کد خبر : 4126
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 0:57
-

دلایل دست کشیدن ازغذا قبل از سیر شدن

دلایل دست کشیدن ازغذا قبل از سیر شدن

معمولاً افراد یا سیر می‌شوند و یا چند گام از آن هم فراتر می‌گذارند و زمانی که احساس پُری معده به آنها دست می‌دهد، دست از غذا می‌کشند. قسمت بالایی معده که فوندوس نامیده می‌شود, معمولاً از هوا پر شده به‌دلیل اینکه بخشی از معده نیاز دارد که دارای هوا باشد تا تخلخلی را در

معمولاً افراد یا سیر می‌شوند و یا چند گام از آن هم فراتر می‌گذارند و زمانی که احساس پُری معده به آنها دست می‌دهد، دست از غذا می‌کشند.

قسمت بالایی معده که فوندوس نامیده می‌شود, معمولاً از هوا پر شده به‌دلیل اینکه بخشی از معده نیاز دارد که دارای هوا باشد تا تخلخلی را در غذا ایجاد کند یعنی این هوا وارد غذای معده می‌شود و بین ذرات غذایی فاصله ایجاد می‌کند تا هضم بهتر انجام شود.

برخی افراد آن‌قدر غذا می‌خورند که آن بخش بالایی را هم پُر می‌کنند یعنی آن هوای موجود در معده هم خارج می‌شود و جای خالی در معده نمی‌ماند برای اینکه اختلاط خوب مواد غذایی در معده انجام شود، و این هضم را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

باید زودتر دست از غذا بکشیم برای اینکه احساس سیری کمی دیرتر اتفاق می‌افتد و به‌تجربه افراد دیده‌اند مدت کوتاهی اگر این کار را انجام دهند, احساس سیری هم به‌دنبال آن می‌آید.

دکتر میثم شیرزاد متخصص طب سنتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.