کد خبر : 3714
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 0:44
-

فرماندار ویژه آبادان خواستار برخورد جدی با تکدی گری و مبارزه با فروشندگان وتوزیع کنندگان موادمخدر درشهرستان آبادان شد

فرماندار ویژه آبادان خواستار برخورد جدی با تکدی گری و مبارزه با فروشندگان وتوزیع کنندگان موادمخدر درشهرستان آبادان شد

به گزارش خبرنگارما ازآبادان: دکتر موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دراین جلسه اظهارداشت : تکدی گری زاییده عواملی چون بیکاری، نداشتن مهارت، فقر مادی،معلولیت،اعتیاد،مهاجرت، از کار افتادگی، رخوت و سستی است.وی افزود: اکثر متکدیان متهم به انجام جرم مشهود هستند و وظیفه پلیس دستگیری و تحویل آنها به مرجع قضایی است. ظرفیتهای قانونی

به گزارش خبرنگارما ازآبادان:
دکتر موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دراین جلسه اظهارداشت :
تکدی گری زاییده عواملی چون بیکاری، نداشتن مهارت، فقر مادی،معلولیت،اعتیاد،مهاجرت، از کار افتادگی، رخوت و سستی است.وی افزود:
اکثر متکدیان متهم به انجام جرم مشهود هستند و وظیفه پلیس دستگیری و تحویل آنها به مرجع قضایی است.
ظرفیتهای قانونی برای مبارزه با پدیده تکدی گری وجود دارد مواد ٧١٢ و ٧١٣قانون مجازات اسلامی و بند ۵ ماده ۵۵ قانون شهرداریها و طرح ١۵ ماده ای شناسایی و جمع آوری متکدیان مهمترین ابزار مبارزه با این پدیده است.نماینده عالی دولت درآبادان ادامه داد:
برخی دستگاههای مسئول ظاهرا توجیه به انجام وظیفه قانونی خود نمی باشند.
نیروی انتظامی ،شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت و اداره کار و سازمان فنی و حرفه ای و صدا وسیما مسئولیت قانونی دارند.
دستگاهها برنامه ریزی وتلاش کنند کمتر شاهد این پدیده در سطح شهرستان آبادان باشیم.
از امروز بهزیستی مسئولیت متکدیان معلول و کودک بهداشت و علوم پزشکی مسئولیت متکدیان بیمار، کمیته امداد مسئولیت متکدیان غیربومی و نیروی انتظامی ضمن کمک به جمع آوری همه آنها مسئولیت متکدیان خارجی را به عهده دارند. موسوی گفت:
سازمان منطقه آزاد در بخش تامین اردوگاه میتواند مهمترین کار فرهنگی را در منطقه انجام دهد.
شهرداری و نیروی انتظامی به مدت ١۵ روز موظفند فقط جهت آمار برداری و طبقه بندی متکدیان و معتادین ،همه متکدیان و معتادین متجاهر را دستگیر نمایند. پس از این مدت طرح اجرا خواهد شد از مردم شریف ابادان انتظار همکاری در ریشه کن کردن این پدیده زشت را داریم
برای همه متکدیان برنامه داریم مهمترین برنامه های ما شامل دستگیری، شناسایی، تفکیک،آموزش،اعمال مواد ٧١٢ و ٧١٣ قانون مجازات اسلامی، اخراج و انتقال
به شهر محل سکونت،معرفی به مراکز بهزیستی و درمانی و کمیته امداد است. فرماندارآبادان در پایان عنوان کرد:
همه افراد فال گیر دعانویس، اسفند دود کن و افرادی که در محل چهار راهها شیشه خودروها را پاک میکنند متکدی اند و باید سریعا جمع آوری شوند.
اعتیاد هم یک بیماری جرم زاست و معتاد متجاهر مجرم است و لذا هرچه سریعتر معتادین متجاهر دستگیر و جمع آوری و در اختیار مرجع قضایی قرارگیرند.
انتظار داریم هرچه سریعتر توزیع کنندگان کلی و جزئی مواد مخدر بدون ملاحظه دستگیر و بازداشت و معتادین متجاهر پس از صدور قرار به اردوگاههای بازپروری و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شوند.خبرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.