کد خبر : 4659
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1398 - 8:06
-

اهواز| بانوان در انقلاب اسلامی ایران رسالت حضرت زینب(س) را برعهده دارند

اهواز| بانوان در انقلاب اسلامی ایران رسالت حضرت زینب(س) را برعهده دارند

اهواز| بانوان در انقلاب اسلامی ایران رسالت حضرت زینب(س) را برعهده دارند امام جمعه موقت اهواز گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) راه و نهضت امام حسین(ع) را ادامه داد در دوران کنونی نیز نهضت انقلاب اسلامی را باید ادامه داد و به تکلیف خود عمل کرد‌‌. به‌ گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل

اهواز| بانوان در انقلاب اسلامی ایران رسالت حضرت زینب(س) را برعهده دارند
امام جمعه موقت اهواز گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) راه و نهضت امام حسین(ع) را ادامه داد در دوران کنونی نیز نهضت انقلاب اسلامی را باید ادامه داد و به تکلیف خود عمل کرد‌‌.
به‌ گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در تجمع رهروان حسینی در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی اظهار داشت: رسالت و ماموریت سنگینی حضرت زینب(س) بر دوش بانوان در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که بخشی از ماموریت حضرت زینب(س) با خطبه‌های حضرت بعد از عاشورا انجام شد، بیان کرد: نهضت و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دو مرحله دارد که نخست اصل قیام است و بخش دوم تبیین و روشنگری واقعه عاشورا است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که روشنگری حضرت زینب(س) از عصر عاشورا شروع شد، خاطرنشان کرد: برخی در هنگام سختی‌ها عزت خود را از دست می‌دهند اما سختی روز عاشورا عزت حضرت زینب(س) را بیشتر کرده بود‌.

وی با اشاره به رفتار حضرت زینب(س) در جمع مردم کوفه و در حضور ابن زیاد، تاکید کرد: حضرت کاملا سخت و تند به روشنگری قیام امام حسین(ع) پرداخت و از بیان حقیقت واهمه‌ای نداشت.

حسن‌زاده با بیان‌ این‌ که حضرت زینب(س) همچون‌ امام حسین(ع) در اوج مصائب و مشکلات، حمد خداوند را جاری می‌کند، ادامه داد: هیچ گاه زبان شکوه و گله بابت شهادت برادر و عزیزان خود نکرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنی از حضرت زینب(س) مبنی بر اینکه یاد قیام امام حسین(ع) از بین نمی‌رود اظهار داشت: بعد از گذشت صدها سال از واقعه کربلا روز به روز این روز گرامی داشته می‌شود. نه تنها نام‌ امام حسین(ع) بلکه راه حضرت نیز زنده است.

وی با اشاره به پیشگامی استان خوزستان در دفاع از حضرت زینب(س) گفت: این استان همواره بنا به گفته امام خمینی(ره) دین خود را به اسلام ادا کرده و در صحنه‌های مختلف و سخت نقش اساسی را برعهده داشته است.
حسن‌زاده عنوان کرد: همان گونه که حضرت زینب(س) راه و نهضت امام حسین(ع) را ادامه داد در دوران کنونی نیز نهضت انقلاب اسلامی را باید ادامه داد و به تکلیف خود عمل کرد‌‌.

به گزارش تسنیم همایش رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از مادران، دختران و به ویژه مادران شهدای مدافع حرم استان خوزستان همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان(ع) در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

همایش رهروان زینبی با هدف عهد و پیمان با حضرت زینب(س) ویژه بانوان خوزستانی برگزار شد تا مادران و دختران نسل انقلاب اسلامی با بی‌بی زینب(س) به عزاداری شهادت امام حسین(ع) بپردازند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.