کد خبر : 6400
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 - 2:00
-

۳۳هزار زن سرپرست خانوار خوزستان اسطوره های بی ادعا، که صدای زجرکشیده انهارا باید شنید

۳۳هزار زن سرپرست خانوار خوزستان اسطوره های بی ادعا، که صدای زجرکشیده انهارا باید شنید

خوزستان با جمعیتی حدود ۳۳هزار نفرزنان سرپرست خانواده استان برتر کشور محسوب می شوند؛ جمعیتی که دست ناملایمات و مشکلات روزگار هم آن ها را نان آور خانواده نموده است و هم باید در قامت تاریخی و مادرانه خود نیز ظاهر شوند. حدود یک سوم آنان بالای ۶۰ سال سن دارند؛ به عبارت دیگر در

خوزستان با جمعیتی حدود ۳۳هزار نفرزنان سرپرست خانواده استان برتر کشور محسوب می شوند؛
جمعیتی که دست ناملایمات و مشکلات روزگار هم آن ها را نان آور خانواده نموده است و هم باید در قامت تاریخی و مادرانه خود نیز ظاهر شوند. حدود یک سوم آنان بالای ۶۰ سال سن دارند؛ به عبارت دیگر در دوران کهولت سن قرار دارند و به سختی امورات زندگی را می گذرانند. وقتی بیش از ۸۳ درصدشان به لحاظ اقتصادی غیرفعال و بیش از ۵۳ درصد آن ها خانه دار و فاقد شغل هستند آن گاه عمق سختی و مرارت این قشر فراموش شده بیش از بیش احساس می شود.

وقتی به مسائل اقتصادی به عنوان مهم ترین مسئله آن ها،مشکلات عاطفی، خشونت های کلامی، بدنی، اجتماعی، برچسب های گوناگون و تقاضاهای غیر معمول را اضافه کنیم و بدانیم این زنان در ازدحام این مشکلات، همچنان بزرگ و شریف، فرزندان و خانواده خود را به دندان می گیرند و حفظ می کنند یعنی باید به احترام عزت شان ایستاد و کلاه از سر برداشت.زنان سرپرست خانوار، جمعیتی زجرکشیده هستند که سایه سنگین و سهمگین ناملایمات و رنج های تحمیلی بر وجود زخم آگینشان افتاده است.

صدای سکوت این جمعیت نجیب و سختکوش را باید شنید؛ صدایی که آغشته به حزن و اندوه بی پناهی است.

بانوان سرپرست خانوار ستون های بی بدیل حفظ خانواده هایی هستند که از همت مردانه و نگاه پدرانه محروم هستند. این ها اسطوره های بی ادعای سرزمینی هستند که مادرانه هایش هماره حماسی و تاریخی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.