کد خبر : 10834
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 بهمن 1398 - 12:20
-

‌بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی سبز کشور در اهواز احداث می‌شود

‌بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی سبز کشور در اهواز احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با اشاره به انتخاب خوزستان به عنوان پایلوت مدارس سبز(مدارس با مصرف انرژی کم و آسیب پایین به محیط زیست) گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی سبز کشور در اهواز احداث می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در جمع اصحاب رسانه با

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با اشاره به انتخاب خوزستان به عنوان پایلوت مدارس سبز(مدارس با مصرف انرژی کم و آسیب پایین به محیط زیست) گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی سبز کشور در اهواز احداث می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تجهیز و بازسازی مدارس خوزستان اظهار داشت: فضای آموزشی خوزستان شامل ۳۰ هزار کلاس درس است که از این مقدار ۷۰ درصد از ایمنی لازم برخوردار هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۴۷ پروژه در قالب دو هزار و ۲۹۱ کلاس از سوی اداره کل نوسازی در دست اقدام است. برای این پروژه ها۲۰۰ میلیارد تومان اعبتار استانی و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی تخصیص داده شده است. این پروژه ها شامل پروژه های نیمه تمام و تخریب شده است.

وی با اشاره به رشد دو برابری مشارکت خیرین در ساخت مدارس اظهار داشت: میزان مشارکت خیرین در سال ۹۷ حدود یکصد و سی میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۹۸ به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: برنامه اداره کل برای سال تحصیلی ۹۹، تحویل ۱۷۴ پروژه اموزشی با ۸۰۲ کلاس اموزشی است. در زمینه تجهیزات نیز بیش از یکصد میلیارد تومان خرید تجهیزات داشتیم. بیش از ۴ هزار کولر با اولویت مناطق محروم توزیع شد.

وی همچنین به ابتکار این اداره در مشارکت هنرستان های استان در تجهیز مدارس بیان داشت: بیش از ۲۰هزار میز و نیمکت آسیب دیده به دست دانش آموزان هنرستان های استان با یک سوم هزینه، تعمیر و به چرخه آموزش برگشتند.

این مسئول به خرید بیش از یک هزار دستگاه رایانه اشاره و گفت: در زمینه خرید سایر تجهیزات مدارس یک هزار و پانصد دستگاه چاپگر و ۳۰۰ دستگاه آب تصفیه کن با اولویت مناطق محروم بین مدارس توزیع شده است.

قربانی اظهار داشت: کوی مهدیس اهواز که فقر مجتمع آموزشی داشت که با یک باب مدرسه مهر ماه افتتاح شده و مدرسه دیگر تا یک هفته دیگر تحویل داده می شود. به افتتاح دو باب مدرسه دیگر تا اخرسال به طور کلی در مهر ۹۹ این منطقه هیچ مشکل از نظر فضای اموزشی نخواهد داشت.

این مسئول به نوسازی مدارس با تراکم بالا اشاره و گفت: برای نخستین بار با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۶ میلیارد تومان برای حل مشکلات مدارسی که با تراکم بالا مواجه بودند تخصیص داده شد.

وی افزود: خوشبختانه برای بهمن سال جاری ۱۴۲ پروژه در قالب ۴۷۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. مجموع پروژه‌هایی که در مهرماه و بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسند، بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان است که می‌تواند رکوردی برای استان و کشور باشد.

قربانی به حل معضل مدارس کلانکسی در خوزستان تا پایان سال اشاره و بیان داشت: دو سال پیش ۲۰۰ کلاس کانکسی داشتیم که اینها را جمع کردیم. ولی به دلیل نیاز مجدد یکصد کلانکس به این تعداد اضافه شد. ولی با تلاش های صورت گرفته همه این کلانکس ها جمع و تنها ۳۰ کانکس آموزشی در استان وجود دارد که تا آخر سال برچیده می شوند.

وی گفت: مدارس چادری عشایر به دلیل ماهیت کوچ کنندگی عشایر غیرقابل حذف هستند. با این وجود بنا داریم از این کانکس ها در مناطق عبوری عشایر استفاده کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان درباره خسارت زلزله مسجد سلیمان اظهار داشت: در این زلزله ۱۳ باب مدرسه که قدمت بالای بودند آسیب جدی دیدند که قابل استفاده نبودند. ۵ باب مدرسه نیاز به مقاوم سازی و ۴۰ باب نیز نیاز به تعمیر داشتند.

وی درباره خبر استفاده دانش آموزان یک مدرسه از پتو در کلاس اظهار داشت:سیستم گرمایشی برای این مدرسه طراحی شده که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای حل فوری این مساله نیز تمامی کلاس ها با بخاری مناسب تجهیز شدند.
قربانی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در زمینه تجهیز امکانات ورزشی مدارس گفت: یازده میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به این مساله اختصاص دادیم. ۶ زمین چمن ورزشی افتتاح و همچنین استخر آموزشی منطقه پاداد، ناحیه ۴ اهواز و مسجد سلیمان نیز به زودی افتتاح می شود.

وی همچنین درباره ساخت مدارس سبز اظهار داشت: خوزستان جز ۵ استان انتخاب شده در این زمینه است. بزرگترین مجتمع آموزشی سبز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در منطقه ملی راه اهواز در حال احداث است.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان در پایان اظهار داشت: با توجه به استاندارد فضای آموزشی کشور که ۵٫۲ مترمربع است، در خوزستان ۴/۸ مترمربع است و نسبت به میانگین کشوری(۴ دهم درصد کمبود داریم) ۱۰ هزار کلاس درس کمبود داریم که امیدواریم با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین بتوانیم گامی در جهت مرتفع کردن مشکلات برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.