کد خبر : 5047
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 19:59
-

با بازداشت کارگران هپکو موافق نیستم / کارگران به اندازه کافی صبر کرده‌اند وعده‌ها به نتیجه نرسیده است / کارگران ناچاراً دست به اعتراض می‌زنند

با بازداشت کارگران هپکو موافق نیستم / کارگران به اندازه کافی صبر کرده‌اند وعده‌ها به نتیجه نرسیده است / کارگران ناچاراً دست به اعتراض می‌زنند

نمی‌پسندم که وقتی یک نفر یا یک تعدادی، زندگی و معیشت‌شان به سختی می‌گذرد و نمی‌توانند از پس هزینه‌های خانواده‌های خود بربیایند، با اقداماتی از قبیل بازداشت و برخورد قهری مواجه شوند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایلنا، در روزهای گذشته کارگران هپکو اراک در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و نامشخص بودن تکلیف سهامدار، دست به تجمع اعتراضی زدند؛ پس از اعتراضات روز دوشنبه این کارگران در محدوده راه‌آهن، بیش از ۲۵ نفر از آنها بازداشت شدند.

 

 

علی ابراهیمی (نماینده مردم شازند درمجلس شورای اسلامی) در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سرنوشت کارگران هپکو اراک و بازداشت این کارگران پس از اعتراضات صنفی گفت: از مساله هپکو اطلاع دارم؛ از سرنوشت هپکو و کارخانه‌های مشابه بی‌خبر نیستم؛ کارخانه‌هایی که در شرایط فعلی دچار بحران هستند. آخرین خبری که در ارتباط با هپکو در دست داریم، این است که فردی که هپکو را خریداری کرده، در مدیریت و اداره کارخانه ناتوان است؛ نباید فراموش کنیم که نبودن بازار مصرف محصولات هپکو نیز مزید بر علت شده و در حال حاضر، عملا هپکو تولید ندارد و به همین دلیل در پرداخت مطالبات کارگران درمانده است.

این نماینده مجلس در ارتباط با اعتراضات کارگران هپکو گفت: کارگران به اندازه کافی صبر و تحمل کرد‌‌ه‌اند و  بدیهی‌ست که انتظار دارند وعده‌های مسئولان به نتیجه برسد که متاسفانه این اتفاق تا امروز رخ نداده است.

کارگران ناچاراً دست به اعتراض می‌زنند

ابراهیمی با بیان اینکه پیش از این مذاکراتی با مدیرعامل ایمیدرو داشتیم و قرار شد قراردادهایی با هپکو ببندند تا اوضاع رونق بگیرد که متاسفانه این هم عملی نشده و فعلا بحران مالی بر کارخانه هپکو حاکم است، می‌افزاید:  کارگران وقتی در تامین معاش می‌مانند و مراجعات مکرر به مقامات مسئول بی‌نتیجه می‌ماند، ناچار دست به اعتراض صنفی می‌زنند، چون چاره‌ دیگری ندارند اما اعتراضات کارگری را نباید سیاسی و مخالفت با حاکمیت ببینم.

نماینده مردم استان مرکزی تاکید می‌کند: نهادهای مسئول بایستی مطالبات و اعتراضات کارگران را جدی بگیرند، علی‌الخصوص وزارت صمت و خصوصی‌سازی باید مسئولانه‌تر در قبال مطالبات کارگران عمل کنند؛ در مورد سوژه هپکو به طور مشخص، من شاهد تلاش مسئولان استانی بودم اما ابعاد مشکل آنچنان بزرگ است که در استان برطرف نمی‌شود و بایستی در سطح کشور اراده‌ای برای حل آن وجود داشته باشد.

ابراهیمی درباره بازداشت کارگران هپکو گفت: خودم شخصاً موافق بستن راه‌های ارتباطی نیستم نباید اعتراضات کارگری موجب شود که امورات کشور مختل شود، ولی روی‌هم‌رفته سیستم امنیتی و دستگاه قضا و نیروی انتظامی باید بدانند که کارگران فقط و فقط در راستای مطالبات خودشان اعتراض کرده‌اند لذا نباید برخورد قهری و نامهربانانه با آنها صورت بگیرد.

وی در پایان تاکید می‌کند: من به عنوان نماینده مجلس و یک شهروند ایرانی نمی‌پسندم که وقتی یک نفر یا یک تعدادی، زندگی و معیشت‌شان  به سختی می‌گذرد و نمی‌توانند از پس هزینه‌های خانواده‌های خود بربیایند، با اقداماتی از قبیل بازداشت و برخورد قهری مواجه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.