کد خبر : 11197
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 10:11
-

چرا احداث پروژه تقاطع غیر‌هم‌سطح میدان دانشگاه اهواز متوقف شد؟

چرا احداث پروژه تقاطع غیر‌هم‌سطح میدان دانشگاه اهواز متوقف شد؟

۱۲ دی‌ماه سال جاری در حالی کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز به زمین زده شد که ابهاماتی درباره اجرایی شدن این پروژه بزرگ شکل گرفته است. ۱۲ دی ماه سال جاری کلنگ بزرگترین پروژه ترافیکی اهواز با حضور ‌‌مدیران شهری و استانی به زمین زده شد. اما یک ماه پس از کلنگ‌زنی از

۱۲ دی‌ماه سال جاری در حالی کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز به زمین زده شد که ابهاماتی درباره اجرایی شدن این پروژه بزرگ شکل گرفته است.
۱۲ دی ماه سال جاری کلنگ بزرگترین پروژه ترافیکی اهواز با حضور ‌‌مدیران شهری و استانی به زمین زده شد. اما یک ماه پس از کلنگ‌زنی از سوی دفتر فنی، امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان نسبت به ضرورت اجرایی پروژه و عدم اخذ مجوزهای قانونی به آن انتقاداتی کرد.

عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به ابهامات صورت گرفته و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سال ۸۴ مطالعات طرح جامع ترافیک اهواز شروع و در سال ۸۵ به پایان رسید. نقطه میدان دانشگاه جزو نقاطی است که مشاور گفت باید یک تقاطع غیرهمسطح برای آن تاسیس شود.

رحیم کعب‌عمیر درباره نحوه تصویب این طرح در شورای شهر تصریح کرد: ما در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر اهواز درباره این طرح بحثی نکردیم و موضوع بلافاصله در صحن شورا مصوب شد، اما به عنوان رییس این کمیسیون از پیمانکار درباره نحوه اجرای کار توضیحات خواستم که در اختیار ما نیز قرار داده شد که البته درخواست مطالعات بیشتر از آن‌ها کردیم.

وی درباره مشکلات مجوز شورای ترافیک این طرح افزود: شورای شهر مسئولیتی درباره اخذ این مجوز ندارد که با توجه به عضویت شهردار در شورای ترافیک استان انتظار داریم وی برای رفع موانع قانونی اجرای پروژه اقدام کند و از استاندار خوزستان انتظار داریم برای رفع این موانع همکاری کند.
کعب‌عمیر افزود: در صورت تکمیل این پروژه سیر ترافیک از میدان دانشگاه تا فلکه ساعت بسیار روان‌تر خواهد شد، و به سمت فلکه ساعت خواهد رفت. که باید دید شهرداری چه تمهیداتی برای ترافیک موجود در فلکه ساعت خواهد اندیشید.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز درباره دلایل واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: با توجه به عقب‌افتادگی‌های اهواز در موضوع پروژه‌های ترافیکی و تقاطع غیرهمسطح در اهواز، شهردار اهواز با خاتم الانبیا وارد مذاکره شد و توافق شد که قرارگاه مجری این طرح شود.

وی افزود: قرارگاه در تهران و بسیار از شهرهای کشور عملکرد بسیار مثبتی در اجرای چنین پروژه‌هایی دارد و پروژه‌های بسیار بزرگی را به سرانجام رسانده است که با توجه به انگیزه بالای آن‌ها برای خدمت به مردم اهواز بسیار امیدواریم که این پروژه بدون توقف ادامه یابد.

عضو شورای شهر اهواز همچنین با اظهار بی‌اطلاعی از قرارداد منعقد شده بین پیمانکار و شهردار عنوان کرد: توافقی صورت گرفته است ولی اینکه قراردادی منعقد شده است یا خیر و مفاد آن چیست موضوعی است که متوجه شهرداری اهواز است و ما از مسائل فنی قرارداد بی‌اطلاعیم.

کعب‌عمیر با رد موضوع توقف اجرای پروژه، بیان کرد: پیمانکار بلافاصله پس از کلنگ‌زنی و تا به امروز در حال تکمیل کارگاه و تجهیز آن بوده است و در حال حاضر قرارگاه در حال تجهیز کارگاه در بلوار پارک ربیع است، که چنین چیزی خود بخشی از زمان اجرایی پروژه است و موضوع عجیبی نیست.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر بحثی که شورای شهر با پیمانکار و معان فنی شهرداری دارد این است که پلی که بنا دارند بسازند فلزی است که اگر چه ساخت آن سرعت بیشتری دارد ولی در مسئله گرمای اهواز کمی نامناسب است و در بحث زیبایی سازه بتنی زیباتر است هم ساخت پل بتنی مقرون به صرفه تر است. که حالا این صحبت را کردیم حالا باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود.

تعداد تقاطع غیر همسطح در اهواز بسیار کم است و این در حالی است که با توجه به افزایش مصرف سوخت، بالا رفتن میزان آلایندگی‌ها در کلانشهر اهواز، اتلاف وقت مردم و بسیار موارد دیگر تاسیس چنین پروژه‌هایی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.