کد خبر : 3666
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 10:21
-

به مناسبت ۹مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون

به مناسبت ۹مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون

به مناسبت ۹مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون به گزارش شبکه خبری خوزستان در مرداد سال ۱۳۵۳ شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند،

به مناسبت ۹مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون

به گزارش شبکه خبری خوزستان در مرداد سال ۱۳۵۳ شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد.

از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است. جمع آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون، و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها و ….. از جمله کارهای سازمان انتقال خون ایران می باشد.

طبق گفته کارشناسان، هر فرد بالغ (بین ۱۷ تا ۶۵ سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و با اهدای ۲۵۰ سی سی تا ۴۵۰ سی سی از خون خود، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی اندازد، بلکه ضمن کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگری نیز خواهد شد.

اهدای خون همچنین می تواند در کشف بیماریهای نهفته در اهدا کنندگان خون کاملاً مؤثر باشد. هر فرد سالم می تواند در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) خون اهدا کند. مهمترین هدف انتقال خون در ایران تأمین خون و فرآورده های سالم آن با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین شده بین المللی برای بیماران و نیازمندان و همچنین ترویج طب انتقال خون است.

اهداف سازمان انتقال خون به شرح ذیل می باشد:
۱- مشارکت در مراقبت از بیماران
۲-  تأمین خون سالم و کافی
۳-  بسیج اهدا کنندگان داوطلب
۴-  همکاری با بیمارستان ها در حل مشکلات انتقال خون
۵-  گسترش شبکه پایگاههای انتقال خون و… 
خدمات سازمان انتقال خون شامل :
جمع آوری و توزیع خون و فرآورده های آن از طریق مراکز اهدا خون در سراسر کشور است. این سازمان تنها مرکز ارائه دهنده خون و فرآورده های خونی به بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی است.
به همین مناسبت سرکار خانم الهام رحیمیان درگفت وگو باخبرنگار ما ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان انتقال خون از همه شهروندان درخواست کرد با توجه به اینکه بیماران مختلف اهم از تالاسمی هموفیلی بیمادان خونی وسایر بیماران درفصل گرما باکمبود شدید گروه های خونی مختلف مواجه می شوند از همه شهروندان درخواست کرد در این گرمای هوا با اهدای خون خود ایثار خود را عرصه ظهور برسانند .

پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان واقع درپشت کلینیک سپاه حضرت ولی عصر (عج) منتظر حضور سبز شما عزیزان دراین کار خیر است .

روز های مراجعه :شنبه تاپنج شنبه غیراز روزهای تعطیل

ساعات مراجعه : شنبه تاچهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰

پنج شنبه : از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰

منتظر ایثار شما عزیزان هستیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.