کد خبر : 16879
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 - 8:13
-

🚫خودکشی بخاطر ۳۳ دلار🚫

🚫خودکشی بخاطر ۳۳ دلار🚫

امام صادق علیه السلام می‌فرماید بزرگترین گناهان چند قسم است: الف. شریک قائل شدن برای خداوند ب. ناامیدی از خداوند متعال ج. عاق والدین د. کشتن نفسی که خداوند آن را حرام کرده است. وقتی صحبت از خودزنی و خودکشی می‌شود همه به این فکر می‌افتیم فردی که خودزنی کرده یا خودکشی کرده است، حتماً

امام صادق علیه السلام می‌فرماید بزرگترین گناهان چند قسم است:

الف. شریک قائل شدن برای خداوند

ب. ناامیدی از خداوند متعال

ج. عاق والدین

د. کشتن نفسی که خداوند آن را حرام کرده است.

وقتی صحبت از خودزنی و خودکشی می‌شود همه به این فکر می‌افتیم فردی که خودزنی کرده یا خودکشی کرده است، حتماً آدمی ضعیف‌النفس بوده و یا شاید دیوانه‌ای بوده که حالت‌های روانی را در قالب یک بیماری روانی داشته است آیا واقعیت این است که ما فکر می‌کنیم یا اینکه باید تأمل و تعمق فکر انسانی خود را فراتر برده و علل آن را پیرامون فردی که اقدام به خودزنی یا خودکشی نموده دید؟

عواملی چون عدم دریافت حقوق ، بی عدالتی های اجتماعی،فقر مالی، عدم اعتماد به نفس، بی‌سوادی، عدم تفاهم افراد خانواده، تبعیض و… امروزه سهم بسزایی در خودکشی و خود زنی جوانان دارد.

آیا با این توصیف باز هم می‌توان به‌طور اخص گفت که فرد خودکشی‌کننده صرفاً یک بیمار روانی است؟

روز چهارشنبه یکی از کارگران حراست شرکت نفت مستقر در شهرستان هویزه که گفته می‌شود چهل و پنج روز است حق وحقوق خود را دریافت نکرده و شرمنده زن و بچه خود شده از شرکت طلب مساعدت پنج میلیون ریالی (۳۳ دلار) جهت گذران امور زندگی خود می‌کند که متاسفانه جوابی از مسئولین این شرکت دریافت نکرده و بخاطر اینکه بیشتر از این شرمنده خانواده خود نشود مجبور به پایان دادن به زندگی خود از طریق خودکشی می‌شود (آیا جان یک انسان کمتر از یک بشکه نفت است).

به منظور کاستن مشکلات اجتماعی آیا شرکت های نفتی مستقر در منطقه عدم تبعیض، ایجاد تفریح‌گاه‌های مناسب، کتابخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، نمایشگاه‌های علمی و هنری، برقراری گردش‌های مسافرتی ،علمی، تحقیقی و تفریحی و ایجاد انجمن‌های فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و ورزشی که از خودکشی، خیابان گردی، هرزگی، فساد و پوچ‌گرایی جوانان می‌کاهد را در دستور کار خود قرار داده یا سهم مردم را فقط منوط به استشمام دود و آلایندگی می‌داند.؟

کارگران حراست شرکت نفت مستقر در هویزه از تبعیض و ظلمی که در حق آنها صورت می‌گیرند ناله می‌کنند و آقای همیشه تسبیح به دست هم‌چنان مشغول ذکر گفتن هستند و اگر فردی نسبت به حق و حقوق خود اعتراض کند آن را بی تربیت و برچسب وهابی و وابسته به تشکیلات خبیث احوازیون به آن می‌زند.

سوالی که مطرح می شود این است آیا با دادن بیانیه واظهار تأسف از طرف وزیر نفت و ریس اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی مشکل این کارگران حل می‌شود؟

در کشور آمریکای جنایتکار به علت تبعیض نژادی در حق یک سیاه پوست شاهد کولاک رسانه های ملی کشور عزیزمان ایران اسلامی هستیم آیا وقت آن نرسیده که رسانه‌های داخلی و مسئولان مربوطه به بررسی حق و حقوق کارگران ورود کنند و این عزیزان را از زیر خط فقر نجات دهند تا شاهد خودکشی این پدیده شومی که دامنگیر جامعه بشری شده است نباشیم؟

پیامی در فضای مجازی از شاعر سرشناس خوزستانی مهندس حسین نگراوی دیدم که نوشته بود: عمران روشنی مقدم کارگری که به دلیل عدم پرداخت حقوق ضعیفشان در حوزه نفتی هویزه خودکشی کرد😞

عمران روشنی مقدم امروز در میان ما نیست
هم خودش و هم سه کلمه نامش!

عمران ! روشنی! مقدم!

در خوزستان نه عمران و آبادی شایسته داریم! 😞

نه فردای روشنی! 😞

و نه در توزیع خیرات کشور مقدمیم! 😞

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.