کد خبر : 4916
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398 - 14:08
-

انتقاد عضو شورای شهر شیبان از اموزش و پرورش شهرستان باوی

انتقاد عضو شورای شهر شیبان از اموزش و پرورش شهرستان باوی

مشکلات وکمبودهای موجود در مدارس شیبان رفع نشده اند! بی شک نظام آموزش وپرورش مهم ترین نقش در توسعه پایدار یک جامعه را ایفا می‌کند و اگر خواهان توسعه و پیشرفت باشیم آموزش وپرورش می بایست در همه زمینه های علمی و تربیتی پیشتاز باشد. متاسفانه نبود امکانات مناسب آموزشی در مدارس شیبان نظیر آزمایشگاه،

مشکلات وکمبودهای موجود در مدارس شیبان رفع نشده اند!

بی شک نظام آموزش وپرورش مهم ترین نقش در توسعه پایدار یک جامعه را ایفا می‌کند و اگر خواهان توسعه و پیشرفت باشیم آموزش وپرورش می بایست در همه زمینه های علمی و تربیتی پیشتاز باشد.

متاسفانه نبود امکانات مناسب آموزشی در مدارس شیبان نظیر آزمایشگاه، کارگاه، میزونیمکت استاندار، سیستم سرمایشی وگرمایشی، لوازم بهداشتی و…… باعث شده که دانش آموزان بدلیل موارد ذکر شده با افت آموزشی، تحصیلی و درسی از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب برسند.

ضعف های مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان باوی قابل لمس وکاملا مشهود می باشد ،در سال گذشته شورای شهر جهت کمک به مدارس شیبان جلسه ای با حضور خیرین توسط ریاست شوراء وقت ترتیب داد که با استقبال بی نظیر خیرین مواجه شد که در این راستا مساعدتهای خیرین بالغ بر ۵۰میلون تومان پول نقد و اهدای زمین و همچنین کمک به مدارس نیمه کاره و…. برگزار شد که جای تقدیر و تشکر داشت اما کمبودهای موجود در مدارس مناطق شیبان مانند نبود فضای اموزشی، مدرسه نیمه کاره شهرک طالقانی، مدرسه نیمه کاره شبیشه، نبود مدرسه در منطقه مسکن مهر که چند سال است به فراموشی سپرده شده تاکنون مشکل مدارس این مناطق رفع نشده است.

شایان ذکر است اکنون باوجود یک هفته مانده به بازگشایی مدارس تا کنون هیچگونه اقدامی جهت رفع مشکلات مدارس شیبان صورت نگرفته، نبود امکانات مناسب آموزشی و حتی رفاهی در مدارس و همچنین کمبود معلمان در افت روند آموزشی دانش آموزان در سال قبل بسیار اثر گذار بود.

متاسفانه با وجود نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید مسئولین إداره یاد شده هیچگونه برنامه ایی برای رفع معضلات و مشکلات آموزشی در مدارس شیبان ندارند و مدارس ما جهت وقت گذارنی عده ای بنام دانش آموز و معلم مبدل شده ،مدارس هیچ نقش تربیتی و هدایتی و همچنین مهارتی در وضع موجود ندارند وجود مشکلات فرهنگی تهدید کننده دانش آموزان در مدرسه بیشتر از فضای جامعه میباشد،
متاسفانه مدیران مدارس جهت رفع کمبودهای موجود سبد خانوار را هدف قرار داده و وابستگی مالی مدارس به اخذ مبالغ از خانواده ها موجب می‌شود با وجود بیکاری و ضعف های اقتصادی اهالی شیبان و همچنین هزینه های مدارس نارضایتی در این خانواده‌ها ایجاد کند، با این اوضاع انتظاری از خلاقیت در راستای تحقق هدف به رشد و پرورش وتعلیم در مدارس شیبان به چشم نخواهد خورد.بنده بعنوان نماینده مردم در شورای اسلامی پیگیر مشکلات مدارس بوده وصدای رسای مردم شهرم خواهم بود.

امیدوارم مدیران محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی جهت رفع مشکلات و کمبودهای مدارس مناطق شیبان توجه خاصی داشته و اقدام عاجل صورت دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.