کد خبر : 4336
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 14:56
-

آلزایمر به شکل هشدار دهنده ‎ای در حال افزایش است

آلزایمر به شکل هشدار دهنده ‎ای در حال افزایش است

میزان شیوع بیماری آلزایمر بعد از ۶۵ سالگی به ازای هر پنج سال دو برابر می ‎شود، به طوری که ۴۰ تا ۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال جامعه مبتلا به این بیماری هستند و افزایش سن، مهمترین عامل خاطر برای ابتلا به این بیماری است. سالمندان از خوردن غذاهای سودا‌‌ زا مانند عدس، بادمجان،

میزان شیوع بیماری آلزایمر بعد از ۶۵ سالگی به ازای هر پنج سال دو برابر می ‎شود، به طوری که ۴۰ تا ۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال جامعه مبتلا به این بیماری هستند و افزایش سن، مهمترین عامل خاطر برای ابتلا به این بیماری است.

سالمندان از خوردن غذاهای سودا‌‌ زا مانند عدس، بادمجان، گوشت گاو، گوشت خشک شده، غذا‌های شور یا نمک سود و غذاهای بلغم‌‌زا مانند ماهی، هندوانه و خیار پرهیز کنند.

افرادی که دچار بیماری آلزایمر و فراموشی شده اند برخی از مواد غذایی مانند مغز بادام، فندق، نارگیل و گردو، انجیر خشک و مویز سرخ را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

مصرف زیاد پیاز، خوردن سیب ترش، زیاد‎روی در مصرف گشنیز، باقلا، قارچ، لوبیا، سیر و کلم در کتب طب سنتی به عنوان عوامل ایجاد نسیان یاد شده است و پرهیز از آنها را برای بیماران مبتلا به آلزایمر توصیه می شود.

زیاده ‎روی در مصرف آب سرد از مضرترین چیزها برای ایجاد فراموشی است.

برای پیشگیری از فراموشی، پیاده ‎روی و ورزش سبک مانند حرکت دادن دست ها و پاها توصیه می شود و از انجام ورزش ‎‌های سنگین و خسته ‎کننده پرهیز کنید.

افزایش فعالیت ‎های مغزی با کمک خواندن، حفظ کردن و به یادآوردن مطالب، این فعالیت‌ها به منزله ورزش مغز در نظر گرفته شده است و از مواردی است که برای جلوگیری از نسیان مفید است .

دکتر هاله تاج الدینی متخصص طب سنتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.