کد خبر : 3961
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 12:16
-

۲۰۰۰ دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم خوزستان اضافه می‌شوند

۲۰۰۰ دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم خوزستان اضافه می‌شوند

۲۰۰۰ دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم خوزستان اضافه می‌شوند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم استان خوزستان طی امسال اضافه می‌شوند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، مهدی رفیعی دهکری در حاشیه نمایشگاه بزرگداشت هفته

۲۰۰۰ دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم خوزستان اضافه می‌شوند
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم استان خوزستان طی امسال اضافه می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، مهدی رفیعی دهکری در حاشیه نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود نزدیک به ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان خوزستان، اظهار داشت: در این تعداد مدرسه یک میلیون و هزار نفر دانش‌آموز و نوآموز به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به این‌که ۵۷ هزار معلم در سطح استان خوزستان مشغول به تدریس هستند، بیان کرد: ۵۱ هزار کلاس در استان نیز وجود دارد و باوجود دشواری مدیریت این میزان جامعه هدف اما آموزش و پرورش خوزستان موفق به تحقق این امر شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به مسئولیت تعلیم و تربیت مباحث کلی این مجموعه برای سند تحول بنیادین اشاره و ادامه داد: این نوع نگاه برخلاف نوع نگرش نمره و معدل محور است که بخواهند آموزش و پرورش صرفه به آن بپردازد.

وی به پیگیری تربیت عمومی از سوی آموزش و پرورش استان خوزستان اشاره و عنوان کرد: تربیت عمومی به معنای مطلوب‌های اولیه هر خانواده از فرزندان خود است و فرزندشان، فردی راستگو قانونمند، صبور، باتلاش و برخوردار از ویژگی‌های ارزشمند باشد.

رفیعی دهکردی به موفقیت کسب دو رتبه برتر دانش‌آموزان خوزستانی در کنکور سراسری اشاره و اظهار داشت: این موفقیت برای نخستین بار با پیگیری معلمان و خانواده‌های آن در رتبه‌های نخست ریاضی و نهم علوم تجربی بدست آمد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اداره کل در زمینه مسابقات فرهنگی و هنری ۶۱ رتبه کشوری را کسب کرده که تنها ۳۵ رتبه، رتبه اول بودند. در حوزه مسابقات قرآنی با کسب ۴۱ رتبه با ۱۵ رتبه اول و قهرمان قهرمانان مسابقات قرآنی را شاهد بودیم.

وی به آزمون استخدامی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، بیان کرد: این اداره می‌تواند براساس قانون، به شکل‌های مختلف، نیروی انسانی موردنیاز خود را جذب کند که از جمله آن آزمون استخدامی و دانشگاه‌های تربیت معلم است.

رفیعی دهکردی با اشاره به اضافه شدن ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جامعه تربیت و تعلیم استان خوزستان طی امسال، ادامه داد: بنا بود که این استخدامی به میزان دو هزار و ۴۰۰ نفر باشد اما باتوجه به محدودیت‌های قانونی، این امکان فراهم نشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با گزینش یک هزار و ۱۹۸ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی، اظهار داشت: ثبت‌نام این استخدامی در شهریور ماه آغاز و آزمون آن در مهرماه برگزار می‌شود.

وی درباره تعیین تکلیف وضعیت نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش در خوزستان، افزود: تا سال ۱۴۰۰ باید وضعیت نیروهای حق التدریسی تعیین شود اما بنا بر تجربه شخصی، این نیروها جذب خواهند شد.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.