کد خبر : 5037
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 15:01
-

چند نکته برای بارداری سالم تر

چند نکته برای بارداری سالم تر

زنان باردار فعالیت بدنی خسته‌کننده نداشته باشند و در فواصل کار استراحت کنند. به‌حد اعتدال ورزش کنند و پیاده‏‌روی ملایم انجام دهند، حتی این مسئله برای رفع یبوست نیز بسیار سودمند است و از ورزش‏‌های سنگین، حرکات شدید و ناگهانی، بلند کردن اشیای سنگین و هل دادن اشیا پرهیز کنند چرا که می تواند حتی

زنان باردار فعالیت بدنی خسته‌کننده نداشته باشند و در فواصل کار استراحت کنند. به‌حد اعتدال ورزش کنند و پیاده‏‌روی ملایم انجام دهند، حتی این مسئله برای رفع یبوست نیز بسیار سودمند است و از ورزش‏‌های سنگین، حرکات شدید و ناگهانی، بلند کردن اشیای سنگین و هل دادن اشیا پرهیز کنند چرا که می تواند حتی موجب سقط ‌شود.

از عوارض مهم دوران بارداری یبوست است, زنان باردار باید به این نکته توجه کنند که در طول بارداری باید لینت طبع در حد اعتدال و ملایم (دفع مدفوع روزانه و با قوام ملایم) و در حدی که باعث ضعف نشود، داشته باشند.

بهترین ملیّنات برای ایجاد لینت طبع در خانم‏‌های باردار سوپ‌های چرب است. یکی از داروهای ملیّن مناسب در این دوران که برای اکثر افراد قابل استفاده است گلقند است که باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

توجه به این نکته هم مهم است که در برخی از موارد از جمله موارد تهدید به سقط مصرف سوپ‌های چرب، میوه زیاد و استحمام طولانی و مکرر پرهیز داده شده است.

توجه داشته باشید که مصرف گل بنفشه، خطمی و خبازی به‌عنوان ملیّن در دوران بارداری مضر است. (گفتنی است که به خبازی در گویش یزدی خواصی اطلاق می‌شود که همان گل‌های گیاه پنیرک است).

دکتر راضیه نبی میبدی دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.