کد خبر : 3231
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 14:09
-

چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان برگزارشد

چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان برگزارشد

چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان برگزارشد چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی سال ۹۸ هندیجان باحضور علی بویری فرماندار شهرستان و دبیری دکتر احسان صفائی مدیر شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات شهرستان هندیجان به عنوان اعضاء این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد . به گزارش شبکه خبری خوزستان

چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان برگزارشد

چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی سال ۹۸ هندیجان
باحضور علی بویری فرماندار شهرستان و دبیری دکتر احسان صفائی مدیر شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات شهرستان هندیجان به عنوان اعضاء این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد .
به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ماازهندیجان
در این جلسه بررسی مصوبات پیشین ازجمله ساماندهی تاسیسات آبرسانی روستایی، ساماندهی سگهای ولگرد، ساماندهی جایگاه پسماند، دادن انشعاب آب به دکه های ورودی شهر، بهبود وضعیت نظافت عمومی و لایروبی و آهک پاشی جداول سطح شهر در دستور کار قرار گرفت که قابل ذکر است تمامی مصوبات توسط ادارات مربوطه در حال اجرا و پیگیری هستند.

در ادامه جلسه سه موضوع اصلی شامل، وضعیت برنامه های SIP، اعلام ۱۵ تیر ماه به عنوان روز ملی زئونوزیس (بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان) و بررسی روند جمع آوری کالاهای بدون برچسب سلامت از سطح عرضه که در قالب کالاهای سلامت محور قرار ندارند، به عنوان دستور کار جلسه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر صفائی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات شهرداری در اجرای برنامه لایروبی و آهک پاشی جداول سطح شهر اظهارکرد: در بحث نظافت عمومی شهر هندیجان، فرهنگ سازی درباره این موضوع، در کنار اجرای دقیق و درست لایروبی و آهک پاشی جداول و جمع آوری پسماندهای مغازه های کالاهای خانگی، اقدام مهم دیگری است که باید در دستور کار تمامی ادارات و نهادهای ذیربط قرار بگیرد.
وی در ادامه در اجرای کمیته SIP و برنامه های این طرح که با هدف بالابردن سطح دانش و آگاهی در بین کارکنان و مدیران شهرستان درباره بیماری ایدز میباشد، آماری از اقدامات و آموزشهای داده شده به کارکنان ادارات که در راستای این طرح انجام داده اند را ارائه کرد.

درادامه نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به روز بیماریهای مشترک بین انسان و دام، آماری از وفور این بیماریها در شهرستان ارائه کرد ادامه داد: سه بیماری از بین تعداد زیاد بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در شهرستان هست که از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ تب مالت و سالک در شهرستان هندیجان جزء بیماریهای بومی منطقه میباشند. عامل اصلی و تاثیر گذار در افزایش موارد بیماری سالک، وجود نخاله های ساختمانی و فضولات حیوانی در کنار منازل و همچنین وجود سگهای ولگرد هستند . حیوان گزیدگی به عنوان سومین بیماری، متاسفانه در شهرستان و همچنین در استان در حال ازدیاد است، به طوری که در شهرستان در سال ۹۵ تعداد ۶۶ مورد و در سال ۹۷ تعداد ۸۶ مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان کننده شهرستان مراجعه و درمان هاری دریافت کرده اند. علت اصلی این افزایش نیز عدم جمع آوری سگ های ولگرد و ازدیاد آنها در سطح شهر و روستاها میباشد، که باعث تحمیل هزینه های گزافی به سیستم بهداشت و درمان شده است. خبرنگار/اعظم حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.