کد خبر : 19731
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 8:17
-

گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری

گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری

رئیس قوه مقننه از طریق ویدئوکنفرانس با تعدادی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس با تعدادی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر دیدار و گفت‌وگو

رئیس قوه مقننه از طریق ویدئوکنفرانس با تعدادی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس با تعدادی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکی از فعالان اجتماعی شادگان از ضعف خدمات پزشکی و دندانپزشکی در این شهرستان گلایه کرد و گفت: عده‌ای از جوانان شادگان به‌سختی توانستند در یکی از زیرشاخه‌های رشته پزشکی در دانشگاه قبول شوند و برای فعالیت تعهد دادند اما وزارت بهداشت از جذب آنها سر باز زد، ازاین‌رو درخواست می‌شود شرایط صدور مجوز برای ادامه تحصیلات تکمیلی این دانشجویان فراهم شود.

همچنین عبادی، یکی از فعالان اجتماعی هندیجان شناسایی رفع موانع تولید در منطقه مذکور را یکی از دغدغه‌های مردم منطقه عنوان کرد و افزود: متأسفانه به‌دلیل نبود مجموعه‌های فرآوری در هندیجان شاهد خام‌فروشی تولیدات این شهرستان هستیم؛ این در حالی است که ظرفیت‌های زیادی در حوزه معادن، انرژی و کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش خواستار رفع مشکلات فعالان صنعت میگو و فعال‌سازی مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای کاهش آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های صنایع پتروشیمی در هندیجان شد.

همچنین یکی از نمایندگان صنف صیادان از هندیجان تأمین سوخت قایق صیادان را از مشکلات جدی مردم هندیجان دانست و اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم سختی شغل صیادی و فعالیت بیش از ۸ هزار صیاد در هندیجان این شغل جزو مشاغل سخت نمی‌شود، ازاین‌رو خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

در ادامه ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از فعالان فرهنگی از بندر ماهشهر هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری، بیکاری، آمار پایین ازدواج، عدم حمایت کافی منطقه ویژه اقتصادی از جوانان بومی، پایین بودن سرانه ورزشی و نبود سالن‌های ورزشی و عدم شفافیت در تقسیم بودجه فرهنگی شهرستان را از جمله مشکلات منطقه بندر ماهشهر عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از فعالان فرهنگی شهر چمران نیز خواستار احیای اراضی کشاورزی این منطقه بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب و همچنین احداث درمانگاه شبانه‌روزی و رفع معضل اسناد اراضی مسکونی شهر چمران شد.

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) نیز وجود آمار بالای سکونتگاه‌های غیررسمی را از مشکلات این منطقه دانست و تصریح کرد: امروزه نداشتن فاضلاب شهری سبب ایجاد مشکلات برای مناطق مختلف این بندر شده و رفع این موضوع نیازمند همکاری جدی پتروشیمی‌ها است.

همچنین این عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) خواستار ارتقای این منطقه به شهرستان شد تا بزرگترین بندر تجاری غرب آسیا بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.