کد خبر : 4265
تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 14:05
-

سفیر کربلا از زبان سید محمد آل مهدی

سفیر کربلا از زبان سید محمد آل مهدی

در شب پنجم محرم که به شب سفیر کربلا مسلم ابن عقیل معروف است در هیئت محمد رسول الله (ص) سید محمد آل مهدی خطیب برجسته شهرستان،وقایع مهم تاریخی و اجتماعی را بیان کرد و گفت: مسلم ابن عقیل سفیر و نماینده حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) بود و حضرت حسین میدانست که چه شخصیت

در شب پنجم محرم که به شب سفیر کربلا مسلم ابن عقیل معروف است در هیئت محمد رسول الله (ص) سید محمد آل مهدی خطیب برجسته شهرستان،وقایع مهم تاریخی و اجتماعی را بیان کرد و گفت:

مسلم ابن عقیل سفیر و نماینده حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) بود و حضرت حسین میدانست که چه شخصیت مهم و با ارزشی را بعنوان نماینده انتخاب کند.
نوع انتخاب نماینده برای امام حسین(ع) یک درس بزرگ عاشورایی است که میتوان از آن بهره بگیریم که بدانیم انتخاب ما بر چه صورتی باید باشد.

مدرسه کربلا درسهای بزرگی به ما می دهد که یکی از آنها انتخاب شخص بعنوان نماینده است،همانطور که امام حسین مسلم ابن عقیل را نماینده خود انتخاب کرد.
شخص نماینده باید متعهد بودن،وفاداری،امانت داری و … در نماینده بودنش آشکار شود.

خدمت به مردم که تنها با شعار دادن صورت نمیگیرد چرا باید گفتار و عمل یکی نباشد؟ در واقع مسلم تجلی امام حسین و عصمت اهل بیت در کوفه بود.
آن زمانی که در منزل هانی میتوانست عبیدالله را بکشد ولی مردانگی وشهامت به او اجازه نداد که با دشمن خود از سر حیله و نیرنگ کشته شود ولی امروزه میبینیم که با انواع حیله و نیرنگ در حال سر به نیست کردن دیگران هستند تا بتوانند چند صباحی بر مسند قدرت لم بزنند و بر طغیان خود بیفزایند.

خداوند به ما عقل داده که بتوانیم خوب را از بد،حق را از باطل تشخیص دهیم.متاسفانه برخی خدا را فراموش کرده و نیاز خود را از مخلوق خدا طلب میکنند،برخی هم دین و انسانیت،عزت و مذهب خود را به آسانی میفروشند تا برای افراد دارای پست و مقام و ثروت تملق کنند،این تملق و چاپلوسی برای این است که بتواند آن صاحب منصب را سمت خود متوجه سازد تا شاید نظری به او بکند.

حدود ۱۸ هزار نفر با مسلم ابن عقیل بیعت کردند ولی سوال اینجاست که چطور شد که مسلم تنها وبی کس ماند؟ اون همه افرادی که بیعت کردند کجا رفتند؟ مگر نه اینکه ما در دعا میخوانیم {اللهم‌ لا تسلط علینا من لا یرحمنا} این دعا باید همراه با عمل باشد.

باید گفت امر به معروف و نهی از منکر یعنی جایی که حق است باید گفته شود و جایی که منکر باشد باید مطرح شود،وقتی که امر به معروف و نهی از منکر هم ترک بکنیم آن لحظه است که ظالمین بر ما حکومت خواهند کرد.

عبیدالله ابن زیاد بر کوفه مسلط شد چون مردم کوفه امر به معروف و نهی از منکر را می دیدند و سکوت اختیار کردند و این شد که ظالمی چون عبیدالله بر آنها مستولی شد، برخی را با تطمیع،برخی را با تهدید،برخی را با زندانی کردن وادار به سکوت کرد تا اعتراضی نسبت به ظلمی که در حق امام حسین و یارانش شد صورت نگیرد.
در واقع این فتنه ای که در جمع کوفه به وجود آورد و بزرگان را با تطمیع خرید و سکوت در برابر منکر و معروف طوری بود که آن جمع ۱۸هزار نفری که با مسلم بیعت کردند کم کم گسسته و از پیرامون سفیر کربلا دور شوند.
و این شد که ظالمی بر امور مردم مسلط شود و فتنه ایی ایجاد شد و نیز مسلم ابن عقیل تک و تنها وبی یاور بماند و کربلا رقم بخورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.