کد خبر : 3381
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 20:38
-

اجرای موفقیت آمیز سومین کد استروک وتزریق داروی TPA دربیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

اجرای موفقیت آمیز سومین کد استروک وتزریق داروی TPA دربیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

اجرای موفقیت آمیز سومین کد استروک وتزریق داروی TPA در مسجدسلیمان هزینه نگهداری ودرمان بیمار استروک در صورت باقیماندن علایم فلج تا پایان عمر متوسط پنجاه تا شصت هزار دلار براساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که با اجرای درست کد ۷۲۴ این هزینه در بخش درمان صرفه جویی خواهد شد به گزارش شبکه

اجرای موفقیت آمیز سومین کد استروک وتزریق داروی TPA در مسجدسلیمان

هزینه نگهداری ودرمان بیمار استروک در صورت باقیماندن علایم فلج تا پایان عمر متوسط پنجاه تا شصت هزار دلار براساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که با اجرای درست کد ۷۲۴ این هزینه در بخش درمان صرفه جویی خواهد شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان /دکتر سرمست رئیس شبکه بهداشت ودرمان مسجدسلیمان درگفت وگو باخبرنگار ما از سومین اجرای موفقیت آمیز کد استروک وتزریق داروی TPAخبر دادو عنوان کرد: درحال حاضر نیز امروز این کد برروی بیمار ۸۹ ساله ای اجراشد که با اجرای موفق آن در حال حاضر شرایط مساعدی داردودرواقع این سومین شخص بهبود یافته از این کد است .
وی افزود : البته درارتباط بادومین اجرای موفقیت آمیز این کد باید بگویم حدود چند روز پیش بیماری اهل شهرستان لالی حدودا ۶۲ ساله با علائم سکته مغزی مانند تشخیص سطح هوشیاری پایین وعدم توانایی حرف زدن به بیمارستان این شهرستان مراجعه می کند که سریعا به بیمارستان نمره دو منتقل شدپس ازتشخیص درهمان ابتدای ورود اعضای کد استروک بربالین بیمارحاضر می شوند ومراحل این کد برروی بیمار انجام می گیرد بیمار پس از تزریق داروی TPAدروضعیت نسبتا مطلوبی به سر می برد ودرحال انجام اقدامات تکمیلی درمانی برای وی هستند.
دکتر سرمست درپایان تاکید کرد: هزینه نگهداری ودرمان بیمار استروک در صورت باقیماندن علایم فلج تا پایان عمر متوسط پنجاه تا شصت هزار دلار براساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که با اجرای درست کد ۷۲۴ این هزینه در بخش درمان صرفه جویی خواهد شد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبر گزاری علم و فناوری ، یکی از راه‌ های درمان سکته مغزی ناشی از انسداد عروق، حل کردن لخته مسدود کننده رگ است، این کار با استفاده از دارویی به نام Alteplase یا به اختصارTPA انجام می ‌شود. «البته TPAخطراتی هم دارد برای مثال TPAبعد از اثرگذاری و عمل ترومبولیز به درون مغز ترواش می‌کند و به دلیل نیمه عمر بالا و پروتئاز بودن روی پروتئین سازنده عروق خونیPDGF_CC اثر می ‌گذارد و سپس روی گیرنده آن اثر می ‌گذارد و سرانجام ساز و کاری که از مغز در مقابل سموم محافظت می‌ کرد سد خونی مغزی یاBBB  را مختل می‌ کند و ادم وازوژنیک را به وجود می‌ آورد.
 به علاوه باید گفت : این کار باعث پارگی عروق مغزی در آن ناحیه می‌ شود،TPA  فعال‌ کننده پروتئین پلاسمینوژن است که در کبد ساخته شده و ترشح می‌ شود اما در زمان سکته مغزی-قلبی یا ترشح نمی ‌شود یا کم ترشح می ‌شود که باعث کاهش زمان درمان می ‌شود، هر قدر این درمان سریعتر انجام شود نتیجه بهتری به دست می آید و حداکثر ظرف سه ساعت از شروع سکته مغزی قابلیت تزریق وجود دارد، هر قدر تزریق از شروع سکته به تأخیر بیفتد احتمال بروز خون‌ ریزی مغزی به دنبال این درمان بیشتر می‌ شود.
همچنین باید اضافه کرد:این دارو از طریق ورید بازویی یا داخل شریانی تزریق می‌ شود، اگر زمان فوق از دست برود و علت سکته آمبولی یا ترومبوز عروق مغزی بوده است داروهایی مثل آسپیرین یا وارفارین تجویز می‌ شود تا با رقیق کردن خون از وقوع لخته‌ های خون جلوگیری کنند.
ضمن اینکه ناگفته نماند: بعد از بروز یک سکته مغزی که علتش خون‌ ریزی و پاره شدن یک شریان بوده‌ است، درمان بر روی زمینه ایجاد کننده آن متمرکز می‌ شود. درمان طولانی مدت آن ممکن است شامل تجویز داروهای ضد فشار خون باشد تا فشار خون را پایین آورده و از احتمال خونریزی‌ های بعدی جلوگیری کند.
درپایان باید اضافه کرد:اگر سکته مغزی بر اثر التهاب شریان باشد، داروی کورتون دار تجویز می‌ شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.