کد خبر : 1689
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398 - 12:33
-

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد . شبکه خبری خوزستان -به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری پیمان چعباوی رئیس دادگستری و علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه روز یکشنبه ۹۸/۴/۲ برگزار شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان در

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد .

شبکه خبری خوزستان -به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری پیمان چعباوی رئیس دادگستری و علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه روز یکشنبه ۹۸/۴/۲ برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان در ابتدای این مراسم پیمان چعباوی با تبریک هفته قوه قضاییه با بیان این نکته که یکی از دغدغه های ریاست محترم قوه ی قضاییه در رابطه با اطاله دادگستری و پرونده های مسن هست و باید تلاش کرد هرچه سریع تر تکلیف آن ها مشخص شود براین اساس دستوری داده شد همه آمار پرونده هارا استخراج و گزارش از علل عدم رسیدگی به این پرونده ها را ارائه بدهند.
وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گزاری خاطرنشان کرد:بخشی از سرمایه گزارانی که قصد سرمایه گزاری در شهرستان رادارند امکان دارد موانعی پیش روی آن ها قرار بگیرد و با بررسی موانع مربوطه سعی می کنیم این موانع رابر طرف کنیم تا سرمایه گزار بتواند سرمایه گزاری خود را انجام بدهد گفتنی است تاکنون سه پرونده در این زمینه تشکیل شده که با پیگیری موانع آن ها مرتفع شده است.
چعباوی همچنین در ارتباط با آمار پرونده های قدیمی کل حوزه مسجدسلیمان تصریح کرد آمار پرونده های قدیمی قبل سال ۹۰ حدود ۱۱۳پرونده ،در سال ۹۱ حدود ۳۵پرونده ،در سال ۹۲ ۱۷۶پرونده ،در سال ۹۳،۱۶۰پرونده ،در سال ۹۴،۱۹۲پرونده و در سال ۹۵ مجموع پرونده ها ۲۵۴فقره است که می توان آن ها را در زمره پرونده های مسن به شمار آورد که با توجه به دستورالعمل ابلاغی مبنی بر رسیدگی به این پرونده ها درحال پیگیری و بررسی این موارد هستیم .
رئیس دادگستری مسجدسلیمان در ارتباط با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها اظهار کرد:هدف از اجرای این دستورالعمل حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری و مجازات جایگزین حبس است باید عنوان کنم زندان ها پر از افرادی که جرائم آن ها کم اهمیت و موارد غیر عمد هست و با جایگزین کردن مواردی چون ،انجام کارهای عام المنفعه ،طی کردن یک سری دوره های آموزشی ،اعطای مرخصی ،اشتغال به کار خارج از زندان ،اهدای کمک های بلاعوض و یا وام های کم بهره بانک ها ترتیب آزادی آن ها داده شود.
چعباوی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با شورای حل اختلاف شهرستان گفت: این شورا بسیار پویا در حال فعالیت است و تاکنون ۳۵ درصد از پرونده های این شورا منجر به سازش شده اند…
وی از افتتاح ۲ دفتر خدمات قضایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این دو دفتر مراجعات به دادگاهها کاهش خواهد یافت. وی گفت: با افتتاح این دفاتر شهروندان می توانند جهت طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسراها به صورت الکترونیکی و به دو روش مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت دادخواست و دریافت کد رهگیری (در منزل) و سپس مراجعه به دفتر خدمات قضایی اقدام نمایند..
رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در ارتباط با سرنوشت پزشک قلابی نیز گفت: ایشان به ۲ سال حبس و جزای نقدی محکوم که با اعتراض متهم پرونده برای رسیدگی مجدد به استان ارجاع شده است.
چعباوی در پایان در خصوص احداث ساختمان دادگستری بیان کرد:احداث ساختمان چهارطبقه دادگستری مسجدسلیمان بیش از یک سال کلید خورده است که با پیشرفت خوبی که داشت مرحله سقف طبقه اول آن روبه اتمام است اما به علت بارندگی ها کمی وقفه ایجاد شد ولی درحال حاضر روند خوبی را سپری می کند .

علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره اینکه این هفته بهانه ای است تا دستاورد و عملکرد قوه قضاییه را رسانه ای کنیم و به سمع و نظر عموم برسانیم طی سخنانی تشریح کرد: بر اساس آخرین آمار ها چهار جرم اول در سطح شهرستان و یا در سطح استان و کشور سرقت است که فراوانی جرائم را به خود اختصاص داده سپس ایراد ضرب و جرح عمدی توهین و تهدید در مراحل بعد قرار می گیرند البته ناگفته نماند در سطح شهرستان به آن صورت جرائم سرقت خشن مانند عنف و مسلحانه و سرقت مرعوب به آزار نداریم و علت آن نیز عدم تنوع قومیتی در جمعیت است و فقط بختیاری هستند با این حال آمار سرقت بالاست که معمولا سرقت ها مربوط به داخل خودرو است که توسط اکثرا توسط معتادین متحاجر و کارتن خواب صورت می گیرد و عامل دیگر موقعیت جغرافیایی شهر و پارک ماشین در کوچه است که فرد را و سوسه به سرقت می کند .
علی اسکندری خاطر نشان کرد : با بررسی های صورت گرفته در علل و عوامل شیوع سرقت ها معمولا فقر مالی و بیکاری باعث می شود فرد تحت فشار سرزنش های خانواده و جامعه در وهله ی اول برای اینکه خود را تسکین بدهد به اعتیاد روی بیاورد و چون با مصرف مواد اختیار دست خودش نیست و ذهن و روح و روان فرد مختل می شود و برای تامین مایحتاج خود دست به هرگونه جرم می زند.
دادستان مسجدسلیمان در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۸خوشبختانه قتل عمد نداشتیم درسال ۹۷ ، هفت فقره قتل عمد داشتیم که
پنج مورد آن کشف شد و دو مورد دیگر آن هنوز کشف نشدند.
وی با اشاره به آمار خودکشی افزود :آمار خودکشی در سال ۹۷، ۱۳فقره و در سه ماهه اول سال ۹۸، ۸ فقره خودکشی داشتیم که آمار بالا ونگران کننده است .
دادستان مسجدسلیمان در خصوص مبارزه با زمین خواری اضافه کرد : در این ارتباط نهاد های متولی را مکلف کردیم مواردی را که در زمینه های مختلفی چون اراضی ملی ،دولتی ،منابع طبیعی ،محیط زیست میراث فرهنگی و مواردی از این قبیل را مشاهده کردند به ما گزارش دهند و ما نیز سریعا وارد عمل می شویم و در همان مراحل اولیه ضمن ارائه دستورات لازم رفع تصرف می کنیم .

علی اسکندری با اشاره به افزایش کلاه برداری اینترنتی تاکید کرد: در حال حاضر بحث افزایش کلاه برداری اینترنتی از طریق برداشت از حساب تماس تلفنی با شهروندان و مواردی دیگر یکی از معضلاتی است که درگیر آن هستیم اصحاب رسانه درخواست داریم در این زمینه آگاهی لازم را به عموم مردم برسانند البته بانک ها را مکلف کردیم از طریق خودپردازها تذکرات لازم را به شهروندان منتقل کنند اما متاسفانه باز شاهد تکرار این مساله هستیم و مردم توجه لازم را به این قضیه نمی کنند.
دادستان مسجدسلیمان همچنین خاطر نشان کرد : در راستای احیای حقوق عامه نامه ای از تخلفات پزشکان در خصوص فرار از مالیات حاصل شد و بر این اساس طی نامه ای که به نظام پزشکی زدیم پزشکان را مکلف به نصب کارتخوان کردیم تا از این طریق از فرار مالیات آن ها جلوگیری کنیم و نیروی انتظامی و سازمان نظام پزشکی نیز بر این کار نظارت می کنند و تخلفات را به گزارش بدهند تا ما پیگیری کنیم .
علی اسکندری اضافه کرد : در خصوص سلامت و بهداشت مردم هر جا نیاز است ورود و پیگیری می کنیم و در این زمینه مغازه هایی که اجناس تاریخ مصرف گذشته داشتند پلمپ کردیم کارگاه های شیرینی پزی را نظارت کردیم یکی دو تا از نانوایی ها را به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی برای یکی دو هفته پلمپ کردیم همچنین آرایشگاه هایی که در کادر پزشکی دخالت می کردند تا جایی که به ما گزارش می رسید پلمپ می کردیم .
وی در بحث تعامل با نیروی انتظامی افزود : در بحث تعامل با نیروی انتظامی و نظارت بر ضابطین قوه ی قضاییه می طلبد آموزش های لازم به ضابطین داده شود معمولا کلاس های توجیحی  گذاشته می شود و مقررات شهروندی و آیین دادرسی داده می شود تا طبق قانون عمل کنند و دردسری برای شان به وجود نیاید.
دادستان مسجدسلیمان در پایان در ارتباط با احداث زندان جدید بیان کرد: اعتبار احداث ساختمان زندان جدید آماده است اما زمین آماده نیست و تهران گفت اگر زمین آماده هست بودجه ساخت آن را می دهیم ولی متاسفانه به علت وضعیت جغرافیایی خاص شهرستان زمینی که متناسب با احداث زندان باشد تاکنون پیدا نشده است .

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.