کد خبر : 7285
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آبان 1398 - 8:54
-

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هستند

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هستند

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هستند مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان بابیان این‌که رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه‌های الکترونیک است گفت: در همین راستا طی دو سال اخیر ۴ پروژه مهم الکترونیک شروع‌شده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی خسروی

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان بابیان این‌که رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه‌های الکترونیک است گفت: در همین راستا طی دو سال اخیر ۴ پروژه مهم الکترونیک شروع‌شده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی خسروی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز بابیان این‌که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان خوزستان هستند اظهار داشت: شهرستان اهواز با تعداد ۳۳۷ هزار نفر و دزفول با ۲۵۰ هزار نفر بیشترین تعداد بیمه شونده را دارند.

وی افزود: بیمه سلامت از صندوق‌های مختلفی تشکیل‌شده که صندوق کارکنان دولت، بیمه‌ایرانیان، بیمه رایگان همگانی، صندوق روستایی و سایر اقشار ازجمله آن هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان عنوان کرد: یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان داریم که خدمات سطح یک بهداشتی و درمانی را با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان دریافت می‌کنند.

خسروی تعداد مؤسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت را هزار و ۸۰۰ واحد در ۵۳ بیمارستان عنوان کرد و ادامه داد:رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه‌های الکترونیک است در همین راستا طی دو سال اخیر ۴ پروژه مهم الکترونیک شروع‌شده که اولین پروژه در خصوص استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی است و هدف آن رفع هم‌پوشانی و حذف دفترچه است.

وی گفت: سالانه ۲۲ میلیون دفترچه صادر می‌شود اما با همکاری دانشگاه دفترچه در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی حذف‌شده و بیماران می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات بستری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان تصریح کرد: دومین پروژه نیز نسخه‌نویسی الکترونیکی است که باهدف حذف نسخه کاغذی اجراشده و در راستای حذف دفترچه و ارائه کد ملی در مراجعات سرپایی به مطب‌ها و داروخانه‌ها بود است که از ۱۱ سال گذشته شهرستان حمیدیه را پایلوت قراردادیم.

خسروی ادامه داد:بعد از اجرای پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی نقاط ضعف را رفع و سپس شهرستان‌های ایذه، شوش، اندیمشک، ماهشهر، شادگان، آبادان و شوشتر را پایلوت قراردادیم و دفترچه را در بخش سرپایی حذف کردیم.

وی بابیان این‌که در خوزستان این طرح با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و به‌خوبی طرح را اجرا شد گفت:در اهواز نیز بعد از رفع تمامی نقاط ضعف احتمالی نسبت به اجرای طرح اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان سومین پروژه الکترونیک را حذف پرونده‌های بستری به‌صورت کاغذی عنوان کرد و افزود:در کل کشور ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده پزشکی کاغذی تولید می‌شد که معادل ۱۲۰ میلیون برگه بود ولی با حذف پرونده‌های کاغذی می‌توان به همین میزان صرفه‌جویی داشت.

خسروی خاطرنشان کرد: با همکاری دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها این طرح از شهریورماه شروع شد و اکنون نیز در همه بیمارستان‌ها در حال اجرا است، از مهرماه نیز دیگر پرونده کاغذی از بیمارستان‌ها دریافت نخواهد شد و این موضوع باعث شفافیت نیز شده است.

وی با بیان این‌که آخرین پروژه نیز پوشش بیمه اجباری و مبتنی بر ارزیابی است اظهار داشت: در استان خوزستان ۲۵۰ هزار نفر فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند که بسیاری از این افراد خود را بدون تمکن مالی معرفی می‌کنند اما با اجرای این طرح ۲۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهند گرفت به این صورت که افراد فاقد پوشش بیمه‌ای به دفاتر مراجعه و با استعلام از وزارت رفاه ظرف یک ماه کارهای لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان بابیان این‌که دهک‌های اول تا سوم کامل رایگان است ادامه داد:دهک چهارم باید ۵۰ درصد حق بیمه‌ای خود را پرداخت کنند و دهک پنجم نیز باید ۱۰۰ درصد حق بیمه‌ای را پرداخت کنند.

خسروی با اشاره به این‌که باید برای اجرای موفق طرح‌های بهداشتی و درمانی فرهنگ‌سازی لازم در حوزه بیمه سلامت انجام شود گفت: این امر از سوی خود بیمه سلامت به‌تنهایی انجام‌پذیر نیست، دانشگاه‌ها، بیمه‌های پایه و تکمیلی در کنار رسانه‌ها باید در این امر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.