کد خبر : 132
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 15:11
-

احداث منازل سیل‌زدگان خوزستان در میان استان‌های کشور تقسیم‌بندی شود‌

احداث منازل سیل‌زدگان خوزستان در میان استان‌های کشور تقسیم‌بندی شود‌

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت احداث منازل برای سیل‌زدگان، گفت: در زمینه ساخت و ساز منازل برای سیل‌زدگان به دنبال تقسیم‌بندی نقاط میان استان‌های مختلف کشور هستیم. آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار داشت: از ارسال کمک‌های استان فارس برای امداد به

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت احداث منازل برای سیل‌زدگان، گفت: در زمینه ساخت و ساز منازل برای سیل‌زدگان به دنبال تقسیم‌بندی نقاط میان استان‌های مختلف کشور هستیم.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار داشت: از ارسال کمک‌های استان فارس برای امداد به سیل‌زدگان خوزستان قدردانی می‌کنیم چراکه به موقع و بسیار مناسب بود.

وی در تشریح آخرین وضعیت سیل در استان خوزستان بیان کرد: باتوجه به حجم عظیم ورود آب به استان خوزستان نقاط متعددی تبدیل به دریا شده‌ و بسیاری از روستاها دچار آبگرفتگی شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نقاطی نظیر بامدژ آب تا سقف خانه‌ها نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: برای اسکان سیل‌زدگان نیز کمپ‌ها و اردوگاه‌هایی تدارک دیده شده که آماری بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان‌ این‌که روستاهای مسیر سد و رودخانه دز تماما به زیر آب رفتند، ادامه داد: روستاهای مسیر کارون تنها برخی از آنها دچار آبگرفتگی شدند چراکه تعداد سد قابل توجهی برای جمع‌آوری در بالا دست آن وجود دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: برای مناطق شعیبیه شوشتر، بامدژ، نیس، ملاثانی، سید عباس، الهایی، حمیدیه و دیگر نقاط در نزدیک‌ترین محل به آنها کمپ‌هایی جهت اسکان سیل‌زدگان برپا شده است.

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان اظهار داشت: آبگرفتگی شهرستان شادگان نیز طی چند روز اخیر ایجاد شد و فوران آب هور شادگان موجب غرق شدن روستاهای اطراف آن شد.

وی با اشاره به این‌که غرب هور شادگان دچار آبگرفتگی شده و شرق آن همچنان ظرفیت دارد، ادامه داد: با سپاه پاسداران صحبت‌هایی شده تا دایک‌هایی شکافته و روستاهای به زیر آب رفته نیز نجات پیدا کنند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به این‌که هوای استان خوزستان حداکثر تا دو ماه دیگر به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، عنوان کرد: به دنبال تهیه و تدارک محل مسقف برای انتقال چادرهای سیل‌زدگان هستیم تا بتوان وسایل سرمایشی لازم را به‌کار برد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت احداث منازل برای سیل‌زدگان، گفت: توقع ما از دولت پرداخت خسارت‌های موجود است که در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار زمین‌های زراعتی از بین رفته است.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت و ساز منازل برای سیل‌زدگان نیز به دنبال تقسیم‌بندی نقاط میان استان‌های مختلف کشور هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.