کد خبر : 20906
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 9:58
-

فعالیت تالارهای پذیرایی در خوزستان بررسی می‌شود

فعالیت تالارهای پذیرایی در خوزستان بررسی می‌شود

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان با اشاره به وجود مستنداتی مبنی بر فعالیت تالارهای پذیرایی در دیگر استان‌های کشور گفت: از سرگیری فعالیت این صنف با داشتن سه هزار فرصت شغلی از سوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بررسی می‌شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از ایرنا ، مهرداد شریفی اظهارداشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، فعالیت تعدادی از صنوف از جمله تالارهای پذیرایی ممنوع اعلام شد که در مرحله اول این تصمیم به‌درستی گرفته شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان این صنف مستنداتی در اختیار دارند که ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های دیگر لغو شده است گفت: در این رابطه نشستی در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد که در نهایت مقرر شد این مستندات در ستاد استانی مدیریت کرونا طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

شریفی تصریح‌کرد: باید توجه داشت که این اماکن دارای حجم بسیار زیادی از مراجعه کنندگان هستند که تراکم بسیار بالایی را در پی‌دارند و بر همین اساس در صورت موافقت با از سرگیری فعالیت آنها، لازم است تا با نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، توصیه‌های بهداشتی و الزامات پیشگیرانه از ابتلای افراد به کرونا جدی گرفته شود.

 

 

وی اضافه‌کرد: نمایندگان صنف تالارهای پذیرایی اهواز راهکارهایی را پیشنهاد داده‌اند که ستاد استانی مدیریت کرونا این موارد را با دقت مورد بررسی قرار خواهد داد تا از این طریق یک تصمیم منطقی و عاقلانه گرفته شود.

 

مراسم و تجمع زیرزمینی چالش خوزستان

 

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان از برگزاری مجالس ترحیم و جشن به صورت زیر زمینی در نقاط مختلف استان به عنوان یک چالش جدی در زمینه مقابله با کرونا عنوان‌کرد و افزود: در این مراسم اغلب توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که نتیجه آن ابتلای افراد بیشتر به این ویروس در استان است.

 

 

شریفی ادامه‌داد: با ساماندهی برگزاری این مراسم به خصوص جشن‌ها، افراد مراجعه کننده، مجبور به رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی خواهند بود.

 

 

وی یادآورشد: تعطیلی تالارهای پذیرایی باعث شده تا مجالس جشن و عزا در فضاهایی برگزار شود که به‌دلیل نبود امکانات بهداشتی خطر سرایت کرونا را بیشتر تشدید کند.

 

 

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان‌کرد: همزمان با پایان ماه صفر به احتمال خیلی زیاد شاهد برگزاری تعداد زیادی مجلس جشن در استان خوزستان خواهیم بود.

 

 

پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی گرفته شود

 

شریفی با بیان اینکه شعار پیشگیری در خصوص ابتلا به بیماری را باید بسیار جدی گرفت، گفت: اقدامات لازم در این زمینه علاوه بر اینکه ارزان‌تر، کم خطر و آسان است، حفظ هرچه بیشتر سلامت عمومی جامعه را در پی خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا به ۲ شکل مستقیم و غیر مستقیم قابل انتقال است، اضافه‌کرد: سه استراتژی اساسی برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا وجود دارد که از جمله آن شست و شوی دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و یا استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکلی به‌عنوان یک راهکار جدی در این خصوص مطرح است.

 

شریفی همچنین استفاده از ماسک را به‌عنوان دومین استراتژی تعیین شده در این رابطه عنوان‌کرد و گفت: از شهروندان خواسته می‌شود تا اگر در موارد ضروری از منزل خارج می‌شوند، حتما استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

 

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بهداشت و درمان همچنین از رعایت فاصله اجتماعی به عنوان سومین استراتژی پیشگیرانه در ابتلا به کرونا یادکرد و افزود: فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از جمله مواردی است که باید شهروندان با دقت آن را رعایت کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آخرین گزارش با ابراز نگرانی از روند فزاینده شیوع کرونا در خوزستان گفت: ۹ شهر استان شامل اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

 

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت زرد درآمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.