کد خبر : 1545
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 23:12
-

ویژه | بر فعالین کارگری شرکت سیمان کارون چه گذشت

ویژه | بر فعالین کارگری شرکت سیمان کارون چه گذشت

مدیریت کارخانه نسبت به این شکایت اظهار بی اطلاعی کرده و از پذیرش کارشناس دادگستری امتناع نمودند که این امر باعث گردید دقایقی را این افراد در درب ورودی شرکت سرگردان بمانند تا اینکه …

شبکه خبری خوزستان : چهارشنبه ۲۹ خرداد سال ۹۸ ، ساختمان قضایی شهرستان مسجدسلیمان محل حضور ۴ فعال کارگری بود که در اواخر (اسفند) سال ۹۵ در پی اعتراضات صنفی کارگران شرکت سیمان کارون ، توسط دستگاههای اطلاعاتی و انتظامی شبانه جهت بازجوئی ، بازداشت شده بودند.

 

 

 به گزارش شبکه خبری خوزستان ، فرشاد خدادادیان ، خرم آقابیگی ، پیمان سلیمانی و امین حاتمی در ارتباط با احضار مجددشان اظهار داشتند : متاسفانه بعد از بازداشت شبانه ما در اسفند سال ۹۵ ، در فروردین سال ۹۶ در پی شکایت نماینده هیئت مدیره شرکت به دادسرای شهرستان مسجدسلیمان احضار شدیم که اتهامات وارده شامل : تشویش اذهان عمومی ، نشر اکاذیب ، اخلال در نظم کارخانه ، اخلال در امنیت ، تهدید و توهین و… بود که از سوی مدیرعامل شرکت مطرح گردیده بود.

پس از بررسی مستندات و با توجه به ادله های موجود ، همه ی این اتهامات رد شده و قرار منع تعقیب صادر گردید.

صدور این رای ، اعتراض وکیل شاکی (مدیرعامل) را در پی داشت ، از این رو مجددا در تاریخ خرداد ۹۶ به دادسرا احضار شدیم.

تایید رای قبل و اعتراض مجدد وکیل ( شاکی) و بیان اتهامات جدید وقایعی بودند که در سال ۹۶ و ۹۷ بارهها تکرار شد ، شواهد و اتفاقات نشان می داد که افرادی با نفوذ خود نمی خواستند که این پرونده مختومه گردد.

بر اساس همین تلاشها در پایان سال ۹۷ ، دادسرای انقلاب با صدور قرار وثیقه پانصد میلیون ریالی ، پرونده را به دادگستری شهرستان منتقل نمود.

فروردین سال ۹۸ اولین جلسه احضار در دادگستری انجام گرفت و تعجب آور تر اینکه همان اتهامات سالهای ۹۶ و ۹۷ (که بارها از آن رفع اتهام شده بودیم) مطرح گردید.

در جلسه دوم علاوه بر اتهامات قبل وکیل پرونده اتهام جدیدی را پیرامون اخلال در روند تولید خط کارخانه مطرح نمود : اتهامی که باعث تعجب و حیرت ما کارگران گردید ، زیرا این اتهام در حالی مطرح گردید که اساس اعتراضات اولیه کارگران که شروع آن از سال ۹۴ آغاز گردیده بود همین مطلب بود ، در واقع کاهش و عدم تولید ، توقف خط تولید ، عدم فروش ، عدم پرداخت حقوق ، قطع مزایا از سوی مدیریت شرکت مواردی بود که باعث اعتراضات و تجمعات کارگری بود.

این فعالین کارگری در ادامه بیان داشتند : با توجه به اینکه محل رسیدگی پرونده (بر اساس ابلاغیه ها) شعبه ۱۰۲ می باشد اما تاکنون قاضی این شعبه دیدار و گفتگویی پیرامون رسیدگی به این پرونده با ما نداشته و ریاست دادگستری شهرستان مستقیم به این پرونده رسیدگی می نماید.

طرح اتهام جدید از سوی وکیل شاکی و پذیرش آن از سوی ریاست دادگستری ، موضوعی بود که مجدد در روز چهارشنبه ۲۹ خرداد باعث احضار این ۴ فعال کارگری گردید.

درویش زاده کارشناس منتخب دادگستری روز چهارشنبه به همراه آقایان ، خدادادیان ، آقابیگی و سلیمانی به شرکت سیمان کارون مراجعه نمودند ، در بدو ورود به شرکت ، مدیریت کارخانه نسبت به این شکایت اظهار بی اطلاعی کرده و از پذیرش کارشناس دادگستری امتناع نمودند که این امر باعث گردید دقایقی را این افراد در درب ورودی شرکت سرگردان بمانند تا اینکه پس از طی مدت زمانی جناب هاشمی (نماینده حقوقی) شرکت در ساختمان اداری میزبان جناب درویش زاده و متشاکیان این پرونده گردید.

جناب هاشمی در پرسش و درخواست جناب درویش زاده جهت بررسی اسناد و ادله کافی جهت اتهام فوق ، بیان داشتند که ایشان نیز در جزئیات این شکایت نیست و مدارکی جهت ارایه و اثبات این اتهام را ندارند ولی امیدوارند که با گفتمان با هر دو سوی پرونده بتواند این پرونده را مختومه نمایند.

در پایان جناب درویش زاده صورتجلسه ای را با حضور این سه چهره فعال کارگری و نماینده حقوقی شرکت تنظیم نمودند تا در اسرع وقت مدارک لازم جهت بررسی و صدور نظر کارشناسی از سوی شرکت در اختیار کارشناس دادگستری قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.