کد خبر : 1379
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 - 8:11
-

توانمندسازی انجمن های محیط زیستی خوزستان با الگوبرداری از نمونه های موفق بومی

توانمندسازی انجمن های محیط زیستی خوزستان با الگوبرداری از نمونه های موفق بومی

شبکه خبری خوزستان// خودکفایی و انجام اقدامات عملی در حوزه توانمندسازی انجمن های محیط زیستی از جمله مواردی است که می تواند به عنوان یک الگوی حرفه ای در حوزه محیط زیست مورد توجه قرار گیرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان،این روزها تولید و پرورش گل و نهال با گونه های مختلف در سطح خوزستان

شبکه خبری خوزستان// خودکفایی و انجام اقدامات عملی در حوزه توانمندسازی انجمن های محیط زیستی از جمله مواردی است که می تواند به عنوان یک الگوی حرفه ای در حوزه محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان،این روزها تولید و پرورش گل و نهال با گونه های مختلف در سطح خوزستان موجب گردیده تا علاقمندان زیادی در حوزه طبیعت و محیط زیست بدنبال یک نهالستان با انواع متنوع گل و نهال باشند. این مقوله در سطح استان و بویژه در منطقه بلواس از توابع شهرستان باغملک از سال گذشته راه اندازی شده و در دست تجهیز و فراهم نمودن زیرساخت های موردنیاز برای توسعه نهالستان می باشد.
نهالستان همیار طبیعت که توسط علیار زکوی ممبینی عضو فعال انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان این روزها بیش از هر زمان دیگری میزبان دوستداران طبیعت و خانواده های علاقمند به تهیه و نگهداری گل و نهال می باشد.
وی که می تواند الگوی مناسب اشتغال بومی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ نگهداری و پرورش گل ها باشد، در عرصه هایی از جمله تولید انواع گل و نهالهای مثمر و غیرمثمر، پرورش ماهی، پرورش زنبور عسل وبرای اولین باردرشهرستان کاشت چای ترش وتمـرهنـدی اصلاح درختان میوه نیز برنامه هایی در دست اجرا دارد که به مرور انجام خواهد گرفت.
این مکان با استقبال بخش عمده ای از انجمن های محیط زیستی خوزستان همراه شده است و ضمن تامین گل و نهال مورد نیاز انجمن ها، تجربیات موفق و تاثیرگذار مدیر نهالستان با دیگر انجمن ها به اشتراک گذاشته می شود.
امیدواریم تا با نگاه ویژه مسئولین منطقه ای و استانی به نهالستان همیار طبیعت روستای بلواس از توابع شهرستان باغملک، بخش عمده ای از مشکلات پیش روی این مکان مرتفع گردد و شاهد رشد کمی و کیفی آن در ارائه خدمات به دوستداران طبیعت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.