کد خبر : 401
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 - 20:55
-

کشاورزان خوزستان بدون دغدغه زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند

کشاورزان خوزستان بدون دغدغه زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هیچ‌ گونه ممنوعیت کشت ناشی از کمبود آب در تابستان نداریم گفت: کشاورزان خوزستانی بدون دغدغه تأمین آب زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند. با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر به بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در این رخداد طبیعی بیش از ۸ هزار میلیارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هیچ‌ گونه ممنوعیت کشت ناشی از کمبود آب در تابستان نداریم گفت: کشاورزان خوزستانی بدون دغدغه تأمین آب زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند.

با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر به بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در این رخداد طبیعی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد.

وی افزود: همچنین ۳۸ هزار هکتار از زمین‌های کشت و صنعت نیشکر نیز به زیرآب رفت که دولت خسارت‌های واردشده را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درباره محصولات آسیب‌دیده از سیل گفت: محصولاتی که بیشتر آسیب دیدند شامل صیفی‌جات مانند خیار، گوجه و سیب‌زمینی، غلات مانند گندم و جو و گیاهان صنعتی مانند نیشکر و چغندرقند است.

چنگلوایی ادامه داد: متأسفانه از زمین آسیب‌دیده تنها ۶۵ هزار هکتار آن‌ها بیمه‌شده که در روزهای گذشته بیش از ۴۲ میلیارد تومان خسارت به آن‌ها پرداخت شد.

وی تصریح کرد: میزان خسارت سیلاب همچنان ادامه داد دارد و با فروکش کردن آب و تخلیه آن از مناطق روستایی مقدار دقیق خسارت‌ها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برداشته شدن محدودیت برداشت آب برای کاشت محصولات زراعی، عنوان کرد: کشاورزان خوزستانی بدون دغدغه تأمین آب زمین‌های خود را برای کشت تابستانه آماده کنند.

چنگلوایی تأکید کرد: در سال زراعی جدید برای کشت‌های تابستانه و پاییزه هیچ‌گونه ممنوعیت کشت ناشی از کمبود آب نداریم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.