کد خبر : 3618
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 14:49
-

چهره های علم وادب مسجدسلیمان درنقاب غفلت وبی توجهی به فراموشی سپرده نشوند

چهره های علم وادب مسجدسلیمان درنقاب غفلت وبی توجهی به فراموشی سپرده نشوند

چهره های علم وادب مسجدسلیمان درنقاب غفلت وبی توجهی به فراموشی سپرده نشوند استاد قباد باقری از چهره های ماندگار فرهنگ و تاریخ پژوهی بختیاری و نویسنده کتاب برگزیده سال استان خوزستان مدتی است که در بستر بیماری به سر می برد. به گزارش شبکه خبری خوزستان ،استاد قباد باقری از چهره های ماندگار فرهنگ

چهره های علم وادب مسجدسلیمان درنقاب غفلت وبی توجهی به فراموشی سپرده نشوند

استاد قباد باقری از چهره های ماندگار فرهنگ و تاریخ پژوهی بختیاری و نویسنده کتاب برگزیده سال استان خوزستان مدتی است که در بستر بیماری به سر می برد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ،استاد قباد باقری از چهره های ماندگار فرهنگ و تاریخ پژوهی بختیاری و نویسنده کتاب برگزیده سال استان خوزستان مدتی است که در بستر بیماری به سر می برد.
درهمین ارتباط خبرنگار سایت خبری خوزستان جهت آشنایی بیشتر با زندگی این فرهیخته بختیاری به سراغ خانواده وی رفته وگفت وگویی را با دختر این استاد علم وادب انجام داده که ماحصل آن را دراین گزارش می خوانید.
آناهیتاباقری مسئول نهاد کتابخانه های عمومی مسجدسلیمان ودختر استاد قباد باقری درارتباط بابیوگرافی زندگی پدرش درگفت وگو باخبرنگار ما عنوان کرد: وی متولد ۱۳۱۸درمسجدسلیمان است کارپژوهش ونویسندگی را از دوران جوانی به صورت تجربی و نه آکادمیک ودانشگاهی شروع کرده تحصیلات وی هم دیپلم قدیم است.
وی درادامه افزود: ایشان که در سال ۱۳۴۵ به استخدام اداره فرهنگ و هنر وقت (اداره فرهنگ وارشاد کنونی ) درآمد به مدت پنج فصل حفاری علمی باستان شناسی به ریاست پروفسور رمان گیرشمن ایران شناس فرانسوی و در عملیات گمانه زنی تپه ی باستانی کلگه مسجدسلیمان به ریاست دکتر علی اکبر سرافراز رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همکاری و فعالیت داشته است .
وی اضافه کرد: استاد باقری تا پیش از تحت درمان قرار گرفتن، همچنان در مراودات علمی و پژوهشی بوده است، عصاره ی این ممارست ها در سال ۱۳۷۹ و در چاپ اول کتاب بختیاری در گذر زمان به ثمر رسید،این کتاب هم اکنون به چاپ سوم نیز رسیده و در بازار نشر کم یاب است.
وی ادامه داد: چندین مرتبه اساتید دانشگاه تهران زنگ زدن برا کتاب ایشان بابنده تماس گرفتند حتی کتابخانه ملی کتابش را جزومنابع مرجع شمرده است.
باقری خاطرنشان کرد: وی طی چندین سال به واسطه تلاش های پیگیر در عرصه ی تحقیق و پژوهش به عنوان بازنشسته و پیشکسوت نمونه استان خوزستان انتخاب شد .
مسئول نهاد کتابخانه های عمومی مسجدسلیمان تصریح کرد: استاد علاوه بر شرکت فعال در سمینارها و همایش های فرهنگی و هنری، پیوسته با مطبوعات و سایت های گوناگون در تعامل بوده و مقاله های علمی متعددی از او چاپ شده است.
گفتنی است در مراسم بزرگداشتی که دراسفندماه در فرهنگسرای این شهرستان برای وی گرفته بودند از طرف شورای شهر اسلامی قول داده شد مجموعه مقالات وی را منتشر کنند.
افزودنی است متاسفانه این استاد ارزنده هم اکنون مدتی است در بستر بیماری به سر می برد و تحت درمان و معالجه می باشد، و چندی پیش حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز از وی عیادت به عمل آوردند از این بابت سایت شبکه خبری خوزستان برای ایشان آرزوی سلامتی و شفای عاجل از خداوند متعال را خواستار است.

تهیه وتنظیم گفت وگو : زهراخدری غریبوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.