کد خبر : 1398
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 - 23:35
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی برمقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی برمقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی برمقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد امام جمعه شهرک طالقانی گفت: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی بر مقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های

خطیب جمعه شهرک طالقانی

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی برمقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی بر مقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد،نگرانی اصلی آمریکایی‌ها در منطقه از دست دادن سلطه و نفوذ در کشورهای منطقه است.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک عید سعید فطر؛عنوان کرد: عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد.عید فطر، عید بشارت و عید سعادت بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.
امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سى امین سالگرد ارتحال امام خمینى(ره)؛اظهار کرد: بیشترین محور سخنان رهبری به اهمیت مقاومت و دورى از سازش اختصاص داشت،ایده مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده کاملا قرآنی و مبنای اعتقادی و دینی دارد، می‌توان گفت مبنای این مقاومت پیامی است که همه انبیاء الهی برای آن مبعوث شدند. همه پیامبران الهی یک پیام واحد برای انسان‌ها داشتند؛ «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»؛ پیامبران مردم را به عبودیت و بندگی خدا و ایستادگی در مقابل طاغوت و تن ندادن به سلطه او دعوت می‌کردند.
سید سلمان هاشمی در ادامه گفت: جبهه استکبار در طول تاریخ و با محوریت قدرت‌های مختلف به چیزی کمتر از سلطه بسنده نکرده و نمی‌کند و این سلطه هم جز با پایمال کردن عزت و هویت دینی مسلمانان برای او حاصل نمی‌شود و این همان نکته‌ای است که خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است؛ «وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ».

امام جمعه شهرک طالقانی مقاومت را به‏ عنوان کلیدی ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته عنوان کرد و افزود: مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است. با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ” تجربه جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته مؤید این مطلب است، هرجا که ایستادگى کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم”.
وی بیان داشت: آینده جهان اسلام در گروی ایستادگی بر مقاومت است و هیچ راهی جز مسیر مقاومت برای رسیدن به قله‌های عزت، افتخار و پیشرفت وجود ندارد،نگرانی اصلی آمریکایی‌ها در منطقه از دست دادن سلطه و نفوذ در کشورهای منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گفت: امروز در لبنان، فلسطین، عراق، یمن، بحرین، عربستان و شمال آفریقا جریان مقاومت مسیر روبه رشدی را طی می‌کند و حقیقتا به شکل یک جریان درآمده و هسته‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام به هم پیوند خورده‌اند و جبهه واحد قدرتمندی را تشکیل داده‌اند،ادامه این مسیر قطعا آینده درخشانی را برای ملت‌های مسلمان در منطقه راهبردی غرب اسیا و به ویژه ملت ایران رقم خواهد زد.
وی اذعان داشت: اتخاذ گفتمان مقاومت باعث به‏ وجود آمدن زمینه براى ایجاد بازدارندگى در بخش‏هاى مختلف است. امروزه ایران به اعتراف کشورهاى غربى بزرگترین نیروى نظامى جهان اسلام و یکى از چند قدرت برتر نظامى در عرصه موشکى در سطح جهان است،با مقاومت اسلامی طرح ننگین معامله قرن شکست خواهد خورد،به رسمیت شناختن اسرائیل و توسعه قلمرو این رژیم جنایتکار، تضعیف فلسطین، عادی سازی روابط با اسرائیل و الحاق نیمی از کرانه باختری و بلندی‌های جولان به اسرائیل از جمله این بخش هاست.
خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه قبور ائمه در مدینه منوره توسط وهابیون سعودی؛عنوان کرد: وهابیون تکفیری به بهانه های واهی مانند شرک و دیگر موارد اینچنینی، در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، قبور ائمه در بقیع را تخریب کردند و از این طریق داغ بزرگی بر جهان اسلام وارد آوردند،این حادثه را می توان دردناک ترین حادثه اسلامی معاصر دانست که توسط سومین حکومت وهابی رقم خورد و حمله وحشیانه ای به مرقدهای مطهر ائمه و اهل‌بیت پیامبر(ص) صورت گرفت و تلخی این واقعه هرگز از اذهان شیعیان پاک نخواهد شد.

وی افزود: دردناک‌ترین حادثه تاریخی-اسلامی معاصر به هشتم شوال سال ۱۳۴۴ و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت پیامبر(ص) را هدف دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌ای ویران‌شده و مهجور تبدیل‌ کردند.امیدواریم خداوند این شجره خبیثه را ریشه کن کرده و شر آن ها را از سر مسلمین کوتاه کند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی فوری و حل مشکلات مردم سیل زده علی الخصوص مردم خوزستان که این روزها در هوای گرم و طالقت فرسا در زیر چادر زندگی می کنند، از مسوولین میخواهیم که هرچه سریعتر با جدیت این مساله را دنبال کنند.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.