کد خبر : 2224
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 21:39
-

یادداشت ویژه | پزشکان و لزوم آموزش برخورد صحیح با بیمار

یادداشت ویژه | پزشکان و لزوم آموزش برخورد صحیح با بیمار

یادداشت ویژه | پزشکان و لزوم آموزش برخورد صحیح با بیمار پزشکی یکی از حرفه‌های مقدس و مورداحترام در جامعه است و نمی‌توان نقش پررنگ این حرفه مقدس را در هیچ دورانی انکار کرد. البته در هر شغل و حرفه‌ای انسان‌ها با ظرفیت‌های مختلفی حضور دارند و می‌توان گفت برخوردهای شخصی و روحی و روانی

یادداشت ویژه | پزشکان و لزوم آموزش برخورد صحیح با بیمار

پزشکی یکی از حرفه‌های مقدس و مورداحترام در جامعه است و نمی‌توان نقش پررنگ این حرفه مقدس را در هیچ دورانی انکار کرد. البته در هر شغل و حرفه‌ای انسان‌ها با ظرفیت‌های مختلفی حضور دارند و می‌توان گفت برخوردهای شخصی و روحی و روانی مختلفی را در تقابل با مراجعین به نمایش می‌گذارند.

آنچه باید مدنظر مسئولان جامعه پزشکی و به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها قرار گیرد توجیه پزشکانی است که طرح خود را در این‌گونه مراکز می‌گذرانند و متأسفانه برخی از آن‌ها نوع و شیوه رفتاردرمانی و روحی روانی با بیمار را رعایت نمی‌کنند و هنگام مشاوره دادن به بیمار آن‌چنان استرس به بیمار وارد می‌کنند که گاهی ممکن است منجر به مرگ بیمار هم شود.

شیوه برخورد با بیمار و عدم واردکردن استرس به وی یک فن بسیار ظریف است که پزشک باید لحاظ کند و همه احتمالات و واقعیت بیماری شخص بیمار را رودررو به بیمار بازگو نکند (گرچه شاید پیش‌بینی‌اش اشتباه هم باشد) بلکه بهتر آن است که همراه بیمار را از موارد موردنظر مطلع کند.

👈🏻در پایان باید گفت: برخورد خوب و تشخیص درست پزشک علاوه براین که برای بیمار ازلحاظ روحی و روانی بسیار مؤثر است می‌تواند در کاهش هزینه‌ها هم بسیار مؤثر واقع شود.

یوسف مداحیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.