌آلات و نیرو، ما حجم سنگینی از کار را انجام می‌دهیم. تمام سعی و تلاش ما در شهرداری جلب رضایت و اعتماد مردم شریف هندیجان است.

مسئول واحد خدمات شهری هندیجان بیان کرد: با توجه به تأکیدات شبکه بهداشت، در حال لایروبی جداول و آهک پاشی هستیم این موارد را با حضور و دعوت نماینده شبکه بهداشت و درمان در محیط کار انجام می‌دهیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.