کد خبر : 4986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 7:55
-

۴۰۰۰ هکتار کانون ریزگرد در خوزستان توسط بسیج سازندگی نهالکاری شد

۴۰۰۰ هکتار کانون ریزگرد در خوزستان توسط بسیج سازندگی نهالکاری شد

۴۰۰۰ هکتار کانون ریزگرد در خوزستان توسط بسیج سازندگی نهالکاری شد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه با ورود به کانون ریزگردها توانست بالای ۴هزار هکتار را وارد این عرصه کند و در حال حاضر طبق محاسبه ای که کارشناسان منابع طبیعی انجام دادند سبزینگی این ۴ هزار هکتار بالای ۸۰

۴۰۰۰ هکتار کانون ریزگرد در خوزستان توسط بسیج سازندگی نهالکاری شد
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه با ورود به کانون ریزگردها توانست بالای ۴هزار هکتار را وارد این عرصه کند و در حال حاضر طبق محاسبه ای که کارشناسان منابع طبیعی انجام دادند سبزینگی این ۴ هزار هکتار بالای ۸۰ درصد است.
سرهنگ یونس زبیدی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درخصوص پدیده ریزگردها و مبارزه با آنها اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که سازمان بسیج سازندگی،سرلوحه برنامه های خود قرارداده است بحث نهالکاری و مبارزه با ریزگردها است که جز حوادث غیر مترقبه و جدی استان خوزستان است.

وی با بیان این که در دی ماه سال ۹۴ در منطقه دهنو هندیجان اولین پروژه بیابان زدایی به صورت متمرکز در جهت مبارزه با ریزگرد را شروع کردیم عنوان کرد:در سال ۹۵ و۹۶ در مجموع حدود ۷۶۰ هزار هکتار در منطقه دهنو هندیجان که یکی از کانون‌های داخلی ریزگردها است نهالکاری شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: پروژه دومی که پروژه بسیار بزرگی است کانون ریزگردها در جنوب شرق اهواز است که یکی از کانون‌های فوق بحرانی بشمار میرود.
زبیدی با اشاره به مشکلات حاصل از ریزگردها برای مردم و مسئولین خوزستان تصریح کرد: در سال ۹۵ بسیج سازندگی طبق بیانات و دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک سپاه به مردم در امر مبارزه با ریزگردها وارد عمل شد.

وی افزود: سپاه با ورود به این کانون توانست بالای ۴هزار هکتار را وارد این عرصه کند و در حال حاضر طبق محاسبه ای که کارشناسان منابع طبیعی انجام دادند سبزینگی این ۴ هزار هکتار بالای ۸۰ درصد است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان این که با شروع فصل پاییز مجددا نهالکاری را ادامه می‌دهیم خاطرنشان کرد:امیدواریم با ایجاد فضای سبز هوای پاک حاصل شود و استان خوزستان از بحران ریزگردها خارج شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.