کد خبر : 6910
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 7:48
-

۵۲ واحد کارگاهی استان خوزستان درگیر مشکلات کارگری هستند

۵۲ واحد کارگاهی استان خوزستان درگیر مشکلات کارگری هستند

۵۲ واحد کارگاهی استان خوزستان درگیر مشکلات کارگری هستند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: حدود ۵۲ شرکت و واحد کارگاهی دارای مشکلات کارگری در خوزستان وجود دارد که با برنامه زمان‌بندی‌شده وضعیت آن‌ها در شورای تسهیل موانع تولید بررسی می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، ارسلان غمگین

۵۲ واحد کارگاهی استان خوزستان درگیر مشکلات کارگری هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: حدود ۵۲ شرکت و واحد کارگاهی دارای مشکلات کارگری در خوزستان وجود دارد که با برنامه زمان‌بندی‌شده وضعیت آن‌ها در شورای تسهیل موانع تولید بررسی می‌شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، ارسلان غمگین امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به برقراری رابطه مستقیم با جامعه کارگری، اظهارداشت: در بخش معاونت روابط کار حوزه‌های تشخیص و حل اختلاف مستقر شدند تا برای تنظیم روابط کار ارتباط مستقیمی با جامعه کارگری و کارفرمایی برقرار کنند.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز به سبب اینکه سال‌های اخیر ایجاد اشتغال به عهده دولت گذاشته‌شده، مجموعه دولت اعلام می‌کند در برنامه چهار یا پنج‌ساله باید ۱۰ میلیون شغل ایجاد شود و مسئولیت آن را بر عهده وزارتخانه‌های مختلف می‌گذارد که در این زمینه مسئولیت وزارت کار مطالبه گری از عملکرد وزارت خانه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی، خانگی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیز از طریق شورای سرمایه‌گذاری استان در حال پیگیری مشکلات و موانع پیش روی کارآفرینان هستیم و در حوزه رفاه نیز با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارتقاء رفاه کارگران در استان باشیم.

غمگین با اشاره به کسب موفقیت درزمینه ایجاد و گسترش تعاونی‌های توزیعی و تولیدی، عنوان کرد: اخیراً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده که در حوزه ایجاد تعاونی‌ها از تعاونی‌های دانش‌بنیان استفاده شود که در حال زمینه‌سازی برای ایجاد آن‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه می‌خواهیم برای رفع مشکلات کارگران پیش‌قدم باشیم، گفت: در حوزه نظارت بر شرکت‌ها، واحدی را فعال کردیم که خودمان به دنبال مشکلات کارگران باشیم و منتظر شورای تأمین و کمیسیون کارگری نشویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۲ شرکت و واحد کارگاهی دارای مشکلات کارگری در خوزستان وجود دارد که با برنامه زمان‌بندی‌شده وضعیت آن‌ها در شورای تسهیل موانع تولید بررسی می‌شود.

غمگین افزود: در بخش طرح تعاون تولید نیز سقف‌های وامی متغیری ایجادشده که از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز و تا وام‌های میلیاردی ادامه می‌باید. همچنین این وام‌ها سودهای ۴، ۸ و ۱۲ درصدی دارند که به وام‌های سقف ۵۰۰ میلیون تومان سود ۴ درصدی تعلق می‌گیرد.

وی تأکید کرد: عمده مشکل ما برای کارآفرینی و اشتغال در حوزه بانک‌ها است و اکنون حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ طرح وجود دارد که در انتظار تائید بانک هستند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.