کد خبر : 2202
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 11:51
-

ویژه | گفتگوی اختصاصی ساعدی عضو مستعفی شورای اسلامی شهر پیرامون اظهارات حجت الاسلام کروشاتی ریاست شورای شهر بستان

ویژه | گفتگوی اختصاصی ساعدی عضو مستعفی شورای اسلامی شهر پیرامون اظهارات حجت الاسلام کروشاتی ریاست شورای شهر بستان

ما باید از مردم بستان بخاطر حمایت های ایشان چه در حضور در عرصه انتخابات و چه در بعد از انتخابات تشکر بکنیم چرا که مردم ولی نعمت واقعی و حقیقی ما هستند.

مهندس ساعدیl

 

شبکه خبری خوزستان: گفتگوی ویژه ساعدی عضو مستعفی شورای اسلامی شهر بستان با خبرنگار ما پیرامون اظهارات دیروز حجت الاسلام والمسلمین موسی کروشاتی ریاست شورای شهربستان برگزار شد که در ادامه شما را به این گفتگو دعوت می کنیم.

سوال شبکه خبری خوزستان:

جناب آقای عبدالرضا ساعدی همانگونه که مستحضر هستید دیروز جناب آقای کروشاتی ریاست شورای شهر از ماجراهای استعفای جنابعالی و آقای احمد سواعدی سخنانی را پیرامون این موضوع و کمرنگی حضور در جلسات شورای شهر در فضای مجازی منتشر کرده بودند آیا می توانید اظهارت استعفای جنابعالی و کمرنگ بودن در جلسات را بصورت شفاف برای مردم تعریف بکنید؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب خدمت مردم شریف استان خوزستان علی الخصوص مردم دیار شهید پرور و شهر طریق الحسین (ع) شهر بستان ابتدا میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) را به تمامی شیعیان جهان و هموطنان محترم که در جای جای ایران اسلامی زندگی می کنند تبریک و تهنیت عرض می کنم همچنین از تیم خبرنگاری سایت شبکه خبری خوزستان تقدیر و تشکر میکنم که حقیقتا بعنوان یک رسانه مستقل همیشه خدمتگذار مردم محروم بوده و صدای رسای مناطق محروم می باشند.

بله ما باید از مردم بستان بخاطر حمایت های ایشان چه در حضور در عرصه انتخابات و چه در بعد از انتخابات تشکر بکنیم چرا که مردم ولی نعمت واقعی و حقیقی ما هستند.

در مورد اظهارت اقای کروشاتی باید عرض بکنم که نه اینگونه که ایشان فرمودند کمرنگ نبودیم اما دلایلی هست که باعث شد ما دو عضو مستعفی در جلسات حضور پیدا نکنیم.

۱- عدم شفافیت و تصمیم گیری بدون مشورت با اقلیت اعضا و آن هم در خارج از صحن شورای اسلامی شهر

۲- دخالت در امور مالی شهرداری

۳- انتصابات بر حسب علایق و سلایق آن ها در شهرداری

۴- دخالت در وظایف شهرداری بدون توجه به نظر شهردار

این موارد باعث کمرنگی ما در جلسات شورای اسلامی شهربستان شدند.

سوال شبکه خبری خوزستان:

دلیل استعفای شما چه بوده است؟

پاسخ:

دلایلی زیادی دارد ولی به مهمترین دلایل استعفای بنده اشاره می کنم
طبق توافق و اظهاراتی که در جلسه تحلیف شورا صورت گرفته است جناب آقای کروشاتی از بین چند گزینه که دارای تجربه شهرداری ، تخصص عمرانی و مدیریتی می باشد یک گزینه را بصورت توافقی انتخاب خواهیم کرد که با توجه به شرایط نابسامان چندین ساله شهر و هم از نظر عمرانی ، بیمه ، حقوق کارگران و بدهی های فراوان نیاز به یک شهردار قوی باتجربه که دارای تخصص و تعهد مدیریتی باشد انتخاب شود که متاسفانه اعضای محترم به قول خود عمل نکردند و با انتخاب هییت رییسه و تشکیل شورا فرصت را غنیمت شمرده و طبق سلیقه ی شخصی شهردار را با سه رای انتخاب کردند.

سوال شبکه خبری خوزستان:

در مصاحبه ریاست شورا ذکر شده که استعفا بر اساس جریان و احزاب خاصی صورت گرفته است ایا شما از جریان خاصی خط میگیرید؟

پاسخ:
خیر بنده به صورت مستقل آمدم و با رای اکثریت اهالی بستان در انتخابات شورای شهر موفق شدم و از هیچ حزب و جریان خاصی خط نمی گیرم آقای کروشاتی بدون اثبات و دلایل در مصاحبه خود از استعفای بنده براساس جریانها واحزاب خاص صحبت کردند که این امر غیر واقعیت است ، استعفای بنده تنها با مشورت دیگر عضو شورا آقای احمد سواعدی هست که ناگفته نماند اهالی محترم بستان از شهرداران سابق دوره های قبل خاطره خوشی ندارند و متاسفانه مدیریت سابق شورا و شهردار بیمارگونه باعث عقب افتادگی چندین ساله بیمه کارگران و عدم وجود سیستم مالی مستقل و امکانات رفاهی و عمرانی در دورهای قبل بدهی های زیادی رخ داد و با آمدن ما باز هم این مدیریت سنتی حاکم هست و هیچ گونه فرصتی در اختیار شورای اقلیت قرار نداده است.

سوال شبکه خبری خوزستان:
طبق اظهارات اقای کروشاتی استعفای شما مسیر قانونی خود را طی نکرده است و با استعفای شما موافقتی صورت نگرفته این غیبت شما را چگونه توجیه میکنید؟

پاسخ: استعفای ما در مرحله اول تقدیم ریاست شورا و دفتر شورا تحویل وثبت شماره گردید ، همچنین رونوشت آن به فرمانداری محترم و امام جمعه محترم شهرستان دشت آزادگان ارسال شد بعد از مدت طولانی جهت بررسی لایحه شهرداری دعوت نامه ای از سوی ریاست شورای شهر جناب اقای کروشاتی دریافت گردید که در مرحله دوم دعوت نامه ای با بررسی موضوع استعفای دو عضو شورای شهر دریافت کردیم که در نهایت دو عضو مستعفی در جلسه حضور نیافتیم قابل ذکر است که استعفا حق قانونی هر عضو می باشد و هیچ تردیدی در آن نداریم.

سوال شبکه خبری خوزستان:
صحبت پایانی جهت روشن شدن افکار عمومی اگر دارید لطفا برای مردم بفرمایید؟

پاسخ:

در پایان از شما و تیم سایت شبکه خبری خوزستان تشکر می کنم که زحمت کشیدید و گفتگویی با بنده انجام دادید اما از همین رسانه که در اول صحبت هایم افزودم تنها حامی قشر محروم هستم و تقاضای برادرانه ای از کلیه مسئولان استانی و کشوری دارم که نگاه ویژه به شهر بستان داشته باشند و شهر را از بحران ها و پسرفت ها خارج بکنند چرا که این شهر استعدادهای ویژه و نوینی در سطح استان و حتی کشور رادارد.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همهشری پنجشنبه , ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

احسنتم اقای ساعدی بابت شفاف سازی