کد خبر : 6938
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 13:38
-

چهل تیغ کردن؛ درمان زردی نوزاد با این روش به هیچ وجه علمی نیست

چهل تیغ کردن؛ درمان زردی نوزاد با این روش به هیچ وجه علمی نیست

درمانهای که تحت عنوان درمان زردی نوزاد با استفاده از ضربه‌های مکرر و متعدد تیغ به نقاط مختلف بدن نوزاد از جمله شکم، پشت کمر و گردن مطرح می‌شود، از نظر علم طب سنتی به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد و در هیچ یک از منابع معتبر طب سنتی مطلبی درباره درمان زردی

درمانهای که تحت عنوان درمان زردی نوزاد با استفاده از ضربه‌های مکرر و متعدد تیغ به نقاط مختلف بدن نوزاد از جمله شکم، پشت کمر و گردن مطرح می‌شود، از نظر علم طب سنتی به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد و در هیچ یک از منابع معتبر طب سنتی مطلبی درباره درمان زردی نوزاد با چهل تیغ کردن نداریم.

می‌توان با تشخیص درست از طب سنتی در کنار درمان اصلی برای تخفیف زردی نوزاد کمک بگیریم ولی والدین باید بدانند که به هیچ عنوان اینگونه روش‌ها هیچ پایه و اساس علمی ندارند.

در صورتی که درمان‌های صحیح زردی را برای نوزادان استفاده نکنیم و مدت زردی کودک طول بکشد، می‌تواند اثرات مخرب و غیر قابل برگشتی مانند آسیب مغزی برای نوزاد و یک عمر پشیمانی برای والدین را به دنبال داشته باشد.

استفاده از این گونه روش های درمانی در حقیقت از دو وجه می‌تواند به نوزاد آسیب بزند، یکی اینکه نوزاد از درمان صحیح و اصولی چه از دیدگاه طب رایج و چه از دیدگاه طب ایرانی بی بهره می‌ماند و دوم اینکه اغلب این گونه اقدامات معمولا در مکان های غیر بهداشتی به دست افراد غیر متخصص انجام می‌شود و خطراتی مثل عفونت یا آسیب های جدی به پوست نوزاد را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

به والدین توصیه می‌کنیم از روش های صحیح و اصولی درمان زردی کودک خود را محروم نکنند و در کنار درمان اصلی از طب سنتی بهره مند شوند، البته باید توجه داشت که خدمات طب سنتی را باید از متخصصان طب سنتی طلب کرد تا شاهد بهبود سلامت نوزاد باشیم.

دکتر نفیسه حسینی یکتا معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و نائب رئیس انجمن علمی طب سنتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.