کد خبر : 1195
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 22:05
-

کارگروه استانی تعیین خسارت ناشی از سیل فروردین ماه به بخش کشاورزی با حضور سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در اهواز برگزارشد

کارگروه استانی تعیین خسارت ناشی از سیل فروردین ماه به بخش کشاورزی با حضور سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در اهواز برگزارشد

از مجموع ۲۹۱ روستای شهرستان تعداد ۴۹ روستا متحمل خسارت شدند خسارت حادث شده در بخش کشاورزی بیش از ۷۰۰میلیون تومان برآورد می گردد.

 

جلسه کارگروه استانی تعیین خسارت ناشی ازسیل فروردین ماه به بخش کشاورزی برگزارشد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان بعد از جلسه امروز مورخ ۹۸.۳.۴ کارگروه استانی تعیین و پرداخت خسارت بخش کشاورزی در محل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارداشت:
در این جلسه موفق شدیم تعداد ۲۰پرونده مربوط به خسارت وارده به بهره برداران کشاورزی آسیب دیده از سیل ۵و۶فروردین ماه ۹۸ به مبلغ ۱۱۶میلیون تومان معادل ۲۲%کل پرونده های ثبت شده را به تایید کارگروه استانی برسانیم. این درحالیست که در ابتدا تنها ۱۰ شهر استان خوزستان مشمول پرداخت خسارت سیل ۹۸ گردیده بودند و با پیگیری های بعمل آمده توانستیم با اخذ نام کاربری سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) اطلاعات خسارت دیدگان سیل در شهرستان مسجدسلیمان را نیز ثبت نموده و در اولین جلسه کارگروه استانی پرونده های ارسالی خود را به تایید مسئولین استانی رسانده و تا مرحله پرداخت غرامت پیش ببریم.

ایشان در ادامه بیان داشت: در سیل مورخ ۵ و ۶فروردین۹۸ حادث شده در بخش کشاورزی، از مجموع ۲۹۱روستای شهرستان تعداد ۴۹ روستا متحمل خسارت شدند که خسارت حادث شده در بخش کشاورزی بیش از ۷۰۰میلیون تومان برآورد می گردد.
حجتی نیا سرپرست فرمانداری و رئیس کارگروه شهرستانی در ادامه از تلاش شبانه روزی دبیر کارگروه شهرستان( مدیریت جهاد کشاورزی ) و کارکنان بویژه کارشناسان جهاد کشاورزی مسجدسلیمان که از بدو حادثه بصورت شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی و ثبت اطلاعات، مستند سازی، برآورد خسارت و اعلام بموقع به مراجع ذیصلاح تقدیر و تشکر نموده و همچنین از همکاری اعضای کمیته تخصصی و کارگروه شهرستانی (بخشداران،روسای شوراهای بخش،اداره دامپزشکی،امورعشایر،بانک کشاورزی و نماینده بیمه کشاورزی،مرکز تحقیقات،سازمان نظام مهندسی) تقدیر و تشکر نمودند.

وی خاطر نشان کردند که این کار، برگ زرّین دیگری در کارنامه خادمان مردم شهرستان بوده و با وجود مشکلاتی که در سامانه وجود داشت و قطع و وصل های مکرر و کُند بودن سامانه و علی رغم عدم وجود امکانات و وسیله نقیله و با وجود همزمانی با فصل برداشت محصولات کشاورزی و کمبود نیرو این مهم نیز بخوبی انجام شد و توانستیم سهم خود را در اولین جلسه کارگروه استانی برآورد خسارت سیل بدست آوریم.
سرپرست فرمانداری در خاتمه گفت: ۲۲درصد پرونده ها ثبت و به تایید رسید و ۷۸درصد باقی مانده پرونده ها در حال ثبت در سامانه سجاد و انجام مراحل اداری بوده ان شاءالله پس از انجام در جلسات آتی کارگروه استانی مطرح و رسیدگی و به تایید نهایی کارگروه استانی می رسانیم تا بدینوسیله خسارت وارده به کشاورزان زحمتکش شهرستان جبران گردد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.