کد خبر : 13304
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 9:27
-

کاهش ۷ تا ۱۰ برابری ابتلا به کرونا با ایزولاسیون بیماران و درخانه‌ماندن مردم

کاهش ۷ تا ۱۰ برابری ابتلا به کرونا با ایزولاسیون بیماران و درخانه‌ماندن مردم

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر میزان ایزولاسیون به ۷۰درصد برسد، ابتلا و مرگ‌ومیر ۷ تا ۱۰ برابر کاهش می‌‌یابد، گفت: مردم در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند؛ ۱۴میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌‌اند. وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه “آیا اظهارات دکتر

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر میزان ایزولاسیون به ۷۰درصد برسد، ابتلا و مرگ‌ومیر ۷ تا ۱۰ برابر کاهش می‌‌یابد، گفت: مردم در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند؛ ۱۴میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌‌اند.
وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه “آیا اظهارات دکتر حقدوست رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا درباره کنترل بیماری کرونا تا پایان هفته اول فروردین درصورت ایزولاسیون ۴۰درصدی بیماران را قبول دارید؟” گفت: بله. اگر ۲۵ درصد ایزولاسیون را به ۴۰ درصد برسانیم باعث کاهش ۵۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا می‌‌شود. اگر این میزان ایزولاسیون به ۷۰ درصد برسد، بین ۷ تا ۱۰ برابر ابتلا و مرگ‌ومیر کاهش می‌‌یابد.

وی افزود: از مردم خواهش می‌‌کنم در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند. اگر مردم تا پایان تعطیلات نوروز در خانه بمانند، می‌‌توانیم بر ویروس غلبه کنیم.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون توانسته‌‌ایم ۱۴ میلیون نفر را از طریق خوداظهاری و تماس تلفنی تحت پوشش خدمات بهداشتی و مشاوره‌‌ای قرار بدهیم، از این تعداد حدود ۱۶۰۵ نفر در بیمارستان‌‌ها بستری شده‌‌اند و بقیه افراد با نسخه به منزل یا مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده‌‌اند. در روزهای آینده کل کشور را با سرعت بیشتری تحت پایش قرار خواهیم داد.

نمکی با بیان اینکه در ۱۳ استان در خروجی شهرها اکیپ‌هایی مستقر خواهد شد، تصریح کرد: شیوه ما این است که تمام خودروهایی را که عبور می‌کنند چک کنیم و اگر فرد مشکوک یا آلوده را پیدا کردیم او را به سیستم قرنطینه‌ای که در نزدیک‌ترین مرکز ایجاد کرده‌ایم منتقل می‌کنیم و ۱۴ روز در قرنطینه نگه می‌داریم و اگر نیاز به ارجاع به بیمارستان داشته باشد ارجاع می‌دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.