کد خبر : 7924
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 13:17
-

۱۲ آذر روز جهانی معلولان

۱۲ آذر روز جهانی معلولان

به بهانه ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، بیاییم این توانخواهان را دریابیم حقوق شهروندی تنها به یک طیف خاص و یا افراد سالم در جامعه تعلق ندارد و حق قانونی همه افراد جامعه است که باید با برنامه ریزی دقیق و تامین زیر ساخت های مناسب همه افراد از آن بهرمند شوند. بحث مناسب سازی

به بهانه ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، بیاییم این توانخواهان را دریابیم

حقوق شهروندی تنها به یک طیف خاص و یا افراد سالم در جامعه تعلق ندارد و حق قانونی همه افراد جامعه است که باید با برنامه ریزی دقیق و تامین زیر ساخت های مناسب همه افراد از آن بهرمند شوند.

بحث مناسب سازی اماکن شهری برای معلولان مقوله ای است که با وجود اینکه راجع به آن سخن بسیار گفته شده اما هنوز در عمل فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط استاندارد وجود دارد.

جملاتی مانند “باید در خانه بمانیم چون هیچ چیز در شهر استاندارد نیست”، “دوست دارم سینما بروم، فرهنگسرا بروم، ورزش کنم ولی هیچ کدام از این امکان برای من مناسب سازی نشده است” و … از جمله جملاتی است که معلولان از آن به عنوان درد یاد می کنند و سالهاست برای این “درد” درمانی اندیشیده نشده است.

بسیاری از معلولین هنوز در خانه های خود به دام افتاده اند و قادر به زندگی مستقل و مشارکت در جامعه همپای سایر شهروندان نیستند.

حرف دل همه این توانخواهان این است:من نیز انسانی چون شما هستم.

باتوجه به اینکه حق استخدام سه درصدی معلولان در آزمونهای استخدامی رعایت نمی‌شود ادارات فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی وصنایع دستی و می‌تواند با برگزاری دوره های آموزشی مختلف از جمله خیاطی ودوره فتوشاپ وتعمیر موبایل و قالی بافی و دیگر صنایع دستی این قشر از جامعه را توانمند سازند تا با وام چهاردرصدی اشتغال که اداره بهزیستی در اختیار این عزیزان قرار میدهد بتوانند وارد بازار کارکند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.