کد خبر : 4107
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 14:51
-

شایعه وشعار سازی انتخاباتی!

شایعه وشعار سازی انتخاباتی!

دو شرط «اهمیت» و «ابهام» یک موضوع، در تولید و انتقال شایعه، بسیار تأثیرگذار است. وامروز اقتضا وزمینه برای این دو مقوله بسیار مهیا است وکار سازها بی هیچ مزد ووجهی امر را با همه مخلفات وخلافات خبر رسانی ورسانه ای می‌کنند. سیستم خبرهای مجازی واجتماعی ما غالبا مبتنی بر تحقیق نیست؛ لذا ما روش

دو شرط «اهمیت» و «ابهام» یک موضوع، در تولید و انتقال شایعه، بسیار تأثیرگذار است. وامروز اقتضا وزمینه برای این دو مقوله بسیار مهیا است وکار سازها بی هیچ مزد ووجهی امر را با همه مخلفات وخلافات خبر رسانی ورسانه ای می‌کنند.
سیستم خبرهای مجازی واجتماعی ما غالبا مبتنی بر تحقیق نیست؛ لذا ما روش تحقیق و شناخت صحیح از سقیم را عمدا فراموش میکنیم و به راحتی خبر وشایعه را تا حد اکثری به گروه ها وکانال های همسو وگاهی مخالف ورقیب انتقال می‌دهیم. دراکثر قریب به اتفاق شایعات به هیچ منبعی اشاره نمی شود وکمتر کسی منبع یا درست ونادرست بودن خبر را جویا می شود ،خصوصا اگر ناقل مغرض باشد ازدیگر عوامل این بیماری تنفر رقابتی است، آدمی هنگامی که از کسی متنفر باشد ، تصورات خود را به‌گونه‌‌ای زشت درباره او ترسیم می‌کند و بدون هیچ دلیلی هر خبر منفی، حال درست باشد یا نادرست، بین یاران ومغرضان توزیع می‌کند. گاهی تحلیل احساسی و متعصبانه و غیر منطقی مسائل ناشی از حب و بغض ما به موضوع شایعه است، شایعاتی که برایمان خوشایند است باور می‌کنیم و چیزهایی که دوست داریم واقعی باشند بدون تحقیق می‌پذیریم وحتی بزرگ نمایی وسیاه نمایی میکنیم.

گاهی نیز حس شیرین قرار گرفتن در مرکز توجه خبری یا تیم انتخاباتی موجب شایعه وشعار سازی می شود چون بعضا در میان رقبای عرصه سیاسی افرادی می خواهند زودتر مطرح شوند پس بر این مبنا کسی که شایعه ای را بازنشر میکند به سرعت مورد توجه عوام قرار می‌گیرد. تا جایگاهی تئوریک نزد منتخب آتی برای خود ذخیره کندو گاهی با اسطوره سازی دروغین یک نامزد را بسیار خاص معرفی می‌کنیم و در مقابل این ابرقهرمانان همیشه ضدقهرمان‌هایی می‌سازیم.

پذیرش شایعه برای توجیه خود!
هنگامی که بدترین چیزها را درباره دیگران باور می‌کنیم، در واقع در حال تلاش برای توجیه خود هستیم. اما اگر خود را هم مسئول بدانیم، آن وقت کمتر مستعد پذیرش شایعه خواهیم بود. متاسفانه هرچند میدانم خیلی از این واقعیت ناراحت می‌شوند که گاهی
حس حقارت وکوچکی در نامزدهای انتخابات وجود دارد که می خواهد کمبود خود را از طریق تخریب دیگران جبران کند. سابقه پرخاشگری و دشمنی خاص اصولا در میان برخی نامزدها در عرصه انتخابات بروز بیشتری می‌کند ومی تواند از علل اصلی شایعه وشعار سازی باشد.
حالا خود با پیشرو قرار دادن قرائن ومنشها واسباب نامزدی ملاحظه خواهید کرد که هدف خدمت نیست بلکه نامزدی عرصه انتقام وشایعه وسیله وشعار سازی دروغ وسیاه نمایی انتخاباتی است.

اقاقیا. شهریور ۹۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.