کد خبر : 1482
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 22:12
-

نشست مشترک مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان و سرپرست فرمانداری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

نشست مشترک مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان و سرپرست فرمانداری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

مجموعه فرمانداری و کلیه ادارات شهرستان از تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی حمایت کرده و در جهت رفع مشکلات آنها تا جایی که در راستای قوانین و مقررات باشد اقدام می نمایند.

نشست مشترک مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان و سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان طی نشستی که با حضور حجت السلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان ، مهندس اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان فرمانداری مسجدسلیمان با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد به مسائل و مشکلات شرکت شهرک های صنعتی شهرستان مورد بررسی و به سوالات خبرنگاران در این خصوص پاسخ داده شد.

حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای مهندس اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مسجدسلیمان در خصوص تلاش های فراوان و همچنین آماده سازی زیرساخت ها و فراهم کردن بستر مناسب جهت سرمایه گذاری در این شهرک افزود: عمده مشکلات شهرک صنعتی شماره ۱ شهرستان کمبودهایی
در مسائل ساختاری از جمله تصفیه خانه فاضلاب ، جمع آوری و امحاء زباله ، کمبود نیروهای حفاظتی و حراستی جهت امنیت بیشتر شهرک ، عدم دسترسی مناسب به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه و همچنین عدم وجود ایستگاه آتش نشانی در این شهرک می باشد.

وی همچنین گفت : در روزهای بدو ورود در شهرستان با توجه به درخواست صنعتگران و سرمایه گذاران و همچنین نرخ بالای بیکاری در شهرستان که از دغدغه های فرمانداری شهرستان می باشد از شهرک صنعتی شماره ۱ بازدیدی بعمل آمد که این مسائل مطرح و بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر گردید با هماهنگی و تعامل نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود و امروز خوشبختانه مدیرعامل محترم شهرکهای صنعتی استان قول مساعد دادند که در جهت رفع این مشکلات اقدامات ویژه ای نمایند.

حجتی نیا گفت: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرک صنعتی شماره ۱ شهرستان در جهت ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال بسیار ضروری است.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده مطلوب از امکانات ایجاد شده در شهرک صنعتی مسجدسلیمان در دستور کار قرار گرفته است گفت: با همکاری و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی می‌توانیم مشکلات صنعتگران ، صنایع و کارگاهای تولیدی را برطرف کنیم.

سرپرست فرمانداری نیز در این نشست به اهمیت راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این شهرک اشاره کرد و گفت: باتوجه به شعار سال (رونق تولید) اساس کشور بر تولید است و امروز باید برای حفظ اشتغال تلاش کنیم و هم اینکه شهرک صنعتی شماره ۱ شهرستان که دارای ۶۴ واحد است و به دلایل مختلفی تنها ۱۵ واحد فعال دارد باید با تعامل و همکاری و همچنین پیگیری ویژه مدیرعامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان واحدهای غیرفعال هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و جهت واگذاری به سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گیرند و مجدد فعال شوند تا بلکه بتوانیم به اشتغال زایی و رونق تولید در شهرستان کمک کنیم .

سرپرست فرمانداری با اشاره به مجتمع گلخانه ای تل بزان گفت : وزارت جهاد کشاورزی یک مجموعه بزرگ گلخانه ای با مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار در منطقه تل بزان راه اندازی کرده و تا کنون مبلغی بالغ بر ۱۶میلیارد تومان جهت راه اندازی و فراهم کردن زیرساخت های این مجموعه از جمله ، آب ، برق ، راه آسفالته و دیگر اقدامات هزینه کرده است که متاسفانه به دلیل عدم استقبال سرمایه گذار از این مجتمع مستهلک شدن این زیرساخت ها دور از انتظار نیست و امیدواریم با همت و حمایت ، و همچنین عنایت ویژه مدیرعامل محترم شرکت شهرک های صنعتی استان که نسبت شهرستان دارند جهت تغییر کاربری این مجتمع جلساتی را با اداره کل جهاد کشاورزی برگزار نمایند و هرچه سریعتر این مجتمع به عنوان شهرک صنعتی شماره ۳ شهرستان در نظر گرفته شود.

حجتی نیا ادامه داد : مجموعه فرمانداری و کلیه ادارات شهرستان از تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی حمایت کرده و در جهت رفع مشکلات آنها تا جایی که در راستای قوانین و مقررات باشد اقدام می نمایند.

حجتی نیا گفت : آماده بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی شماره ۱ شهرستان ، احیای واحدهای تولیدی مستقر و همچنین جذب سرمایه گذار در این شهرک‌ آسان تر می باشد که از اصحاب محترم رسانه و خبرنگاران عزیز جهت جذب سرمایه گذار و فعالتر کردن هرچه بهتر و بیشتر این شهرک صنعتی انتظار کمک و همکاری داریم و امیدواریم با کمک این قشر زحمتکش بتوانیم سرمایه گذاران و تولید کنندگان را تشویق و ترغیب نماییم تا در این شهرکهای صنعتی اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

وی همچنین اظهار داشت : یکی از عوامل مدنظر مسئولان شهرستانی باید جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد شغل و تهیه بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشد.

حجتی نیا خاطرنشان کرد : امید است در سال ۹۸ شاهد رونق تولید و سرمایه گذاری باشیم و تمام افراد از جمله مسئولان موظفند شعارهای به حقی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می‌شود محقق کنند و شعار امسال با توجه به تنگناهای اقتصادی شعار خوبی است که برای محقق شدن آن همه ما مسئولان تلاش کنیم .

حجتی نیا با بیان اینکه موانع رونق تولید در این شهرستان باید با تلاش مدیران رفع شود افزود: رونق تولید داخلی شرط اساسی برای خروج از رکود و بهبود هرچه بیشتر چرخه اقتصادی منطقه می باشد.

وی در ادامه افزود : همه ما ملزم به حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم و باید همراه و در کنار آنان در جهت حل مشکلاتشان تمام تلاش خود را به کار بگیریم زیرا تولید یک مسئله محوری و اصلی است و اگر تولید جریان یابد هم مشکلات معیشتی و ‌اشتغال حل می‌شود هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد.

حجتی نیا در پایان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد افتتاح کارگاه تولیدی لبنیات در شهرستان بودیم افزود : متاسفانه سرمایه گذار در زمینه نقدینگی مشکلاتی داشتند که پس از مطرح شدن مدیرعامل محترم شرکت شهرکهای صنعتی استان قول مساعد دادند که در جهت رفع این مشکل اقداماتی بصورت ویژه نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه مهندس محمدیان مدیرکل شهرکهای صنعتی استان خوزستان در خصوص وظایف شرکت شهرکهای صنعتی استان پس از توضیحاتی در خصوص وظایف این شرکت و نحوه حمایت از سرمایه گذاران به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه پاسخ داد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.