کد خبر : 14079
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 2:24
-

یادداشت ویژه | بلایی بدتر از سیل ، زلزله و کرونا در انتظار جوانان خوزستانی

یادداشت ویژه | بلایی بدتر از سیل ، زلزله و کرونا در انتظار جوانان خوزستانی

یادداشت ویژه | بلایی بدتر از سیل ، زلزله و کرونا در انتظار جوانان خوزستانی   یکی از مسائلی که فوتبال کشور و خوزستان را به شدت می آزارد ، کمبود امکانات ورزشی خصوصا سرانه اماکن ورزشی به ازای تعداد افراد است. در حقیقت اماکن ورزشی فعلی همان هایی اند که ۳ دهه پیش که

یادداشت ویژه | بلایی بدتر از سیل ، زلزله و کرونا در انتظار جوانان خوزستانی

 

یکی از مسائلی که فوتبال کشور و خوزستان را به شدت می آزارد ، کمبود امکانات ورزشی خصوصا سرانه اماکن ورزشی به ازای تعداد افراد است. در حقیقت اماکن ورزشی فعلی همان هایی اند که ۳ دهه پیش که جمعیت نیمی از مقدار فعلی بوده تاسیس شده اند.

با دو برابر شدن جمعیت نه تنها تعداد آن ها افزایش خاصی نیافته ، بلکه همان ها نیز یا فرسوده و از رده خارج شده اند ، یا اینکه به کلی نابود و بر اثر تغییر کاربری تبدیل به مجتمع های تجاری و مسکونی آنچنانی شده اند.

به گونه ای که با این تغییر کاربری هم جامعه ورزشی مستاصل شده و متاسفانه نوجوانان و جوانان روی به فساد آورده اند و هم اینکه هیچ سهمی از این برج های چند طبقه و مجتمع های تجاری نصیب آن ها نشده و تازه بیکاری ها چند برابر و تنها جیب عده ای پرتر و تعداد انبوهی از مردم نیز بیچاره و بدبخت تر شده اند. جامعه ای که دیگر فاکتور ها و ملاک های اخلاقی اش همچون چند دهه قبل نبوده و زمینه ابتلا به آسیب های اجتماعی چند برابر شده است.

استعمال انواع مخدر ها و روانگردان ها، رشد فزاینده خاله ها، قهوه خانه ها و سایر پاتوق ها و پارتی ها تحت عنوان جشن تولد های سوری در بسیاری از همین برج های چند طبقه که مصرف انواع مواد یاد شده و مشروبات الکلی و شب بیداری های ویرانگر جایگزین ورزش و نشاط جوانان در زمین ها و سالن های ورزشی شده است، رخ می دهد.

لذا اگر مسولین استان خوزستان بخواهند در آینده شاهد کاهش هزینه ها در مقابله با چنین آسیب های اجتماعی باشند، می بایست از همین امروز و ابتدای سال ۹۹ برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت ایجاد اماکن ورزشی خصوصا زمین های چمن و ایستگاه های ورزش عمومی داشته باشند.

برایم جای سوال است چرا بایست در مهد فوتبال کشور و استانی که به فرموده معمار کبیر انقلاب، دینش را به اسلام نموده ، این همه جوان علاقمند هزینه اجاره چمن مصنوعی و طبیعی، سالن فوتسال یا ثبت نام در باشگاه های ورزشی را نداشته باشند؟ مشکل کجاست؟ قطعا جایی از کار می لنگد. آن هم استانی که روی دریایی از گنج سیاه خفته است.

لذا می طلبد استاندار خدوم استان ، نمایندگان محترم شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان محترم سپاه ولیعصر (عج) ، لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی ، اداره ورزش و جوانان استان، هیات ورزش های همگانی و هیات فوتبال استان، ستاد بحران استان و شهرستان ها و سایر نهاد های زیربط و مرتبط با مسائل یاد شده ، با تشکیل جلساتی مشترک افزایش سرانه ورزشی استان را بررسی و راهکار های لازم جهت برنامه ریزی کوتاه مدت، بلندمدت و تخصیص بودجه آن را موشکافی نموده و با اتخاذ تدابیری ویژه و استفاده از دانش اساتید دانشگاه ها و تجربیات پیشکسوتان دلسوز ورزش استان، در این خصوص گامی اساسی بردارند. باور کنید کار سختی نیست و تنها همدلی ، یکرنگی و عزم جزم آنها را می طلبد.

همان گونه که در مقابل سیلاب، کرونا و سایر اتفاقات ناخوشایند شاهد همبستگی آنها بوده ایم، اکنون نیز انتظار داریم در حرکتی جهادی با تشکیل کارگروه هایی این موضوع ضروری که بسیار مهم تر از سیل، زلزله و کرونا است را مدنظر قرار داده تا شاهد افزایش سطح سلامتی روحی و جسمی جامعه و کاهش بزهکاری ها و جرم و جنایات در استان طی چند دهه آتی باشیم.

🖋️ محسن بابادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.