کد خبر : 3788
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 8:32
-

ورود انقلاب اسلامی به مرحله تمدن‌سازی در دستور کار دولت باشد

ورود انقلاب اسلامی به مرحله تمدن‌سازی در دستور کار دولت باشد

اهواز| ورود انقلاب اسلامی به مرحله تمدن‌سازی در دستور کار دولت باشد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی و تمدن‌سازی باید در دستور کار دولت قرار گیرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های عبادی

اهواز| ورود انقلاب اسلامی به مرحله تمدن‌سازی در دستور کار دولت باشد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی و تمدن‌سازی باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: سراسر وجود انسان نیازمند محض به مبدا هستی است و قطع این ارتباط مساوی با نابودی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که ماه محرم بسترساز برای همراهی با انسان کامل است، بیان کرد: تجلی‌های کربلا می‌تواند انسان را کربلایی کند‌. در شرع اسلام برای هر عمل عبادی آدابی را در نظر گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: در آستانه ورود به ماه محرم آدابی باید رعایت شود تا در این سرزمین نور، انسان خود را همراه با انسان کامل کند. برای راهیابی به مقام قرب الهی باید خود را پاکیزه کند.

وی عنوان کرد: براساس بخشی از زیارت عاشورا بهترین مدال افتخار برای انسان همراهی و مهیا شدن با انسان کامل است. ماه محرم از تجلی‌ها و جلوه‌های همراهی با انسان کامل است. براساس روایت اشک و آه و ناله برای امام حسین(ع) اولین گام همراهی با انسان کامل در ماه محرم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که کار همراهی با انسان کامل در مراتب عالیه دشوار می‌شود، بیان کرد: معیت و همراهی با انسان از نقطه سهل و آسان آغاز و در جایی از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر می‌شود.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که از مهم‌ترین مباحث در هر نظام سیاسی، تشخیص اولویت‌ها است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: بدون توجه به اولویت‌سنجی دو اتفاق می‌افتد، نخست اینکه توان و انرژی کشور به درسی هزینه نمی‌شود و دومین نکته، آفت و مشکلات کشور جامعه را می آزارد که الان ‌جامعه دچار این آسیب و آزار هستند.

وی با اشاره به این‌که به اولویت‌های تعیین شده از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان دیده‌بان کمتر توجه شده است، تأکید کرد: رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با دولت فرمودند که اقتصاد و فرهنگ دو اولویت مهم برای کشور است. معظم له در زمان دیگری فرمودند که مسأله فرهنگ از مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن‌ جامعه را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: اگر انسان فرهنگ را در رأس کارهای خود قرار ندهد، جامعه‌ای پوچ، بی‌محتوا و میان تهی خواهد بود. اقتصاد، سیاست، سیاسی و اجتماعی مسائل حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که اگر ملتی اجازه دهد که فرهنگ ملی آن پایمال تهاجم فرهنگ‌های بیگانه شود، از دست رفته است، گفت: ملت غالب، ملتی است که فرهنگ آن غالب باشد. غلبه فرهنگی می‌تواند غلبه اقتصادی، سیاسی و امنیتی و نظامی ایجاد کند.

وی با بیان این‌که فرهنگ صحیح اسلامی همه چیز را به دنبال خود دارد، عنوان کرد: اولویت کاری دولت در حوزه فرهنگ است و ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، خودپردازی و تمدن‌سازی در دستور کار دولت باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در تبیین اولویت‌های کاری دولتمردان عنوان کرد: «تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی» به عنوان مطالبه به حق رهبرمعظم انقلاب از مردم و مسئولان، «تکمیل و اجرای طرح مهندسی فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی»، «بهبود فرهنگ کار»، «بهبود فرهنگ مصرف»، «تقویت فرهنگ قرآنی» و «مقابله با لاابالی‌گری و بی‌بند و باری اخلاقی» است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که مفهوم سبک زندگی از ابعاد پیشرفت است، عنوان کرد: هر امت و کشور برای خود سبک برای رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود تعریف کرده است. رفتار اجتماعی و شیوه زیستن، مسأله خانواده در ذیل سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به دو فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر»، گفت: اگر در خانواده‌ای آرامش وجود داشت، معروف در آن محقق شده است. در مرحله اول، رسالت دولتمردان توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که مسأله خانواده بخش حقیقی و متنی تمدن نوین اسلامی را تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: توجه به ساختار ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع آشپزی، تفریح‌ها، کسب و کار، اصلاح ساختار فرهنگ کار، رفتار در محل و محیط کار در ذیل این عنوان قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درباره توجه به محدوده شهرستان کارون، بیان کرد: برای انجام یک کار مهم، نخست باید مطالعه صورت گیرد و در ادامه نتیجه مطالعه عملیاتی شود. متاسفانه در بسیاری از رفتارها طی سال گذشته کمتر به مطالعه توجه شده است.

وی با بیان این‌که بخشی از اهواز همچون مشعلی و اسلام‌شهر باوجود تبدیل شدن به شهرستان اما چند سال است که به آن توجه نشده است، گفت: تکلیف مردم را باید مشخص کرد چراکه در هنگام مراجعه برای مشکلات به آنها گفته می‌شود زیرنظر کارون یا اهواز است. در برخی از محله‌ها به دلیل کم‌توجهی نارسایی وجود دارد.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.