کد خبر : 19554
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 4:42
-

گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل

گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل

جمعی از فعالان اجتماعی و مطالبه گران اهوازی با حضور در روستای ابوالفضل اهواز ضمن دلجویی از مردم و امام جماعت روستا، خواستار حضور مسئولان در روستا و برخورد با عوامل توهین‌کننده به روحانی روستا شدند. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، همزمان با تاسوعای حسینی، جمعی از فعالان اجتماعی و مطالبه‌گران اهوازی در روستای

جمعی از فعالان اجتماعی و مطالبه گران اهوازی با حضور در روستای ابوالفضل اهواز ضمن دلجویی از مردم و امام جماعت روستا، خواستار حضور مسئولان در روستا و برخورد با عوامل توهین‌کننده به روحانی روستا شدند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، همزمان با تاسوعای حسینی، جمعی از فعالان اجتماعی و مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز حاضر و ضمن برپایی مراسم سوگواری، از امام جماعت این روستا دلجویی کردند.

در این مراسم که مطالبه‌گران اهوازی و جمعی از حامیان محیط زیست نیز حضور داشتند، اهالی روستا با در دست داشتن پرچم یا حسین(ع) به استقبال از جوانان مطالبه‌گر امده و در ادامه به سوگواری پرداختند.

جمعی از فعالان محیط زیست خوزستان در این مراسم ضمن اهدای ماسک به اهالی روستا، از آنان دلجویی نیز کردند. این فعالان محیط زیست در اقدامی نمادین با اهدای گل به امام جماعت روستا از تلاش‌های وی در احقاق حقوق مردم مستضعف تشکر کردند.

امام جماعت روستا: ما عاشق این نظام هستیم و مسئولان باید حامی مستضعفین باشند

حجت‌الاسلام سید‌یوسف موسوی امام جماعت روستای ابوالفضل(ع) و نماینده شورای محلی روستا در جمع عزاداران و مطالبه‌گران اهواز گفت: ما ملت شیعه اهل بیت هستیم و در این کشور شهید داده‌ایم تا از این خاک میهن برابر استکبار و کشورهای متکبر و صهیونیستی دفاع کنیم. ما عاشق این نظام هستیم.

وی افزود: حاضریم با تمام مسئولان استان بنشینیم و درد دل خود را مطرح و مسائل و مشکلات را بررسی کنیم چرا که فقر، محرومیت و بیکاری در این روستا بیداد می‌کند. دو سال است پیگیری جدی می کنیم ولی مسئولی حاضر به پاسخگویی به ما نیست. فرماندار و مسئولان قضایی صریح می‌گویند که شما چه کسی هستید که ما با شما صحبت کنیم؟ در حالی که امام خمینی (ره) مردم را ولی نعمت نظام می‌دانستند.

آیت‌الله رئیسی برای حل مسئله به خوزستان بیایید

وی با انتقاد از رفتار ناپسند برخی مسئولان با مردم اظهار داشت: از آیت‌الله رئیسی درخواست داریم با حضور در خوزستان به وضعیت مردم این روستا رسیدگی کند.

نماینده شورای محلی روستای ابوالفضل(ع) اهواز ادامه داد: همچنان به عنوان یک مطالبه گر از حق روستاییان دفاع می‌کنیم؛ اهالی این روستا نه تنها سرمایه گذار نیستند بلکه مستضعف هستند. مردم مطالبه حق و قانون را دارند.خوزستان و اهواز مظلومند.

آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری در دیدار با سید صولت مرتضوی معاون بنیاد و رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور پیشنهاد اعاده دادرسی در مورد اصل حق مالکیت زمین‌ها و تجدیدنظر درباره این‌گونه برخوردها و انتخاب راه‌های بهتر و در نظر گرفتن مصالح عمومی، اجتماعی، فرهنگی و برخورد با مقصران حادثه را داشتند.

بنیاد مستضعفان: مساله روستای ابوالفضل به شکایت شهرداری مربوط است

همچنین سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اتفاق در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: در تماس با آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان موضوع روستای ابوالفضل اهواز را پیگیری کردم. می‌گوید مسئله دیروز ارتباطی به شکایت بنیاد ندارد و ظاهراً مربوط به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اهواز برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرقانونی بوده است. نمایندگان اهواز در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند.

علیرضا عالیپور معاون شهرداری اهواز با رد ادعای نماینده تهران اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی افراد به‌دلیل اغراض شخصی قصد دارند نقش شهرداری را در این موضوع پر رنگ کنند و اتهامات ناروا بزنند، شهرداری اهواز هیچ نقشی در مسائل پیش آمده نداشته و موضوع تصرفات بخشی تحت عنوان “ابوالفضل” در حوالی کوی زردشت اهواز، ارتباطی با شهرداری نداشته است.

معاون شهرداری اهواز: شهرداری اهواز نقشی درمساله روستای ابوالفضل هیچ نقشی نداشته است

وی افزود: املاک این منطقه بنا به شکایت بنیاد مستضعفان مبنی بر اینکه این اراضی دارای سند ملکی این بنیاد بوده‌اند، در محاکم قضایی منجر به رای و حکم رفع تصرف شد.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: این حکم جهت اجرا به شورای تامین رفت و در نهایت با حضور معاون دادستان، عوامل فرمانداری، پلیس و یگان امداد اهواز در حال اجرا بود و نیروهای شهرداری بنا به درخواست مقام قضایی به‌عنوان نیروی لجستیکی و پشتیبانی در این طرح شرکت داشتند.

وی ادامه داد: اساسا نه ما درخواست‌کننده این حکم بوده‌ایم و نه این املاک املاک مجموعه شهرداری اهواز بوده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:توهین به مقام روحانیت و مردم پسندیده نیست

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز با حضور در روستای ابوالفضل ضمن دلجویی از مردم و امام جماعت این روستا، اظهار کرد: قانون فصل الخطاب و بالاتر از همه چیز است و هم مسئولان و هم مردم موظف به رعایت قوانین هستند اما باید بدانیم که مردم حق شهروندی دارند و باید حقوق آنها را محترم شمرد.

وی تأکید کرد: هر کس قصوری را مرتکب شده باید مواخذه شود، توهین به مقام روحانیت و مردم پسندیده نیست و باید نسبت به این توهین عذرخواهی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس بنیاد مستضعفان به من وعده داد که بنیاد مستضعفان با ساکنان روستای ابوالفضل همکاری و از تصمیم‌های منطقی در این خصوص استقبال می‌کند.

حسینی افزود: با استاندار نیز صحبت کردم و وی نیز بر حفظ حرمت و حقوق ساکنان روستای ابوالفضل اهواز در چهارچوب ضوابط اصرار دارد و مخالف سوءاستفاده برخی افراد سودجو از مسئله است.

نیروی انتظامی از مردم روستا دلجویی کرد

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ضمن تشریح اجرای این حکم که بنا به درخواست بنیاد مستضعفان و مصوبه استانداری ودستور قضایی بوده است راجع به مشکل پیش آمده با مردم مذاکره کرد.

فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز هرگونه تیراندازی به سمت مردم روستای ابوالفضل( ع) این شهرستان را تکذیب و گفته بود که ماموران این فرماندهی تنها جلوگیری از ادامه درگیری دخالت کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.